6 entry daha
  • sadece role playing meraklilarina hitab eden , power play meraklilarini cezbetmeyen oyun sistemi. yine power player meraklisi storyteller tarafindan oynatildiginda oldukca kotu bir tad birakir. oysa ki bir kisiye vurmak icin sadece 2 defa zar atilir ; 1. si vurup vuramadiginiza dair , 2. si vurursaniz verdiginiz damage icin. tsr oyunlarindaki gibi yuzlerce hitpoint olmadigindan catismalar cok kisa surmektedir. bu da oyunu realizm inin bir parcasidir. oyuncular icin oldukca az limit vardir. oyuncu ne kadar hayal edebiliyorsa , ne kadar birseyler yaratabiliyorsa o kadar basarili olur. ancak storyteller inda bunu tesvik etmesi gerekir.
    iyi bir masquerade oyunu (veya white wolf oyunlarinin geneli) oyuncuyu insan olarak baslatmakla olur. oyuncunun bu dunyadan bu karakterlerden haberi yoksa birakin olmasin , oyun icinde donuserek ogrensin. boylece hikayenin icine cok daha iyi bir entegre olma mumkundur.

    bu oyun world of darkness da oynanmaktadir, karanlik, gothic punk bir ortamdir. mumkunse her seansta sadece 1 gece oynamak gerekir ve oyunu gece oynamak makbuldur . masquerade agir ilerlemesi gereken bir oyundur. olan olaylar gunluk, olsa olsa haftalik olur ve biter. bu farkli senaryolarda ayni karakterin devamliligini ve gelismesini saglayacaktir. tsr oyunlarindaki gibi level farki korkusu pek fazla olmaz , yeter ki oyuncu role play konusunda hassas olsun.

    yine de kitabin basindaki golden rule da dedigi gibi , hepsi size kalmistir. white wolf sadece materyali saglar. bunlari harmanlamak storyteller ve oyuncularina kalmistir.
22 entry daha
hesabın var mı? giriş yap