4 entry daha
  • kunyesinde yil 1971, yonetmen orhan elmas, yapimci turker inanoglu yazan; acikli kelimesinin eksik kaldigi bir turk filmi. hulya kocyigit (gul) unlu bir ses sanatcisi, cuneyt arkin (engin) avukat ve yedek subaydir. bu iki gencimiz buyuk bir askla evlenir. bu arada kore savasi cikar ve engin vatan borcu icin kore’ye gider. fakat geriye olum haberi gelir. bu arada gul’un bir kizi olmustur. acilara dayanamayan gul, biraz da cihangir gaffari (cemil)’nin zorlamasiyla kendini sahnelere atar. bir sarkida bes farkli kiyafette goruruz gul hanimi. bu arada acisini kadehlerde aramaya baslamistir. boyle bir gecede cemil’in alcak planlarinin kurbani olur (bkz: ickiye ilac atmak).

    cemil’in onu goturdugu evde cantasini unutup, namusunu kurtarmak icin kacarken engin’le karsilasir. sonunda aile saadeti yeniden canlandi derken, bu sefer de cemil’in rahatsiz etmeleri baslar. gul’un unuttugu canta basina is acar, geri almak icin gittiginde engin cemil’le karisini gorur. her turk erkegi gibi karisindan bosanir, kizi oya’yi (`fatma karanfil)` yanina alir, daha sonra annesini oldu bilerek yetistirir. gul perisan olur, sahnelerden meyhanelere dusmustur; engin dayanamaz gul’u kurtarmak icin arabasina atlar, kaza yapar ve hafizalara kazinan bir replik soyler gormuyorum kor oldum. bu arada gul’un yaninda ona her zaman destek olan kemancisi sevki (nubar terziyan) vardir. filmin bundan sonrasi hizli gelisen olaylari icermektedir, gul seher adiyla engin’in evine yerlesir, kizina ve kocasina yakin olmak ister; oya nasilsa babasi yasindaki cemil’le bir gonul iliskisine baslar, evlerindeki yabanci bir kadin olan seher’in uyarilarina kulak asmaz; engin gozlerinin iyilesebilmesi icin ameliyat olmayi kabul eder, gormeye basladiginda seher evi terk etmistir; gul kizini korumak ve yillarin intikamini almak icin gozunu kirpmadan cemil’i vurur. bir de mahkeme sahnesi vardir, yazmaya kelime yetmez, cay icerken izlemek lazimdir.
10 entry daha
hesabın var mı? giriş yap