şükela:  tümü | bugün
371 entry daha
  • bu çığ gibi büyüyen ve dinmek bilmeyen tepkinin altnda yatan bazı blizzard gerçekleri var. mehmet ali alabora'nın mesele birkaç tane ağaç değil demesi gibi. mesele diablonun mobil oyunu olması değil sayın blizzard. fanları çıldırtan şey, blizzardın kendi oyuncu profili hakkında hiç fikri olmaması. daha iyi anlamak için blizzcon öncesi, blizzcon esnası ve blizzcon sonrası yaşananları bir düşünelim.

    bakın biraz geriye gidiyorum, blizzard diablo 3'ü çıkartırken, fanların çoğu diablo 2 gibi olmayacağının farkındaydı. ama çıkınca bundan daha fazlası olduğunu gördük: 3. gerek hikayesi, gerek oynanış tarzı, gerekse oyun motoruyla tam bir faciaydı. fanlar kızdı ama sineye çekti, zaten beklentileri yoktu çünkü sizden, ne acı değil mi? sonra oyunun başına yanlış hatırlamıyorsam başka bir ekip getirdiler, ve allah var, diablo 2'ye tarz ve oynanabilirlik olarak yaklaşamasa da oynanabilir "bişey" oldu. reaper of soulstan sonra da iyice salıp yüzüne bakmaz oldunuz. yıllar sonra ilk kez diablo 3ü blizzcon'a ilk sıraya koyunca da doğal olarak fanlar heyecanlandı. bunun öncesinde bir de "multiple diablo projects on the way" veya "diablonun netflixte dizisi mi çekilebilir miymiş acaba ne :)))" tarzı hypebuilding odaklı açıklamalarla gazı köklediniz. yani son anda "arkadaşlar önemli bişi beklemeyin yauv" diyerek bu gelen devasa çığın önüne geçebileceğinizi sanmanız içler acısı, burada bir kere topluluğun nabızını hiç ama hiç tutmadığınız belli oluyor. amerikada dediğimiz gibi, you had it coming. ya da daha güzel bir deyişle, like watching a train wreck.

    blizzcon sunumuna geçelim. yani bunu uzun uzun anlatacak kadar kelime dağarcığım yok, şunu izleyin yeter: tık!

    hahahahahaha. nasıl da coşkulu konuşmanın başında caponum benim. yani bu noktaya gelene kadar, en azından diabloya ait bir mobil oyunun o kadar güzel bir şey olmadığını anlamış olmanız gerekirdi. ama hayır, ciddi ciddi alienizle birlikte salonda diablo 3 oynayacaksınız yeeey falan diyor. tavırlar da sanki evin köpeğiyle konuşuyor gibi göt... "whoooos o good dooog, yos yo ooor! yooos yo ooor!"

    (devam etmeden önce bir parantez... açtım bile. blizzard 90larda warcraft'a ait bir adventure oyununu, 2010 civarı da titan kod adlı bir oyunu onca emekten sonra "bu tam olmadı ya fanlar sevmez :/" deyip iptal etmiş bir şirkettir. kapa parantez)

    gelelim blizzcon sonrası yedikleri nanelere. öncelikle diablo immortal tanıtım videosunu yükledikleri gün, aşırı dislike yüzünden silip 3 kez reupload yaptılar. reddit'te modlara yorum sildirttiler. bu iki şey iyice fanların zıvanadan çıkmasına sebep oldu. sonra zıpçıktı bir gamer bloguna saçma sapan "aslında başka şeyler duyuracaklarmış da son anda şeyolmuş eheh..." tarzı bir haber ısmarlattılar. anladık ki, blizzard kendi oyuncu kitlesini hiç ama hiç tanıyamamış. cidden oyuncu kitlesinin sırf title yüzünden önüne konan her şeyi yiyeceğini mi düşünmüştünüz? remake, yeni pc oyunu ya da hepsini geçtim, en azından diablo 3'e yeni class falan bekleyen fan kitlesinin, o kadar hypedan sonra mobil oyunu sanki hint kumaşı gibi tanıtmanızı affedeceğini mi düşünmüştünüz? bundan sonra kara kara düşünürsünüz o zaman, gamescon'da da diablo 3 singleplayer özelliğini duyurur çekilirsiniz.

    tabii bu tepki diablo ile de bitmiyor. blizzard'ın bütün eforunu "tribünlere yönelik çalışmaları" olan overwatch ve heroes of the storm gibi oyunlara kaydırmaları, eski fanların kendilerini üvey evlat gibi hissetmelerine sebep oldu. buna bir de wowun en kötü zamanlarını geçirmesi eklenince bir noktada blizzard balonunun patlaması kaçınılmazdı.

    bu olayın iyi bir tarafı varsa; blizzard'da pek çok platform ve departman çok temiz elden geçirilecektir artık. tabii bu patlamayı blizz farketti mi bilinmez ama, diablocu capon abinin silicon valley dizisindeki gavin belson gibi dolaşıp yeni fikirler aradığına adım gibi eminim.

    not: olayın mobilden ziyade blizzin yanlış community yönetimininden kaynaklandığını anlamanız için aynı diablo gibi eski bir efsane olan fakat yeni nesil oyunları tıpkı diablo gibi beğenilmeyen, en sonunda da çıka çıka mobil oyunu çıkan fallout ile karşılaştırmanızı öneririm.

    edit: içerden bildiriyorum. blizzcon öncesi online sayısıyla şu anda baktığım online sayısı arasında 5 kat fark var. 5te 1ine düşmüş oyuncu sayısı.

    edit 2: entry biraz "hadi lince devam edelim" der gibi olmuş sanırsam. her türlü toplu/histerik linç girişimlerine ve çalışanlara hakarete karşıyım fakat ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya, ben de bu tepkinin sebebini analiz etmek istedim kendimce sadece. fanlar bokunu çıkarmış olabilir, lakin altında yatan sebepler haklı.
99 entry daha