şükela:  tümü | bugün
234 entry daha
  • müzik dünyasının görüp görebileceği en overrated şarkıcısı. muazzam sesine kimse bir şey diyemez ancak gördüğü ilgi, en çok takipçisi olan instagram kullanıcılarından biri olması, hit şarkı potansiyeli olmayan şarkılarının hit olması, fizik yoksunluğu, standart güzelliği, listelerde geçilen torpil gibi çeşitli soru işaretleri barındıran bir şarkıcı.

    ilk albümü yours truly kendi sesine en yakın albümdü. popüler kültüre kendini kaptırmayan bu albüm ile çıkış yakaladı. kendisinin yapıp yapabileceği en iyi albüm my everything ile tanındı dünyada. break free cidden eli yüzü düzgün tek hit şarkısıdır bence. yine şahsen en güzel şarkısı one last time yine bu albümdedir. love me harder gibi güzel şarkı gene bu albümdedir. bu albümde problem gibi boş tutan pop şarkısı vardır ayrıca ancak ciddi anlamda en güzel albümü bu albümüdür.

    ardından dangerous woman ile popüler kültüre kayacağını lil wayne, future ve nicki minaj düetleriyle gösterdi. şahsen kötü albümdü. ariana grande değil jessie j falan yapsa böyle albüm kimse dinlemez. satmaz. pr yüzünden tutan bir albüm oldu. zaten kadının olayı pr. my everything albümü gösterdi ki “yeni kadın pop sömürüsü ariana grande olur” diyen menajer ve artık ne isim verirseniz diyen insanlar oldu. bu furyaya kısaca bakalım;

    britney spears ile başladı desek yalan olmaz. genç kızları etkileyen, özendiren, ne yaparsa yapacağı “popçu kadın” kavramının başlangıcıdır kendisi. disney çıkışlı olması ise sürpriz değil. justin timberlake ile olan aşkı daha da tanınır hale getirdi onu. yaklaşık 7 sene kasıp kavurdu dünyayı britney. 98-2005 altın çağıydı. daha sonra delirdi. kendine geldi. 2007’de tekrar döndü. 5 sene içerisinde az buçuk hit şarkı çıkardı ve yıllardır müzik piyasasında tutunamıyor.

    christina aguilera ise britney ile aynı dizide çıkan bir isim. kızların karşılıklı “ben britneyim” “ben christinayım” dediği dönemler. britney’den sonra ufak ufak piyasaya çıktı ancak asıl inanılmaz patlamasını 2005-2007 arasında yaşadı. britney’in yok olmaya başladığı dönem. britney kadar uzun sürmedi kariyeri ancak hemen hemen britney ile aynı zamanlarda piyasadan silindi.

    bu sırada destiny child dağıldı ve beyonce adında siyahi pr çalışması piyasaya sürüldü. siyahi kızların rüyası oldu 2 sene içerisinde. bu başarılı çalışmanın ardından rihanna çıktı. bakın ikisinin kariyer gidişatları inanılmaz benziyor. r&b başlayan kariyerler, jay-z, çeşitli rapperlarla ft’ler, ilk çıktıkları yıl dünyayı kasıp kavurmalar, sorunlu ilişkiler, poplaşma, poptan vazgeçip r&b’ye dönüş, geçmiş kadar olmasa bile günümüzde hatrı sayılır başarılar. bu başarıların temel sebebi ise, beyonce’nin “feminizm” imajını çizmesi, rihanna’nın chris brown olayında mağdur olmasıdır. 2010’ların başı kadar ikiside asla dinlenmeyecek, asla o kadar albüm satmayacaklar. kariyerleri britney gibi dibi görmeyecek ancak bu noktada kalacak.

    arada çıkan tek hitlik, tek albümlük “kadın popçulardan” bahsetmiyorum. ardından lady gaga ve katy perry çıktı piyasaya. aynı yıl çıktılar bir de. gene kitleler genç kızlar. gene aynı dönem çöken kariyerler. albüm çıkış zamanları, satışlar, hitler hemen hemen aynı ikisininde. düşüşleri bile aynı. hoş lady gaga oyunculuğa çok ağırlık verdi ve bir oscar adaylığı alacak bu sene. yine tony bennet ile çalıştı. kariyerinin düşeceğini kendisi biliyordur elbet. gayet takdire şayan bir şekilde kendisini başka alanlarda geliştirdi. katy perry ise saçma sapan şarkılarla tepeyi oynayan biriydi. tgif, hot’n cold, i kissed girl, california girl diye gençleri hipnotize eden şarkıları vardı. amerikalı kızların pijama partisinde ağızlarında sakız, ellerinde tarakla şarkı söylediklerini hayal edin. işte söyledikleri şarkılar katy perry şarkılarıdır. şarkılarına kötü demiyorum, hedef kitlesi benim derdim. ikisi birden bitti müzik piyasasında. lady gaga biraz son filmin şarkılarıyla çıkış yakaladı o kadar. ikisinin de artık kadın pop piyasasında yeri kolay kolay olmaz. 2016’da bittiler desek yeridir.

    arada bir miley cyrus ve selena gomez çıktı. disney çıkışlılar yine. miley “çılgın” selena ise “ağırbaşlı” imajındaydı. selena’nın yine ağır pr çalışması olan justin bieber ile olan aşkı onu daha da tanınır hale getirdi. britney-christina gibi. hatta sevgililerinin isimleri bile justin oldu. bu tesadüfen olan bir şeydir büyük ihtimalle. selena delirmedi britney gibi ancak selena ödül törenlerinde torpilli ama şarkıları tutmayan bir isim oldu genel olarak. miley ise işin daha çok eşcinselliğe özendiren kısmındaydı. miley’in son albümü tutmadı. kariyeri düşüşe zaten geçmeye başladı. selena ise beklemede şu an. stabil gidiyor.

    bu aralarda tabi taylor swift’in country kızlığından çıkıp popa evrildiğini görüyoruz. önümüzdeki 3 sene içerisinde o da bitecektir. missy elliot-lil kim yine pr. şu an nicki minaj-cardi b ağır pr. müzik dünyası pr. müthiş bir pr hem de. işte ariana grande günümüzde bu konumdadır. 5-10 sene içerisinde kariyeri sona erecek bir çalışma ürünüdür. yukarıda saydığım 10’a yakın kadının şarkılarını şu an dinleseniz gerçekten “popüler kültür” ürünü olduklarını anlarsınız. listelerde migos falan 1 numara oluyor, drake anlamsızca beatles’dan çok şarkı falan sokmuş listelere. listelere bakarsak tarihin en iyisi drake çıkar.

    efsane isimlerin şarkıları 20 yıl 30 yıl 40 yıl sonra bile dinlenir. rihanna ve beyonce bu katagoriye ucundan girebilir çünkü hala standartları var. günümüzde her şey reklam, her şey müziğin önündedir. eşcinselliğe özendiren şarkıcılar, gizli gizli çeşitli şeyleri insanlara empoze eden kadınlar, çocukları artık 10-12 yaşında makyaj yapmaya kadar iten iğrenç pop kültüründeyiz. etkisi var bu insanların. sen belki dinleyicisin ancak bu insanların ağır hayran kitlesi var. k-pop misal yeni üründür. boy band işine hiç girmiyorum. kapitalizmin yeni ürünü ariana grande’dir. o güzel sesi boş ve anlamsız şarkılara heba oluyor. bakın mac miller’ı bile pr yüzünden öldürmüş olabilirler. o derece ileri gider bu pr işini yapan insanlar.

    daha sonra no tears left to cry çıktı. şarkı usher-more ile çok benzer şarkı. god is a woman saçmalığı kariyerinin en kötü işiydi. şimdi thank you next çıktı. yine olduğu yer yani liste başı olmaması gereken bir şarkı. albümü değil single’i satan insan çabuk söner. bu da öyle olacak. ileride kim bilir kimler çıkacak, neler yapacak.

    lady gaga, katy perry, britney, christina aguilera, cardi b, drake, nicki minaj, ariana grande, jessie j, kelly clarkson, taylor swift, migos, travis scott, camilla cabelo, selena gomez, miley cyrus, lil baby gibi isimler bundan 40 sene sonra, michael jackson, beatles, queen, frank sinatra, metallica, radiohead, coldplay, pink floyd, who, whitney houston gibi falan hatırlanacak mı zannediyorsunuz? sonu belli olan isimler ile sonsuzluğa yürüyen isimleri ayrı tutun. bu dünyada sonsuza kadar hatırlanacak isimler günümüzde çok azdır. geçenlerde “2000’lerde neden rock grubu çıkmamış” tarzında bir başlık görmüştüm. nedeni bu. pr. reklam. bu arada kesha’yı unuttum onu da anayım.

    müzik piyasasında asla listelere falan bağlı kalmayın. doğru müziği dinleyin. günümüzde işini harika yapan insanlar var. pop isterseniz gidip alessia cara dinleyin, ed sheeran dinleyin, sam smith keza tom odell dinleyin. alternatif rock isterseniz paolo nutini gibi adam var, michael kiwanuka var. şahıs değil grup isterim derseniz cage the elephant, foster the people, kings of leon ne bileyim mumford & sons dinleyin. rap isterseniz kendrick lamar, childish gambino, j. cole dinleyin. ciddi anlamda hem popüler hem muazzam hem de toplumsal iş yapan isim bunlar. gidip alejandro diye şarkı yapmıyorlar iron sky yapıyorlar. gidip god is a woman değil this is america falan yapıyorlar. bakın şarkı adlarından bile bunu görebilirsiniz.

    uzun lafın kısası, aşırı abartılan bir şarkıcı. 10 sene içerisinde yok olacaktır ancak my everything albümü o yukarıda saydığım onlarca kadının yaptığı albümlerin hepsinden iyidir. keşke o güzel tarzını değiştirmeseydi ancak yapacak bir şey yok. önümüzdeki 5-6 seneye damga vuracak sonra unutulacaktır.
148 entry daha