şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
757 entry daha
  • etrafındaki her nesneyi kendi çıkarları yolunda değerlendirilebilecek araç-gereç olarak gören altan çamlı'nın hayatından ufak bir kesit.

    altan çamlı ne yazık ki ağır psikopattır. insanlar, kardeşi, eşi, babası, kadınlar, kurumlar... kendisine hiçbir şey ifade etmez. hepsini amacına ulaşırken kullanılacak nesneler olarak görür. onları manipüle eder, kullanır, kanlarına girer, oynatır, çoğu zaman da ortada bırakır.

    suat'ın ayla'yı tıktıkladığını başından beri bilmektedir. barı açmasına yardımcı olduğu için önemsememektedir. ayla onun için değersizdir, arada bir kendisi de tıktıklasa yeter. birçok sosyopat böyle ilişkiler kurar kadınlarla.

    abisinin tüm hayatını riske atarak ilaçları çalar, mafyayla başını belaya sokar. amacına ulaşmak için her yola başvurabilir altan çamlı. abisinin hayatı ve hayalleri umurunda değildir. kafasına bar fikrini takmıştır, o yolda gerekirse abisi ölsündür.

    her başarılı sosyopat gibi etrafındaki nesneleri manipüle etmenin binbir yolunu bilir. yıllar sonra abisiyle karşılaşınca aklına hemen bu plan gelir ve abisinin kanına girebilmek için bozuk ilişkisini bahane eder. ayla ile kavga edeceğini bile bile eve çağırır. kavga kaçınılmazdır. altan çamlı bunu bilir. derdi ayla ile değildir, derdi abisinin inine girmektir. başarır da. ayla sadece bir araçtır. evden ayrıldıktan sonra ayla'nın suat'ı çağıracağını da bilir, umursamaz. suat çok kral çocuktur.

    ikinci kez girmesi gerektiğindeyse abisinin çocukluktan beri tutkusu olan arabaları kullanır. arabayı çalması da tam bir sosyopat olduğunu doğrular nitelikte bir harekettir. tek bir damla ter dökmeden, biraz bile gerilmeden milyon liralık arabayı çalar ve abisine götürür. onun için bu kadar basittir insanları ve nesneleri manipüle etmek.

    berberle ilişkisi bile bedava jöle kullanmak seviyesindedir. girer, bir iki espri yapar, bedava jöleyi parfümü kullanır çıkar. eczaneye gündüz vakti gittiğinde de benzer tavırlar sergiler. çay söyler, bulduğu yatağa uzanır, eşyaları karıştırır. kendi dışında hiçbir canlı sikinde değildir, hepsi onun isteklerini öyle veya böyle yerine getirmek için oradadır. taksici de dahil gittiği her yerde beleş çayını söyler, kurumların işleyişini iyi bilir. boş bardağı arabanın kaputuna bırakır, nasılsa biri alacaktır.

    tüm hayatı yalan, düzenbazlık, hokkabazlık, hilekarlık ile geçer altan çamlı'nın. tüm anlatı boyunca kendi dışında hiçbir canlı için hiçbir şey yapmamıştır. son sahnedeki çiçeği bile mazhar alanson peygamber aşkıyla almasını tembihlemiştir.

    ayla ve suat'ı bir arada görünce göstermelik bir tepki verir. emin olun gizli kamerayla kaydetmiştir bile sevişmelerini. suat kral çocuktur. tabureleri vermiştir. müzik sistemini ayarlayacaktır.

    sahne sahne incelenirse ne dediğim daha net anlaşılabilir. bu bakış açısıyla izlendiğinde bir psikopatın günlüğüdür bu film.
292 entry daha