şükela:  tümü | bugün
71 entry daha
  • önce tsr ve sonrasında hasbro'ya bağlanan wizards of the coast şirketinin çıkarttığı bir rol yapma oyunu dünyasıdır. high fantasy tabir edilen bir dünyadır.

    dungeons & dragons oyun sisteminin 5. versiyonu olan 5th edition ile tekrar yenilenen forgotten realms (fr), d&d'nin eski kemik kitlesinin daha aşina olduğu bir duruma geldi. 4th edition sırasında değişiklik ve yeni oyuncuları oyun dünyasına katmak için girişilen bir çok başarısız ve gereksiz özellik, olay, durum, karakter vs. oyun dünyasından çıkartıldı ve fr, d&d'nin daha da eski olan 3rd edition zamanlarına benzer bir hal aldı. d&d oyunlarının 2014'ten beri patlama yapması, bu alınan kararın ne kadar haklı olduğunu gösteriyor.

    ancak, her şey gül pembe değil. second sundering ve spellplague hadiseleri ile bir şekilde geri getirilen oyun dünyasının eski özellikleri, 5th edition d&d sistemiyle çok temel kavramlarda çatışmalar ve çakışmalar yaşıyor.

    şöyle ki, d&d 5th edition oyun sistemine göre, büyü gücü çok nadide ve paha biçilemez bir durumda. büyünün (büyü derken wizard ve sorcerer'ların yaptığı arcane büyüden bahsediyorum) bu durumunu en iyi yansıtan oyun kuralları ise, büyülü objelerin fiyatlarının olmaması. kural kitabında gayet açık bir şekilde, "büyülü objeler çok nadir oldukları için aklı başındaki hiç kimse bunları parayla satmaz. ancak büyük maceralar sonunda elde edilebilirler" diyor. yani bütün oyun sistemi low-magic bir oyun dünyasını öngörüyor.

    forgotten realms'a, mesela waterdeep şehrine baktığımızda, asla sönmeyen büyülü ateş küreleriyle aydınlatılmış manav tezgahı var...

    evet manav tezgahı. büyü tanrısının tapınağı, kralın şatosu, ulu büyücünün kulesi falan değil, manav tezgahı...

    yani bu oyun dünyasında, orta gelirli bir tüccar dükkanına asla sönmeyen büyülü ateş küreleriyle aydınlatma satın alabiliyor. ama kurallar diyor ki "olmaz öyle şey". oyun dünyasında büyülü objelerin her yerde ve herkeste olması ile kitabın bu objelere fiyat bile biçmemesi, net şekilde paha biçilmez olduğunu söylemesi çok büyük çelişki yaratıyor. çünkü belli ki oyun sistemindeki karakter sınıfları da gayet low-magic bir dünya düşünülerek tasarlanmış. işin içine fr'daki kadar büyülü obje girmeye başlayınca işler sarpa sarıyor. wotc'un çok acil bir şekilde oyun sistemi ile oyun dünyası arasındaki bu kavramsal farkı düzeltmesi gerekiyor.

    edit: imla
4 entry daha
hesabın var mı? giriş yap