şükela:  tümü | bugün
  • zamanının materyalist düşünürü olan epikür, insnanın mutlu olmak için yaşadığını ve asıl hedefinin bu olduğunu söylüyor. fakat ilk çağ itibariyle insan henüz, doğayla savaşımını tamamlamamış ve hala uğraşmakta bu sebeple epikür, insan kendi iradesi ve isteğiyle değiştiremeyeceği şeylerle uğraşmamalı diyor. kısacası kaderine boyun eğ gibi bişey diyor yani.
  • epikure benzer olarak hedonistler de her insanin mutlu olmak icin yasamasi gerektigini soylerler.
    epikurun hedonizmden farki, mutlulugu daha uzun vadeli ve planli almasidir.
    bir de meditasyon ver herseyi ayarinda tutmak en buyuk mutluluktur epikur abi icin. ayni zamanda kimi zaman acinini yoklugunu da mutluluk sayar.
    bir diger onemli yani atom fikrini savunanlardan olmasidir. "hersey kucuk atomlardan olusur. ayni zamanda insan ruhu da kucuk atomlardan olusur, olunce bu atomlar dagilirlar. dolayisi ile olumden sonra bi halt yoktur" fikrini savunur.
  • "insanlara hayatı zehir eden korkular ölüm ve kader korkularıdır" buyurmuş hazret ya da hazretin ekolünden olanlar. mutlu olmamız için bu korkulardan azade olmamız lazım. e netcez bu durumda? işte sundukları reçete:

    kader konusunda tanrı ya da tanrıların tüm yaşamımızı ve geleceğimizi kontrol ettiği saplantısını berteraf etmek gerekmektedir. bu bağlamda derler ki: " tanrı veya tanrılar vardır, ama insanların hiçbir şeyine karışmazlar; kendi ortamlarında sefa sürmektedirler."

    ölüm konusunda ise söylem çok basit: "biz varken ölüm yok; ölüm varken biz yok!" yani ölümden tırsmamalıyız; yaşadığımız sürece hayatımızı yaşamaya bakmalıyız.
  • "olumden nicin korkarsiniz?
    hicbir zaman karsilasmayacaginiz bir seyden korkmak
    aptallik degil midir?
    siz varken olum yoktur,
    olum oldugunda da siz olmayacaksiniz" sozunun sahibi dusunur.
  • bir nevi tek tanrili dinler oncesi agnostigi* denebilir kendisine kanimca.
    ayrica (bkz: epicurious)
  • hedonizm gibi insanin asil amacinin zevk oldugunu savunur ama henodistlerden farkli zevkin planli olabilecegini, gelecekde daha fazla zevk almak icin bugun plan yapilabilecegini savunur.
    ayrica zevki biraz daha genis tanimlar. epikure gore aci duymamak da zevktir. insan kendini acilardan ve korkulardan uzaklastirip sade bir yasam surdugu zaman da zihinsel bir zevk almaktadir. dolayisi ile hedonistlerden farkli bir zevk pesinde kostugu , biraz daha meditasyon yanlisi bir adam oldugu belli olmaktadir
  • yazgıdan kurtulmak için duyarlılığı öldürür. ilk öncede duyarlılığın umut dediğimiz ilk çığlığını.
  • manikür ve pediküre dönüşmesini utançla izlediğimiz ama aslına dönen felsefe.
    (ara: kazımak)
  • "evrende herşey insan için haz objesidir. ancak erdemle gelen bilgi arttıkça haz da artar. bu nedenle yönelim hazza değil bilgiye olmalıdır." diyen filozof.
    (bkz: hiç bitmeyen çikolata)
    (bkz: ben bunu gördüm)