şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: epikouros)
  • zamanının adnan oktar'ı. ya da belki de adnan oktar zamanımızın epikurosudur. ama ilk ihtimal daha kuvvetli zira o dönemde en lüks olay yan yatarak üzüm salkımı yemekti.

    (bkz: üzüm stoğu tükenen romalı imparator)

    (bkz: yan yatarak üzüm yiyen roma imparatoru)

    ha unutmadan tüm olayı ben varsam ölüm yok, ölüm varsa ben yokum olan sefa düşkünü.
  • sofie'nin dünyası adlı kitaptan alıntı yapılmıştır(153)
    --- spoiler ---
    epikuros da "ölüm bizi ilgilendirmez" diyordu."var olduğumuz sürece ölüm ortada yoktur;ölüm geldiği anda da biz artık yokuz"

    aynı zamanda "içinde bulunduğun anı yaşa!" ilkesini benimsemiştir
    --- spoiler ---

    böyle biri olmak lazım...
  • ölümden korkmama argümanı vardır çok meşhur: evren,her şey , insan atomların birleşmesiyle oluşan bir bileşendir. ölüm anında da bu atomlar,bileşenler ayrılır ve etrafa dağılır. farketmeyiz anlamayız bu yüzden korkmaya gerek yoktur. düşüncesini ortaya atan
    “ölüm geldiğinde sen burada olmayacaksın, sen varken de ölüm gelmeyecek! diyen büyük isim ve aynı zaman da zorunlu yasalara göre giden bir mekanizması olan doğaya tanrıların karışmadığını ve karışmalarının salt-mutluluklarını bozacağını söyleyen ve bu durumu bilge insanların da hayatına entegre etmesi gerektiğini düşünen ve daha bir çok konuda önemli düşüncelerini insanlıkla paylaşmış helenizm-roma dönemi filozofu.
  • "-tad alma, duyma zevkini, cinsel zevkleri, güzel şeyler görünce içimde uyanan hoş duyguları bir kenara atarsam, iyiyle kötüyü nasıl ayırırım bilmiyorum.

    -bilge insan yemeğin çoğunu değil, en lezzetlisini yemeye bakar."

    demiş.
  • dostları arasında bilgece ve mütevazı bir yaşam
    sürmeyi idealize eden, siyasete şu veya bu
    şekilde bulaşmayı ömür törpüsü gören münhasır
    filozof.
  • ilk kez kendisinin saptanmasını yaptığı mantıksal kötülük sorunu tanrıcılığa karşı öne sürülen en önemli savlardandır.
    epikurosa göre dört olasılık mevcuttur :
    - eğer tanrı kötülüğü önlemek istiyor ve önleyemiyorsa, o zaman tanrı acizdir.
    - eğer tanrı kötülüğü def edebiliyor fakat bunu yapmak istemiyorsa, o zaman tanrı kötü niyetlidir.
    -eğer tanrı kötülüğü def etmek istemiyor ve zaten bunu yapamıyorsa, o zaman tanrı kötü niyetlidir ve acizdir, öyleyse tanrı değildir.
    - eğer tanrı kötülüğü def etmek istiyorsa ve bunu yapabilecek güce sahipse o zaman neden dünyada kötülük vardır niçin tanrı kötülüğü def etmemiştir?