şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
380 entry daha
  • bir kullanıcı konuyla ilgili bir flood yayınlamış, inanılmaz!

    https://twitter.com/…bak/status/1338749592200998912
  • adam ürettiği eserin telifine sahip çıkıyor yanlış mı? telif hakları neden var? her önüne gelen her eseri alıp kullanabilsin diye mi korunuyor bu haklar?

    edit : erdil yaşaroğlu twitter hesabından, özgürce kullanılabileceği hakkında twit atmış.
  • direkt erdil yaşaroğlu degil ama onun üzerinden bir telif şirketinin işi paraya dönüştürme durumu sanırım.

    karikatür kültürü ölmüş zaten. daha da kuruş kazandırmam bunlara.
  • komik olmayan çizerin gündeme gelmeye çalışması bu anca ya, o sitelerde karikatürü olmasa kimse adını hatırlamayacak, bu adam yeminler olsun komik değil. şunu yazarken açıp bi daha baktım, hakikaten misvak kalitesiyle aynı hala.

    merak ettiğimden şey ediyorum, yurtdışında yaşayan bir insan, bu adamın komik olmayan karikatürlerini belli oranda değiştirip ve imkansız olsa da komikleştirip kerdil ismiyle paylaşsa bu da suç mu olur mesela?

    konu adamın hakkını aramaması değil, karikatür sayfası bu işten para kazanıyorsa bu adama da ödeyecek telifi paşa paşa ama erdil yaşaroğlu’nun twitinin altına zahmet edip bakarsanız çoğu zaman sade vatandaşın mağdur olduğunu ve “kaldır” uyarısı gelmeden “7-8 bin öde konu kapansın” dendiğini görürsünüz.

    paylaşılmazsa unutulur zaten, şu adam ve misvak sınıfı karikatürleri kaybolsun artık hakikaten de rahatlayalım yav.
  • 5846 sayılı kanuna göre erdil bey, eserlerinin paylaşımı konusunda kendi adı ve soyadı ile alınmış bir mahlastan onayını beyan etmiş ise, bu paylaşımlar için "izin vermiş" sayılması gerekmiyor mu?

    editto: mevzuya dair bir araştırma yaptım twitter'da. erdil yaşaroğlu'nun tweetlerini altına konu ile ilgili yazanları yaklaşık 2/3si blogger ve forum sahibi çıktı domain taramasında. hitleri de iyi gibi duruyor. ezcumle 1/3 kesim kurunun yanında yaş olarak yanıyor ama eleman haklı bu süreçte. ticari faaliyet nuvesi tasiyanlardan yasal hakkını talep ediyor. izlenilen yol biraz yakışıksız hatta biraz değil baya yakışıksız ama yapacak bir şey yok.
  • derslerde slaytlara ekliyordum bazı karikatürlerini, ne olur ne olmaz sileyim bari.
  • erdil yaşaroğlu'nun bunu iş edip herkese dava açtığını sanan kişilere tuhaf gelen durum.
    (bkz: telif hakkı)
    bunun için uğraşan şirketler var.
    bir eserin telifini ödemeden kullanamazsın. olm gezi parkı çektiğim üç fotoyu twitter'a koyunca the guardian gazetesi ana hesaptan fotoları kullanabilir miyiz diye sormuştu.
    yani siz orta doğulular hariç medeni ülke insanı buna saygılı büyüyor ve öyle davranıyor.
  • madem öyle twitter, instagram, facebook hesaplarınızı gizli yapabilir. sitenize ücretli üyelik yapıp, sadece ücreti ödeyenlerin karikatürlerinizi göreceği bir organizasyon yaparsınız. web sitenizde sağ kliği de kapatabileceğiniz bir özellik satın alabilirsiniz.

    ancak böyle bir şey yaparlarsa karikatürlerinin çoğu kişilere ulaşmadan kaybolacağını sadece dergiyi satın alanların görebileceğini, satın alanlar da telif hakkından dolayı yayınlayamayacağı için adınızı sanınızı kimse duymadan kaybolup gidersiniz.

    sizi siz yapan o hayranlarınız sanatınızı beğenip paylaşan kişiler ise onların saf duygularını kullanarak onlardan para kazanmaya çalışmanız sizi yok olmaya mahkum eder.

    düşündüm de zeki müren mezarından kalkıp gelse bana telif davası açar mıydı?
    ...
    -sevgili dinleyicilerim bilgisayarınıza benim şarkılarımdan oluşan bir albüm oluşturduğunuz için müşerref oldum efendim, sağolunuz var olunuz.
    ...
    -bu aşkın ızdırabı bilmem ne zaman? biter ...
  • ölmüş bir sanatın kapitalizm esareti altındaki çırpınışı .
    bunu eden erdil yaşaroğlu ha, sanki dünya çapında anasını satayım.

    vakur ol, merak etme çizdiklerine zamanında çok para verdik, gene veririz de..neyse.
    o kadın karıştırıyor ortalığı di mi ?
  • davadan birşey çıkacağını sanmam gerçekten ticari bir kaygı yoksa.
313 entry daha