şükela:  tümü | bugün
  • istanbul üniversitesi edebiyat fakültesi, eski yunan dili ve edebiyatı anabilim dalı'nda görev yapan, çalışkan ve kibar araştırma görevlisi. sokrates'in savunması çevirisi geçen yıl kabalcı yayınevi'nden çıktı. 27 nisan 2006 navisalvia toplantısı'nda "rhodoslu apollonios'da mythos'un yeniden okunması" adlı bir bildiri sundu.
  • 26 nisan 2007 navisalvia toplantısı'nda bakkhylides'in zaman havuzunu çalkalayıp yüzeye çıkan yeni anları keşfetmeye çalışırken, tanrıların gazabına (artemis olduğundan şüpheleniyoruz) uğrayarak önündeki su bardağı devrilen akademisyen. buna rağmen, gösterdiği sükunetin bir hakikat olduğu işaret edilmelidir.
  • "doğu batı dergisi"nin son sayısında "antik çağ destan geleneğinde ruh ve öte dünya" başlıklı yazısı çıkan akademisyen.
  • bana "&"in anlamının aslında latince kökenli "et" yani "ve" kelimesinin yazılışı olduğunu ve 'e' ile 't' harflerinin birleşiminden meydana geldiğini öğreterek ufkumu iki katına çıkaran kişidir efendim. severiz.
  • girdiği derslerde insanlara beyin orgazmı yaşatan yüce insan. çok şahane adam, konu konuyu açtıkca, sınıfla iletişimi baglayinca öğrencinin doğru bildiği yanlışları gizli gizli törpülüyor. çok acayip adam. felsefe bu adam.
  • aşağıdaki metinleri bir yazısında kullanmış şahsiyettir:

    "ağzın nefesiyle, bedenin nefesi ayrı şeylerdir." ("helenistik çağ'da stoalılar arasında ... kabul gören temel bir ayrım" olarak)

    "... cisimsiz olan (... [asomatos]) bir şey cisimli olan bir şeyi (... [somatos]) etkileyemez."

    "... khrysipposçu 'ruh bir bedendir' anlayışı ..."

    "sağ tarafın iyiler için, sol tarafın ise kötüler için olması platon'da da vardır."

    "autos [kendi] sözcüğü aslında, homerosçu söylem bağlamında, kahraman öldüğünde ... kendisinden ayrılan psykhe'nin geride bıraktığı bedene işaret etmektedir." (gregory nagy referansıyla)

    "...'ilksiz tanrı... [evrenin] ortasına bir ruh koydu, onu her yana yaydı, hatta cismin dışını bile onunla kapladı.'" (kendisine referansla eflatun'dan alıntı)

    "... öte dünya o kadar da ötede olmayabilir."

    not: "antik çağ destan geleneğinde ruh ve öte dünya" başlıklı, şubat/07'de yayımlanmış bir makaleden yazımı neredeyse aynen korunarak alınmıştır.

    bir de şu dipnotlar var:

    "... yeni ahit'in eski yunanca metninde cennet yerine kullanılan ... [paradeisos] sözcüğü ksenephon tarafından persçeden devşirilmiştir."

    "cehennem olarak çevrilen ... [geenna] teriminin kökleri ... ibranice ge-hinnom'a (hinnom vadisi) dayanmaktadır." (yine yeni ahit'in eski yunanca metninden söz ediliyor)

    "... bakhtin 'gülme destanı (the epic) yok eder' diye vurgular."

    "'gölge' olarak çevrilen eski yunanca ... [skia], latince umbra, ruhun, ses çıkartma yeteneği olmayan, bir suretidir."
  • istanbul üniversitesi'nde eski yunan dili ve edebiyatı bölümünde yunan filolojisine giriş, erken yunan düşüncesine giriş, arkaik çağ yunan şiiri dersleri vermektedir. istanbul üniversitesi eski yunan dili ve edebiyatı'yla birlikte felsefe lisans eğitimi almış, yüksek lisans tezini bakkhylides’te mecaz kullanımı ve ışık-karanlık metaforunun izinde areta, nika, alatheia ilişkisi üzerine yapmış, doktorasını ise arkaik yunan şiirinde ad, adlandırma ve hakikat ilişkisi: pindaros’un zafer şarkılarında (yeniden-)adlandırma üzerine yapmıştır. platon'un iki diyalogunu: sokrates'in savunması'nı ve kratylos'u, proklos'un adlandırmanın ontolojisi kitabını eski yunanca'dan türkçe'ye çevirmiş ve de kratylos üzerine bir yorum kitabı bulunmaktadır. bunun dışında pindaros ve bakkhylides'in şiir kitaplarını ve fragmanlarını çevirmiştir.

    derslerinden:

    ben size birşey öğretmiyorum siz kendiniz öğreniyorsunuz, ben yönlendiriyorum, yol gösteriyorum size der ve yaptığı işi öğretmenlik değil moderatörlük olarak tanımlar. öğrencilik yıllarında napıcaksın yunanca okuyup ne olacaksın dediklerinde "adam olacağım" demiş.

    homeros’un yazıya geçirilmesinin nedeni çocuklara din öğretmektir. homeros’ta bilimsel gerçekliği yaratma yoktur. gerçekliği yaratmaları beklenir.

    spartalı susar, söylev üretmeyi sevmez, atina ile bildiğimize kıyasla sparta hakkında çok az bilgi vardır. platon’un devlet'inde yeni bir sparta vardır.

    herakles’in on iki işi yunan medeniyetinin politikleşmesinin tarihidir.

    aiskhylos öyle güzel(adaplı) küfür eder ki karşısındaki adam “ne güzel küfür ettin” deyip adeta onu alkışlar.
  • (bkz: kim milyoner olmak ister) programına çıkıp akademik kariyerinin reklamını yapmış , gereksiz egosuyla insanları germiş , ilk soruda elenince de çamura yatıp ağlamış akademisyenden başka her şeye benzeyen zat. murat yıldırım'ın sonunda ağlamalarına dayanamayıp laf sokmasıyla içimin yağlarını eritmiştir.

    https://www.youtube.com/…tkrswvu3a&feature=youtu.be
  • programda kendini şişirdi şişirdi en sonunda patladı. yazık olmuş.
  • daha ilk soruda elenen akademisyen. peki olmadı diyip kalkıp gideceğine '' böyle bir metafor mu var '' cümlesini 35 kere kurdu. bir ağlamadığı kaldı yarışmada.