şükela:  tümü | bugün soru sor
  • oldukça dikkatimi çeken hadise. uzun uzun inceledim neredeyse tamamında bu tarz bi eğilim var. sebebi nedir acaba? hayreti mucip.
  • tasavvuf dişil bir sistemmiş ondan dolayıymış. kadınların tasavvuf merakı denmiyor eşcinsellerin tasavvuf merakı deniyor. henüz eşcinsellik nedir, kimler eşcinseldir bilmeyen kişilerin yorum yaptığı başlık.
  • (bkz: dişil)

    ..
  • "mesneviden ders aldım
    döndüm mevlana gibi"

    şimdi her şey daha açık ve anlaşılır olmaya başladı
  • tasavvuf bir yoldur.
    kurucusu türkistan'dan çıkmıştır. bir süre sonra anadolu'da yayılmıştır.
    içinde felsefe, edebiyat, din ve daha pek çok öge vardır.
    halk tabanlıdır ve islamiyet'e inanlar için allah'a yakınlaşmak amacıyla izlenen yoldur.
    arap kökenindeki allah korkusuna dayanmaz. bu topraklara ait olan allah sevgisi esastır. allah'ı seven, allah'ın yarattıklarını da isteyerek, gönülden sever anlayışı bulunur.
    katı, dogmatik bir inanç sistemi değil.

    bu tamam.
    peki bir insanın neye inanacağını, neye ibadet edeceğini neden cinsel eğilimleri belirler?
    ya da bir şeylere inanmak ya da ibadet etmek için hangi kıstaslar gereklidir?
  • dinle çok ilgili olmayan biri olarak düşünce geliştirmeye çalışıyorum...

    bazı insanların bir inanma ihtiyacı olduğu malum. o türden bir eşcinsel kişi, cinsel yönelimi ne olursa olsun bu inanma ihtiyacını doyurmak isteyecektir. ve bulunduğu inanç hanesi içinde kendisine en yakın bulduğu, kurallar çerçevesine sıkışmamış, cehennemle korkutmayan vs. dini yorumu yol seçecektir, yahut en azından sempati duyacaktır. öte yandan bildiğim kadarıyla tasavvufta bedenden ziyade ruh önemli, ruhun söz konusu olduğu yerde kadın erkek ayrımı da yoktur (herhalde). o yüzden iki aynı cinsin yakınlık, muhabbet duyması ruhların birliği olarak yorumlanabilir (belki). hem elif şafak da biseksüelmiş.*

    işin içinden çıkamadım. neyse.
    bir empati kurma şeysinin de daha sonuna geldiniz.