• en kralları zeki müren, freddie mercury ...

    iyi sanatçıysa sevilir.
  • onlar da sizi sevmemekte özgür. (bkz: heterofobi)
  • bir kişiyi sevmeme özgürlüğü varsa zaten var olan özgürlük.
  • eşcinselleri sevmeme fikri tüm eşcinselleri kapsadığı için özgürlük değil apaçık cinsiyetçiliktir.
  • sevmeyebilirsin ama nefretini belli edecek bir davranışta bulunup insanları rahatsız edersen nefret suçuna girer ve yargılanıp ceza alırsın. ülkemizde genelde böyle olmasa da en azından insani gelişme endeksi yüksek bir ülkede durum böyledir.
  • eşcinsel, düz cinsel, siyah, beyaz, kahverengi, roman, germen, saxon, mongol, müslüman, hristiyan, musevi, budist, kadın, erkek... v.s. benim için hiç farketmez.

    ben hiç birinizi sevmiyorum.
  • eşcinsellerin hayatlarına müdahale edilmediği sürece, değil sevmemek nefret bile edebilirsiniz. o insanlara ne sözlü ne de fiziki tacizde bulunulmadığı sürece, eşcinsellerin de bu duruma takılmayacağı kanaatindeyim.
  • dininde bu konuyla ilgili bu kadar araştırma yapıp bir sonuca ulaşan yazar kişinin aslında eşcinsel olmadığını nereden çıkarıyoruz, burada bu konu tartışılmalı esas.

    bir şeyi sevmemek için özellikle araştırma yapıyorsun, yasak olduğunu öğrenip rahatlıyorsun ve o kimseleri asla "sevmiyor" veya bu kişilere "saygı duymuyorsun". bunun bir şekilde psikolojide savunma mekanizmalarından biri olabileceğini düşünmüyorsun. aksini reddediyorsun. bunu da internetten beyan ediyorsun ve sen asla ama asla kendi cinsiyetine sahip birine ilgi duyamazsın kanıtlamış oluyorsun. bravo. zira bu tarz tavırlarda olan kişiler genelde eşcinsel olup baskı ve nefret korkusuyla çevrelerine zorbalık kalkanı kuran kişilerdir. yeri geldiğinde övdüğün davranış türünü sana da uygularlarsa üzülürsün.

    şimdi gelelim sevmeme ile nefret söylemi arasındaki farka. seversin sevmezsin seni bağlar. ama bu duygularına dayanıp saygı duymama, varoluş ve yaşama hakkını ihlal edici eylemlerde bulunma, iş yerlerinde taciz edip aşağılama gibi eylemlerde bulunmak senin haddine değildir. bu tür ayrımcılıklar anayasada yasaklanmıştır ve temel insan haklarına dayanmaktadır. ha sen "banane temel insan hakkından ben dinime bakarım" diyorsan da bari o insan hakları ile dalga geçtiğin ülkelerin teknolojilerini kullanıp beyanda bulunma. daha da rezil olmana gerek yok.
  • bıldırki hurmalar gelir götünü tırmalar demiş atalarımız. bir insanı; eşcinsel diye, inancın emrediyor diye, baban öyle dedi diye, saçları turuncu diye, limonata içiyor diye, kabak yemiyor diye sevmeyebilirsin, nefret edebilirsin, nefretini açıkça belirtebilirsin (nefret suçu tartışmasına girmiyorum), uygın zemin bulduğunda haddini bildirebilirsin, hatta onun yaşam hakkını elinden alabilirsin.

    bunların hepsin senin seçimindir.

    ancak aynı şekilde birileri senden de nefret edebilir, senin sevdiklerinden de nefret edebilir. o kişiler de fırsatını bulduklarında aynısını yaptıkları zaman ağlamamalısın.

    birileri de dinleri emrediyor diye hayatı sana zindan ettiklerinde olacakları katlanmalısın, onlar da senin çocuğuna tecavüz ettiklerinde “ama insan hakları, ama hukuk, ama adalet” diye boşuna ağlamamalısın.

    kahrolsun israil, hepsini öldürmek gerek diye yırtınırsan kafana neden füze yediğin konusunda bir fikrin olsun diye hatırlatıyorum.

    başkalarının da seçimleri olacaktır.

    ancak bir gün çocuğun çok hastalanırsa onu eşcinsel bir doktora emanet etmeyecek ve çocuğunun göz göre göre ölmesine neden olabilecek kadar güçlüysen nefretin konusunda daha az düşünmelisin.

    çocuğunun eşcinsel olma ihtimaline hiç girmiyorum.

    veya bu derece eşcinsel nefretinin genellikle gizli eşcinsellik olmasına da girmiyorum.

    veya osmanlı padişahlarının başucu kitaplarından olan kabusnamenin hangi mevsimde kime meyl edilir kısmına da hiç girmiyorum.

    durmadan hiç tanımadan övünülen mevlana celaleddin rumi tartışmalarına da hiç girmiyorum.

    sadece çok basit bir çerçeve çiziyorum ve o çerçeve içinde senin bizzat kendini yerleştirdiğin yeri gösteriyorum.

    sonradan üzülmeden biraz daha düşün diye.
  • saygı duymak zorunda falan değiliz. zorunda olsaydık saygı duyardık. ama duymuruz, demek ki zorunda değiliz.
    ha demek istersin ki saygı duymanız daha iyi, o olur bak, fikrindir, bak buna saygı duyarız.
hesabın var mı? giriş yap