şükela:  tümü | bugün
  • en son 1974 yılında ölüm yolcusu isimli filmde rol alan 1960'larda ve 70'lerde türk sinemasının en güzel kadın oyuncularından olan sarı$ın hatun ki$idir...
  • yüzü güzeldi ama kesinlikle star havasi yoktu, rol kabiliyeti de zayifti, seyirciye de elektrik vermedigi icin filmleri pek izlenesi degildir. gecen gun emel sayin'in sesinden "ruyalar gercek olsa" esliginde ayni isimli film baslayinca aman dedim keyif dolu 80 dakka seyrederim, ama emel yerine bu hanim kizimiz cikti, 5 dakika ancak dayanabildim.
  • 16 temmuz 1946 istanbul doğumlu, sinemaya ses dergisinin açmış olduğu yarışmada finale kalarak adım atmış çok güzel bir hanım. kısacık boyu, yemyeşil gözleri, sarı saçları ve minicik burnuyla , dekor vazifesini lâyıkıyla yerine getirmiş güzel bir kadın. gözlerini boşluğa dikerek rol yapan, 74 filmin 27’sinde başrol oynayan, tekrar belirteyim olağanüstü güzel bir kadın.

    kendisini çoğunlukla sadri alışık, erol büyükburç ve fikret hakan’lı filmlerden hatırlayabilirsiniz. sinema kariyerinde bir çizgi tutturamamış , güzelliği ile filmlere renk katmıştır. bazen onu tarihi filmlerde cüneyt arkın ve kartal tibet’e, bazense dönemin ünlü türkücülerinden nuri sesigüzel ve yıldıray çınar’a eşlik ederken görebilirsiniz. en çok da salon komedisi diye adlandırabileceğimiz filmlere yakışır esen püsküllü.

    filmlerinden hatırlayabileceğiniz birkaçı:

    ah müjgan ah ( 1970 ) : başrolünü sadri alışık ve salih güney’le paylaştığı bu filmde, aşkı değil parayı tercih eden , sadri babayı kahreden ( nasıl da ağlatır onu ) müjgan rolundedir. filmin sonunda kendisi de mutsuz olur sadri baba da…

    darıldın mı cicim bana ( 1970 ) : yine sadri alışık’la oynadığı bir film. diğer rollerde yusuf sezgin ve mürüvvet sim var. mektup arkadaşı olduğu kişiye * , yanında çalıştığı zengin yasemin’in * ağzından mektup yazan ve ona aşık olan, olayların bir şekilde sarpa sardığı hoş bir komedi filmidir bu. filmde benim çok ilginç bulduğum bir sahne var. hülya * , akşam sevgilisiyle * buluşacaktır ama giyeceği kıyafeti yoktur. açar yasemin’in * dolabını seçer oradan çok hoş bir elbise kendine. takar takıştırır gider buluşmaya. işte takıldığım nokta, ah be hanım ablacığım şimdi senin kalıbın belli, mürüvvet sim’in ki de belli… nasıl oldu o abiye kıyafet sana yahu ( neyse boş işlerle uğraşmayayım ).

    erol büyükburç’la oynadığı filmler de şunlar : öp beni , berduş, avare aşık, bir damat aranıyor ve gençlik türküsü.

    esen püsküllü ile ilgili son not: kendisi 1975 yapımı küçük bey filminin senaryosunu yazmıştır, hâlâ güzel bir kadındır.
  • türk filmlerinde hep ıslak bakışlarıyla aklımızda kalan güzel oyuncu. hiçbir senaryoda filmin sonu gelmeden gün yüzü görmemiştir.
  • en son filmini 1984'te çekmiştir: gurbet
    ilk filmi ise 1965 tarihli: horoz nuri
  • beşiktaş, çırağan bölgesinde doğmuş, burada ikamet etmektedir.
    kızını bizlerin anneleri gibi okula götürürdü, hala çıtı pıtı ve hala güzeldi, arkasından ah müjgan ah diye bağırmak gelirdi o çocuk yaşlarda.
  • güzellik ve zarafet için çırpı gibi olmanın gerekmediğini gösteren oyuncu.
    ah müjgan ah gibi bir şahanelik için de ondan daha uygun bir müjgân düşünülemezdi.
  • gözleri dört defa laciverttir.
  • kanımca, türk sinemasının en güzel yüzüne sahip yıldızıydı...hala daha ötesi gelmedi bence..belki fazla önemli roller verilmedi, zira türkan şoray, hülya koçyiğit gibi isimlerle aynı dönemi paylaşıyordu. ama o isimlerin saçma sapan kaprisleri, kuralları ve tiyatral oyunculukları türk sinemasının gelişmesini engelledi. belki esen püsküllü de öyle ahım şahım oyuncu değildi ama sanırım hülya kçyiğiti görmekten iyidir.