şükela:  tümü | bugün
  • bazen eşkıya'nın yerine koyarsın kendini; dünyada en değerli şeyin sevmek olduğuna filan inanırsın. bazen de cumali olursun; sana söylenen her şeyin yalan olduğu ile yüzleşirsin. filmler bu yüzden hayat gibidir. sen yaşadıkça filme bakışın da değişir. başından geçenler, izlediğin yerler artık filmden ayrı düşünülemez olur. önce fikirler oluşur ardından duygulanışlar tetiklenir. şey'lerin, temsillemelerin arasında savrulursun. spinoza'nın deyimiyle "fluctuatio animi".

    bir de istanbul var tabii ki fonda. sayısız hikayelerin sonsuz zihinlerde ölü doğduğu, ardından toprağa verilip tekrar diriltildiği yer. sevmem o yüzden istanbul'u. o da beni sevmez. ne zaman gitsem rüzgarlı, yağmurlu. istisnasız.
  • yerli film iş yapmaz denilen bir dönemde, bütün bir ülkenin sinemaya dair ilgisini yerli filmlere çekmek gibi, muhtemelen türk sinema tarihinin en önemli işlerinden birini başarmıştır.

    bu akşam show tv'de pek çok sahnesi kesilmiş, sansüre uğramış bir halde ve belki televizyonlardaki ellinci yayını olmasına rağmen inanılmaz bir reklam temposuyla devam etmekte.

    anladığımız kadarıyla, tv kanalı filmi sahur programına kadar ulaştırmayı hedefliyor.
  • turk sinemasina jon arandigi donemlerde ugur yuceli parlatmis filmdi.gerci ugura bak simdi seker hastasi emekli kivaminda takiliyor.

    sener senin kurt rolu oynadigi yapimlardan biri.o doneme kadar kurt kahkaha unsuru olan turkcesi siveli bir salakti.eskiya karakteri de donum noktasi olmustur turk sinemasinda.

    yesim salkim film pazarlandigi donemde uzan kraliyetinde gelindi.filmin televizyonda ilk gosteriminin de starda olmasi sasirtmamisti.

    ozkan ugur baya iyi rol yapan bi adammis.cem yilmazin kadrolu elemani olmasina sasmamali.ayrica ali rizanin denen pezevengin karisinin yillar once eskiyada orospu rolu oynamasi -leman çıdamlı degil-turkiyede eskort fiyatlarinin neden yuksek oldugunun da kanitidir.

    guzel film.izleyin.izlettirin

    edit:oncelikle tugberk1903 ardindan feanorfyndel den aldigim uyarilar uzerine fena halde yamuldugumu anladim guven hokna konusunda.gercekten turk sinemasinin bu kadar seviliyor ve izleniyor olmasi tek tesellim.ikisine de cokca tesekkurler hatami duzelttikleri icin.
  • trajikomik bir hikâyeyi kafamda canlandıran kelimedir. aynı zamanda barzolar tarafından sık kullanılan bir nick'tir.

    geçen gün yeni tanıştığım bir zoraki arkadaşın telefon numarasını aldım. whatsapp'ı açtığımda ise (silah resmi)eşkıyaa(silah resmi) nick'ini gördüm. aynı ismi taşıyan diğer arkadaşım sandım ben bunu ve şaşırdım. yeni tanıştığım elemana da "oha barzoya bak ne yazmış! allallaa lan bu adam böyle bir barzo değildi" dememle çocuğun kızarması ve olay mahallinden koşarak uzaklaşması bir oldu. benim kafa da dank etti tabii. ama iyi oldu. "eve gidip değiştirecem" demişti ama baktım hâlâ aynı.
  • hiç oturup hesaplamadım ama sanırım benim için gelmiş geçmiş en iyi türk filmi. bir ara oturup hesaplarsam edit'lerim. içimin yağları eridi az evvel yine. ki bana göre filmin en etkileyici sahnesidir.

    --- spoiler ---

    sözünü tutmadın çocugu öldürdün! dışınn!

    --- spoiler ---
  • an itibariyle show tv'de yayınlanan, kesilip biçilmekten o büyülü atmosferini yarı yarıya yitirmiş efsane film. hayır filmi kesersiniz anlarım, fakat cumali'nin vurulduktan sonra ölürken göğsünden akan kanları siyaha boyamak neyin kafasıdır? resmen ağzım açık izledim. bildiğin siyahtı lan.

    tv'de izlemeyin. tek söyleyeceğim bu. bu kadar harika bi filmi -ki bence abartısız türk sinemasının en en en müthiş ürünü- bu kadar rezil edebilirlerdi. siyah kan.. gerçekten müthiş.
  • filmin hikayesi zaten tartışılacak gibi değil.. ancak asıl dikkat çekilmesi gereken husus çekim teknikleri ve seslerin canlı alınması. özellikle seslerin canlı alınması, filmin atmosferini ve etkileyiciliğini bir adım öne çıkarıyor.. eşkıya'nın nefes nefese kaldığı sahneler, cumali'nin ölmek üzereyken iniltileri, hele hele berfo rolündeki kamuran usluer'in oksijen yetersizliğinden hızlı hızlı nefes alması beni inanılmaz darlandırmıştı.

    ve filmin inanılmaz soundtrack albümü.. bu bağlamda tek rakibi yol olabilir. onun da soundtracki inanılmazdır. zaten yol'un bu filmden tek eksiği, sansür nedeniyle gizli saklı çekilmek zorunda kalınması ve kanımca dublajlı olmasıdır. eşkıya'nın kalitesini asla tartışmam ancak, aynı imkanlarla çekilmiş altın palmiyeli yol filmi, eşkıya'dan kesinlikle bir adım ötede olurdu.
  • boyalı saçlı "genç" uğur yücel, filmin başındaki 1200 yaşındaki garip otantik kadın ve kocasının ofisine giderken aniden modernleşen külkedisi keje oldukça komik. bazı yerleri ciddi amatör. bu film bir milat kabul edildiğine göre düşün öncesini...
  • türk sinemasının makus talihini değiştiren filmdir.

    bu filmden önce türk filmi 3-5 yılda bir çekilirdi, onlar da bay e gibi filmlerdi, herkese hitap etmezlerdi.
    türk filmini geçtim, sinemada gösterime giren filmlerin izleyici sayısı 300.000 kişiyi geçtiğinde gazetede afişlerine büyük puntoda yazılırdı.

    esasında bu film sayesinde, hem türk sinemasının, ikinci ve halen devam eden, parlak dönemi başladı; hem de sinema ile ülke insanları arasındaki mesafe kalktı. hemen hemen bütün illerimizde gösterime girdi, 1.000.000 izleyiciyi aştı ve sinema ülkemiz aile eğlencelerinden birisi haline geldi.
  • bu ülkede çekilmiş en iyi filmdir.