şükela:  tümü | bugün soru sor
  • asrı saadet'te var olan bir ensar modelidir. haydi muhteremler.
  • birincisi, buna paylaşmak denmez, eğer ortada nüfus sıkıntısı varsa çok eşlilerin tek eşliliğe dönmesi vardır. kadının da rızası burada önemlidir.

    yani çok eşli olan insanlar, karşılıklı rıza ile boşanıyor ve nüfus değişimi söz konusu oluyor. boşanan insanlar da kendi tercihleri ile evlilik yapıyorlar.

    yoksa senin beyin damarlarının içinde geçtiği gibi: "şunlar şunlar çıksın, sen şunu seç, ben de bunu alayım" yok. bunlar genelde senin kültürel algın içinde olan şeylerdir.

    karşılıklı rıza ilkesi ile eşcinselliği, gruplu, eş değiştirmeli, hatta kişinin kendi öz kardeşi ile cinsel beraberliğini savunan insanların burada gördüğü problem nedir onu anlayamadım:

    (bkz: ateizm ve ensestlik)
  • tarihi vesikalarda bahsi geçen bir mübarektir. burada tarihsel bir hadiseden bahsediyoruz. cahil çomar ne yapıyor, üzerine alınıp havlıyor. tipik.

    (bkz: çomar ahlakı)
  • hayırlı ve nurlu mü'minlerdir. peygamber efendimiz döneminde yaşadıkları için cennete ilk sıradan gireceklerdir.

    bu olay ensarın-muhacir kardeşlerine ne kadar değer verdiğini ve islam'ın getirdiği kardeşliğin boyutunu ifade etmek için bir örnektir.

    bizzat abdurrahman b. avf’dan nakledilen rivayette şöyledir:
    biz medine’ye vardığımızda resulullah (a.s.m) benimle sa’d b.rabî arasında kardeşlik tesis etti. bunun üzerine sa’d bana: 'ben ensar arasında malı en çok olan kimseyim. malımın yarısını sana vereceğim. bak iki eşimden hangisini beğenirsen onu boşarım, iddet süresi bitince onunla evlenirsin.' dedi. ben: 'benim buna ihtiyacım yoktur, ticaretin yapıldığı bir pazar var mı?' deyince, sa’d 'kaynuka çarşısı/pazarının olduğunu.' söyledi.(buharî, buyu, 1).

    hz. enes (r.a)'dan gelen hadisin tamamı şöyledir:

    “peygamberimiz (a.s.m) abdurrahman b. avf ile sa’d b. rabî arasında kardeşlik etti. sa’d’ın iki hanımı vardı. abdurrahman’a malını ve eşlerini kendisiyle paylaşmak istediğini söyledi, fakat abdurrahman 'allah aileni ve malını sana mübarek kılsın, siz bana çarşı-pazarın yolunu gösterin.’ diyerek bu teklifi reddeti.”(buharî, nikah,7; ibn kesir, es-sîre, 2/327; uyunu’l-eser,1/268).

    bu rivayetler hadis kriterleri bakımından sahihtir. özellikle buharî’de yer alması önemlidir.

    bu olay yaşandığı zaman daha tesettür ayeti nazil olmamıştı. bir insanın hanımını boşayıp başkasıyla nikahlandırmak istemesi, ilk bakışta insanı hayrette bırakacak bir hadise olarak görülmektedir. ancak o dönemdeki ortam için değerlendirildiği zaman, sahabelerin birbirine olan bağlılığın ifadesidir.

    bu olay ensarın-muhacir kardeşlerine ne kadar değer verdiğini ve islam'ın getirdiği kardeşliğin boyutunu ifade etmek için bir örnektir.

    burada kadın haklarına bakmaktansa, erkeğin bu konudaki gayretine bakmak daha önceliklidir. çünkü, şayet boşasaydı ve abdurrahman da onunla evlenmek isteseydi, elbette kadının izni gerekirdi. bunu seslendirilmemesi, olmadığını göstermez. fakat, bir erkeğin gayretini, namusunu allah rızası için -meşru bir yolla- terk etmesi ve iman kardeşliğiyle kardeş olduğu bir kimse için bu fedakârlığı göstermesi, takdire şayan bir kahramanlıktır. bu olay sahabenin allah yolunda nasıl feragat ve fedakârlık gösterdiklerinin de bir canlı örneğidir(bkz: ibn hacer, ıx/117,335).
  • -.......humeyd et-tavî şöyle demiştir: ben enes ibn mâlik'ten işittim, şöyle dedi: abdurrahmân ibn avf, (muhacir olup mek-ke'den medîne'ye) geldiği zaman peygamber (s), onunla sa'd ibnu'r-rabî' el-ensârî arasında kardeşlik akdi yaptı. ensârî'nin yanında iki kadın vardı. ensârî, abdurrahmân'a kadınlarını ve malını yarı yarı-ya bölüşmeyi teklif etti. abdurrahmân ibn avf, sa'd ibnu'r-rabî'e:

    — allah ehlin ve malın hususunda sana bereket ihsan eylesin! sen bana içinde alışveriş yapılan çarşıya delâlet et, dedi.

    akabinde abdurrahmân ibn avf (kaynukaa kabilesine âid) çar-şıya gitti. sonunda bir mikdâr yoğurt kurusu, bir mikdâr da yağ ka-zandı. birkaç günler sonra peygamber, abdurrahmân'ı, üzerinde evlenen kişilere mahsûs olan san boyalı bir koku olduğu hâlde gördü ve ona hitaben:

    — "hâlin, şanın nedir yâ abdarrahmân (evlendin mi)?*' dedi. o da:

    — ensârlı bir kadınla evlendim, dedi. peygamber:

    — "o kadına ne kadar mehr verdin?" dedi. abdurrahmân:

    — bir çekirdek ağırlığında (beş dirhem) altın verdim, dedi. peygamber:

    — "bir koyunla olsun düğün aşı yap!" buyurdu
  • swingerların kardeşlik duygularına değer ve önem veren dini bütün insanlar olduğunu gösterir.
  • googledan baktım, hayretler içinde kaldım. gerçekten varmış. ateist sitelere, islam karşıtı sitelere girmeye hiç gerek yok, islami sitelerin kendisi sizi şaşırtmak için, kafayı yedirtmek için yeter de artar bile. oha ulan. okuduğum link yukarıda 4. entry de alıntılanmış zaten. olay baştan sona hayret verici . en şaşırdığım, tuhaf kısmı da şu yorum:

    '' fakat, bir erkeğin gayretini, namusunu allah rızası için -meşru bir yolla- terk etmesi ve iman kardeşliğiyle kardeş olduğu bir kimse için bu fedakârlığı göstermesi, takdire şayan bir kahramanlıktır. bu olay sahabenin allah yolunda nasıl feragat ve fedakârlık gösterdiklerinin de bir canlı örneğidir ''

    tam da yeri geldi söylemek lazım; hani marjinal bizdik lan.

    gerçekten bir dinci ile baş etmek imkansız.
  • yine mi ensar lan!
  • (bkz: ekstragavat)