şükela:  tümü | bugün soru sor
  • dönüşsüz yolculuklar kitabı isimli öykü kitabıyla 2005 yılı yunus nadi öykü ödülünü kazanan yazar.

    diğer kitapları

    sonrası ayrılık - öykü (1991)

    kurutulmuş gül mevsimi*- öykü (1994)

    unuttuğum bütün akşamlar-öykü (2005)
  • türkiye edebiyatı'nın ileride ismi çokça anılacak olan ismidir. ne yazık ki popüler edebiyat denilen zerzavat yüzünden gerektiği ilgiyi görememektedir. e-posta adresi üzerinden gönderdiğiniz öyküleri okur, en ince ayrıntısına kadar inceler ve eleştirilerini de sıralar. böylesine de tatlı bir yazardır...

    --- spoiler ---
    ilk kez bu düşünceyle içim, nasıl olduğunu bilmediğim, daha doğrusu tanımlayamadığım bir duygunun keskinliğiyle sızladı. kimi geceler, düşüncelerimin uykusuzluğunda aklıma gelmemiş değildi ama... ilk kez bugün böylesine içime yer etti ve ben uzak sandığım o günlerin, hemen şu yağmurların sonunda ve kayısıların meyveye durduğu yaz sabahlarından birinde başlayıvereceğini ta yüreğimde duyarak sarsıldım.

    sonra...
    sonrası ayrılık...

    (ethem baran/sonrası ayrılık/1983)
    --- spoiler ---
  • 14 öykünün yer aldığı ve kendisinin üçüncü öykü kiyabı olan dönüşsüz yolculuklar kitabı bu aralar iletişim'den yeniden çıktı.
  • şimdi,az biraz önce okuduğum düşleri fettan güzel öyküsüyle çok uzun zamandır demediğim " işte öykü budur!" cümlesini bana dedirtmiş yazar. şiire kaçmayan bir lirizm, sağlam ve dolu cümleler ve durumu en anlaşılır haliyle ortaya koyan bir plan. hemen öykü kitaplarını almalı. yunus nadi öykü ödülünü almış yazar 2005 yılında. tek bir öyküsünü okumuş olmak bile yetiyor hak ettiğini düşünmeye.
  • son kitabı" zira" tam bir hayalkırıklığı oldu benim için. kitap sağdan soldan toplama pasajlardan oluşmuş gibi geldi. aceleye getirilmiş ve çok özensiz biçimde hazırlanmış. öykü kitabında yer alan pasajların üçte birinin öykü ile ilgisi yok.bir iki tane öykü kalanı denememsi. enteresan bir çalışma olmuş. ethem baran böyle özensizliklere sadece kendisi için değil eserine değer verip satın alan okur için de dikkat etmelidir.
  • yerel ve yoğun bir dile sahip hikaye yazarı. yozgat'lı kendisi. hikayelerinde fazlasıyla taşra imgeleri fazlasıyla yerellik gibi görünen evrensel hadiseler anlatılır.
  • fazla yoğun dil beni yorsa da taşra,insan ve özlem odaklı temalarıyla iyi bir dil işçisi olan öykücü.