• çok kolay modu yapılabilen bir oyun.

    günümüze uyarlanarak bir modu yapılsa türkiye'nin lideri olarak tayyip erdoğan'ın istatistikleri ve modifierları şöyle olurdu herhalde:

    republican dictatorship
    rulers rule until death

    adm:2 dip:0 mil:0
    sunni: heir chance +100%

    national tax modifier: +100%
    +25% revolt risk

    in a coalition against syria

    has reconquest casus belli on bosnia, albania, kosovo, syria, iraq, jordan, lebanon
    has discovered spy casus belli on israel, usa
    has purging of heresy casus belli on syria
    has dishonoured call casus belli on nato
    has liberation casus belli on israel
    has trade war casus belli on armenia, cyprus
    has claim throne casus belli on all sunnis

    tolerance of heretics: -5.00
    production efficiency: -5.0%
    trade efficiency: +10.0%

    piety: +50
    mıl points: spends on harsh treatment

    has finished the mission "repay our loans"
    currently has the mission "protect our brethren in syria"

    dip advisor: ahmet davutoğlu
    supporting rebels in syria
    has diplomatic insult casus belli on israel

    adm advisor: muammer güler
    national spy defense: -50%

    mil advisor: necdet özel
  • bugün içeriği oldukça dolu bir patch ve 2 yeni dlc gelmiştir

    1.2 changelog
    american dream
    national monuments ii
  • trade konusunda gelen sorulardan sonra, screenshot'lar ile birlikte kapsamlı bir trade açıklaması hazırladığım oyundur.

    eu ıv'teki trade'in temel prensibi, ülkenizin başkentinin bulunduğu trade node'a (trade map mode'da trade node'ları ve kapsadıkları şehirleri görebilirsiniz) mümkün olduğu kadar trade steering yapabilmek ve bu trade node'da rakiplerinizden daha fazla trade power elde ederek en yüksek geliri sağlamaktır. başkentinizin bulunmadığı bir trade node'da bir merchant ile "collect trade" dediğinizde elde ettiğiniz gelir çok yüksek oranda azaldığından, gelir elde etme işlemini başkentte yapmakta büyük fayda var.

    bunu yapmak için elinizde 4 araç var:

    - merchant: trade node'larda collect trade veya transfer trade power yapmanızı sağlar
    - light ship: trade node'larda trade power kazanmanızı sağlar, gemilerin teknolojisi arttıkça gemi başına kazandırdığı trade power artar.
    - province: bir trade node dahilindeki tüm province'lerin trade power'ı ve trade value'su o trade node'u büyütür. yani bir trade node'da ne kadar çok province'e sahipseniz, o kadar fazla trade power elde edersiniz.
    - ambargo: rakiplerinize uyguladığınız global ambargolar ile ikinizin de güç sahibi olduğu node'lardaki rakip gücü azaltırsınız. eğer ambargo uyguladığınız ülke rival'ınız değilse trade efficiency'e -%5 alırsınız ambargo başına. ingilterenin son national ıdea'sı ambargoya +%100 verdiğinden, 1700'lere doğru ingiltere, donanmasını yok edemediğiniz sürece trade'de tüm gelirlerinizi çalmaya aday bir ülke.

    şimdi gelelim trade steering'e. trade steering, bir trade node'da sahip olduğunuz trade power'ı (= parasal değer) o trade node'un downstream'inde bulunan başka bir trade node'a aktarmanızı sağlar (bkz: screenshotlar). mesela, ingiltere olarak sevilla trade node'undaki gücünüzü, bordeaux'a aktarabilir ve orada da ezici bir üstünlük sağlayabilirseniz, bordeaux'dan da londra'ya transfer trade power yaparak fransa, ispanya ve portekiz'in tüm ticari gelirini çalabilmeniz mümkün (bkz: screenshotlar). bunun için sevilla ve bordeaux'a birer merchant ve oldukça fazla sayıda light ship içeren donanmalar göndererek (donanmaya tıkladığınızda açılan pencerede sağda "protect trade" seçenceğinden ilgili trade node'u seçmelisiniz) ve fransa, ispanya ve portekiz'e ambargo koyarak onların ilgili trade node'larındaki gücünü düşürmeniz gerekli tabi.

    yani, dünyadaki her trade node'da varlık göstermeniz gerekmiyor. bırakın rakip devletler size yakın trade node'lara trade çeksinler dünyanın dört bir yanından. siz de gidip o trade node'larda daha fazla varlık göstermeye çalışarak onların gelirlerine ortak olabilirsiniz.

    aşağıdaki screenshotlarda upstream - downstream trade power transfer örnekleri ve bir kaç ipucu mevcut. umarım işinize yarar.

    screenshotlar : (bir dropbox kazası sonucu tüm screenshotları kaybetmiş bulunmaktayım maalesef)

    update sonrası gelen edit: bazı değişiklikler yapılmış trade sisteminde. görebildiklerim:

    - ingiltere'nin ambargo'ya +%100 veren national idea'sı +%33'e indirilmiş
    - grand navy +%100 naval forcelimit verirken +%50'ye indirilmiş
    - trade steering yaparken merchant'ların bir sonraki node'a aktardığı para miktarı azaltılmış
    - trade fleet'lerle ilgili bazı düzenlemeler yapılmış (gelire etkisi yok)

    tüm update detaylarını şurada bulabilirsiniz:
    http://forum.paradoxplaza.com/…?723913-1.2-released
  • paradoksfan sitesinden tolga kaan adlı arkadaşın tek başına türkçe çalışmalarına başladığı ve oldukça güzel işler çıkarttığı oyun. beklemedeyiz.

    http://www.paradoxfan.com/…7535.msg639800#msg639800
  • oyunun başlarından 1600'lü yıllara kadar cavalary miktarı yüksek artillery çok da olmayacak oranda ordular kurmak lazım: mesela 12-8-2. 1600'lü yıllardan sonra da cavalary siktir edin, sadece kanatlardan saldıracak sayıda olsunlar ve bu sefer de artillery abanın. piyadeler ordunuzun bel kemiğini, artillery de ateş gücünü oluşturacak. zaten gelişen teknolojilerle beraber ordunuzu da kalabalıklaştırabiliyorsunuz. dolayısıyla 1600'lü yıllardan sonra 25-5-15 gibi ordular yapmanızda yarar var. doğulu devletler mesela osmanlıların ilk yıllarda dehşet süvarileri var. eğer osmanlı ile oynuyorsanız o yüzden teknolojik olarak çok da fazla geri kalmadan doğru şekilde genişlemeniz lazım. batılı devletler de oyunun başlarında askeri açıdan felaketler. onlarla da başlarda olabildiğince savunma yapmak lazım.

    ulan europa universalis 2'den beri oynuyorum adamlar resmen dinamizmin bokunu çıkartmışlar. sürekli strateji değiştirmezseniz bir yerde tıkanıp kalıyorsunuz. yenile yenile nerede yanlış yaptığınızı anlıyorsunuz.
  • paradox interactive grubunun strateji konusunda ne derece ileri bir üretici olduğunu ortaya koyan oyun serisinin sonuncusudur.

    bu oyuna bok atanlar, zor oyun oynamayı bilmeyen ve dahası stratejiden bir bok anlamayan bebelerdir, kimse kusura bakmasın. ilk seriden bu yana, her bir yeni oyunda üstüne katarak ilerledikleri için (bkz: tişikkirlir yiripi yinivirsilis)
  • stratejilere kafası pek basmayan biri olarak beğendiğim oyun.

    avrupadaki onlarca minik devletle uğraşmayı sevmediğim için osmanlı ile başladım. fatih iyi de sonraları numan falan diye padişahlar geldi. sıkıntı.

    neyse. alternatif bir tarih oluşturmak adına başladım. ekonomi iyi. 20 yıl falan geçti, puanları binalara yeni yeni harcamaya başladım. bizans'ı yıkmayı şimdilik düşünmüyorum. vassal yaptım, beleşe asker geliyor savaşa. ama annex işlemlerini de başlattım.

    cem sultan yine rahat durmadı, hallettim o sorunu. oynuyorum sakin sakin.

    i have a dream:

    akdenizi iç deniz yapacağım amk. kıyıdan götün götün ilerleyeceğim. memlük devletine ayar olduğumdan ilk fırsatta sıççam ağızlarına.

    neyse, bilgisayarım kaldırmıyor. kız arkadaşımın bilgisayarında oynuyorum. onun dizisi bitsin, geçeceğim başına oyunun tekrar.
  • biraz da multiplayerdan bahsedelim.

    evde lan kurup oynamak inanılmaz zevkli. fakat arada bir bağlantı kopuyor, yeniden açmak zorunda kalıyoruz. oyun save edilebiliyor, ertesi gün saveden başlıyoruz. her yılın ocak ayında da oyun kendi save ediyor.

    oyuncuların ülkeleri biribirini sevmiyorsa ne yapsanız da ally olamıyorsunuz. ilişkinin en az +1 olması gerekiyor. normalde ai kabul etmez +1 ilişkide ally olmayı ama teklif edebiliyorsanız playerın fikrine bağlı anlaşma durumu. zaten oyunda da "aslında kabul etmeyecek gibi duruyor anlaşmayı ama insandır, belli olmaz" gibi bir yazı çıkıyor.

    birbirine send gift yapıp para yollamak çok şukela. keşke diplomatic power, man power falan da yollanabilse.

    host olan kişi ülkesini değiştiremiyor ama diğerleri her girişte başka ülke alabiliyor. ülkeyi kendiniz seçmezseniz oyun sizi hostun ülkesinden taaaa uzaklara veriyor. (host fransa-player yemen)
  • nihayet gönüllü bir oyunsever tarafından türkçe yaması çıkmış olan efsane seri. bayrama yetişmesi güzel oldu. paradoxfan sitesinden tolga kaan isimli kullanıcı haftalar süren çalışmasını bitirmiş. yalnız oyunun tamamı türkçe değil lakin oyunu çekip çevirebilecek seviyede. zaten yamanın güncelleneceğini belirtmiş. vallahi tek başına onca textin içine girip sabırla bu seviyeye kadar getirdiği için bile teşekkürü hak ediyor.

    http://www.paradoxfan.com/…/index.php?topic=38469.0
  • uzun bir aradan sonra (1 hafta) tekrar osmanlı ile başladığım oyun. ortalığın amına koyuyorum şimdilik. 1600'ler gelmeden yaptım yaptım.

    viyana ile aramda 1 şehir kaldı, zikicem belalarını. öbür taraftan basra körfezine kadar indim. memlükler beklesin azıcık daha. macaristan 4'e mi 5'e mi ne bölündü. hayatları kaydı. eh kaysın bir zahmet. polonya, litvanya, osmanlı, avusturya hep beraber daldık.

    force limitci advisor bulamadığımdan ordumu genişletemiyorum fazla. yoksa agresiflik falan takmıyorum, dalıyorum. core yapıp, iskender yiyorum.

    ticarete hiç dokunmadım. kasam iyi doluyor şimdilik.

    ha bir de şey var lan iyi hatırladım bak: şimdi osmanlı oyunu fatih ile başlıyor. dedim ben de tarihe uyayım, fatih 21 yaşında iken istanbul'u alayım. lan sonra baktım, fatih 21 ama yıl 1453'ten çok önce. işte o zaman dünyanın kaderiyle ilgili önemli bir karar almam gerektiğinin farkına vardım. sikerim dedim. daldım, aldım istanbul'u.

    fatih'ten sonra sultan murad gelecek. fatih hükümdarken 0 yaş olarak başladı murad. fatih, babasından önce doğmuş amk. özellikleri de sik gibi. 0-3-4 idi galiba. bir öldüremedim amk. her şavaşa onu gönderiyorum, tek orduya koyuyorum yok, ölmüyor.

    islam birliğini sağlamak da zor iş. taa ebesinden toprakları istiyor. mekke, medine yeter amk müslümanlara.

    şimdilik diyeceklerim bu kadar. oynayın.

    ekleme: patlak fermuar sayesinde murad işini çözdük.
hesabın var mı? giriş yap