şükela:  tümü | bugün
73 entry daha
  • dini inancım higgs bozonu olduğu için beni bağlamayan durum.
  • “evrimin kanıtlanması” diye yeni bir gelişme yaşanmayacağı için değerlendirme dışında olan bir durum. evrim lehine zaten onlarca kanıt ortaya kondu, evrim yanlış mıdır doğru mudur şeklinde bir tartışma kalmadı artık bilim çevresinde. akıllı olan ilahiyatçılar, dinlerini bu gelişmeye adapte etti(edebildikleri kadar) bağnazlarsa hala ayak diretiyorlar; ama onlar bakımından değişen bir şey yok. koşulsuz şartsız ve kanıtsız bir inancın peşine takılmış gidiyorlar, bizi de peşlerine takmaya çalışıyorlar maalesef.
  • evrim kanıtlansa dahi insanoğlu inanç duygusunu yine arar yine ister . islam bir inançtır , hristiyanlık bir inançtır diğer dinler bir inançtır . ineğe tapmak bir inançtır , puta tapmak bir inançtır , budistlik bir inançtır . gördüğünüz gibi çeşitlilik var . siz bu insanların elinden bunları alıp , şunu alın diye tek bir şey koyarsanız tam anlamıyla bir kaos çıkar . kimse kolay kolay vazgeçmez .( başta biz kesinlikle vazgeçmeyiz) . yani diyeceğim o ki kanıtlansa bile , ahanda kanıtladıktan öteye gitmez . ki benim inancıma göre hiçbir şey kendiliğinden varolamaz . o yüzden çokta kafa yormayın yatın uyuyun . cevap : herşey yerli yerinde kalır .
    edt:düzeltme
  • islam için konuşuyorum; hiçbir şey olmaz. zaten son dönemdeki evangelistlerin islam üzerindeki etkisinden önce birçok müslüman bilim adamı doğrudan ya da dolaylı olarak evrimi kabul etmişlerdir.
    örnek;
    (bkz: ibn-i miskeveyh)
    (bkz: mevlana)
    (bkz: el cahiz)
    (bkz: erzurumlu ibrahim hakkı)
    (bkz: ibn heysem)
    (bkz: ibni-i haldun)
    ...
  • dinlerin durumu derken, bahsettigimiz sey dinlerin mantiksizligi ise, hic bir sey degismeyecektir.
  • başlıkta okuduğum her giri, goygoydan öteye gitmiyor. kimse konuya gerçekten bir yaklaşım getirmemiş. espriler havada uçuşuyor ama adam gibi fikir beyan eden yok. evrim ile din çelişir temelinde her türlü söz söylenmiş, espri yapılmış ne güzel.

    bilim her zaman olaylara şüpheci yaklaşmayı önerir. benim lise 1de okuduğum dönemde bunlar müfredat konusuydu biyoloji dersinde. problem tespiti -> veri toplama -> hipotez -> tahmin -> kontrollu deney -> teori -> kanun diye gidiyordu. hayatınızın her noktasında verinin kaynağını bu şekilde gitmek baya şey kazandırır size. bir göz atın derim.

    neyse konumuza devam edelim. ben her zaman bilime inanan birisi olarak matematiksel olarak olaya yaklaşmak istiyorum. bir fonksiyonumuz olsun ve evrendeki herseyin mutlak degerini versin. dinlerin coğunluğu sonsuz güçteki bir yaratıcının varlığından bahseder. bunun doğru olduğu varsayımı ile ilerlediğimizde yaratıcının degerini x=sonsuz olarak tanımlayabiliriz. ancak bizim dünyamızda gerçek anlamda sonsuz diyebileceğimiz hiçbir şey yoktur. insanın dünyasındaki en büyük değeri alabilecek değişkene de y diyelim. bu da x'ten küçük tanımlı bir değer olacaktır.

    aynı şekilde tüm dinlerde y gibi bir değere sahiptir, en kapsamli dine de z diyelim. çünkü sınırlı kaynaktır. totalde esitlige baktigimizda yani x>y>=z

    yani dünyada herhangi bir şey ispat edilebilir, ancak bu z'de yer almayabilir ve z'den daha kapsamlı bir mutlak/dogruluk değeri olabilir ancak bu şey hala x'ten küçüktür.

    özetle dine inanan bir insan şunu kolaylıkla diyebilir, zaten sonsuz bir güce sahip yaratıcı dünyadaki tüm kuralları kendisi koyabilir. başlıkta mantıksızca islamiyeti yerden yere vuran lafların aksine, evrimin doğruluğu tanrının varlığını çürütecek bir sebep değildir. çünkü zaten tanrı varsa zaten tüm herşeyi o yarattığı için evrimde onun koyduğu bir kuraldır.

    hiç mi süperhero filmi izlemediniz anlamadım ki? tanrı kavramı kafanızda niye bu kadar kısıtlı seviyede? tanrı sadece birkaç kitap mı yazabilir? bu mudur algı seviyesiniz?

    sonsuzu hayal etmeyi bırak x=10 'u bile hayal edememişsiniz. ufak bir çemberde sıkışmışsınız. islam ve diğer dinlerin bir çok mantıksız noktası vardır ama evrimin dinleri çürüteceğine inanmak bildiğin saflıktır, naifliktir.

    https://youtu.be/pbr8ia1r5de?t=13
  • türkler yine hacılara hocalara soracaklardır.
  • sosyal evrimden kasıt nedir ki? ama zaten bizim imamhatipte hocalarımız vardı ilk insanın hz. adem olmadığını söyleyen. ama bizim ademden geldiğimiz söyleniyordu. yani ideal form elde edilince üretim başlamış gibi. o zamn öyle düşünürdüm yani bu iddia için. ama işte bunlar hep işin biyolojik yanı. evrim biyolojik olarak mümkün. ama metafizik olarak bir örneği yok. dünyada daha bir çok fizik olayı için açıklamamız yokken metafizik bir varlığın evriminden bahsetmek akıl işi değil. madde yanı hadi tamam, peki manevi yanı. ruh'u napıcaz. esas problem bu. evrim onun için de deneysel ürünler sunsun, düşünürüz..
  • açıklayayım madem, islam yanlış nüks ettirildiği için açılması olağan olmuş fakat saçma bir başlıktır. şimdi sevgili arkadaş kuran da biz sizi topraktan yarattık der hatta bazı meallerde topraktan süzerek yarattık diye de söylendiği olmuştur ve bu demek değildir ki tak diye yerleştirdik koyduk ortaya..

    yani bu ayet kapalı bir ayettir fakat evrimi reddeden bir ayet değildir netliği olmamakla birlikte, evrimi reddettiğini kimse söyleyemez.

    fakat bazı dinde ileryememiş düşünmemiş bilim bilmeyen hocalar neticesinde, böyle bir soru sorulduğunda, genelde alınana cevap(tabi ki evrimi bile bilmediği için cevaplayan hoca yada islam alimi), size cevap olarak bir soruyla karşılık verir

    -allah yaratamaz mı direkt topraktan

    bu soru şu yüzden sorulur arkasında yatan neden şudur yani

    evrim ne bilmiyor darwin in bir kitabını bile okumamış ve aynı şekilde ona bu islamı öğretenler de okumamış.

    bu sebepten onu hocası kestirip atmış şimdi de bu kişi kestirip atıyor sonra bu kişiler yüzünden ateist nüfus haklı olarak çoğalıyor bakın ateist nüfus siz zeki ve en azından sorgulayan bir kesimsiniz hocalardan değil kendini gerçekten anla. arayarak okuyun benim tavsiyem bu.

    bir din alimi fizik matematik kimya astronomi biyoloji sanat ve bir çok anlamda kendini geliştirmediği sürece yorum gücü 0 olacak sadece duyduğunu anlatmaya devam edecektir.

    bu başlık çok doğal fakat gerçekten kuranı önyargısız okursanız bilimle bapdaşabildiğini göreceksiniz.

    iyi geceler..
  • değişiklik olmaz.dinler kanıtla değil inançla ayakta kalır.

    bir dinin yok olması için ona inanan başat medeniyetlerin yok olması gerekir. geriye kalanlar sembolik inançlar ve folklor halinde kalır.
170 entry daha