şükela:  tümü | bugün
  • 28 kasım 2017’de prömiyer yapacak ankara dt oyunu.

    yazan : ahmet metin önel
    yöneten : ali meriç
  • adt'de 1999-2000 sezonunda kaşif-i eyvah nadir efendi adiyla oynanmis oyun.
  • biletini günler önceden almanız gereken tiyatro oyunu.
    eyvah demenin bir yenilgi olmadığını anlatıyor.
  • hikaye ve performans güzeldi. bir iki şarkıda müzik oyuncunun sesini bastırdı ama şarkılar kısa kısa olduğu için çok büyük dert değil. metne günümüzden eklemeler yapılmış, güzel de olmuş. şahsen beğendim. sahnede tek başına 70dk zor iş. koray karaca'ya da tebrikler.
  • --- spoiler ---

    yani çok üzgünüm ama kötü değildi çok kötüydü. oyunculuğu filan kastetmiyorum; direk hikaye ve hikayeyi anlatma şekli yanlış. nadir dediğimiz zat-ı muhterem piyasada yok ancak ona atfedilen değişik şeyler var başkalarından duyduğumuz. nadir aşıktır, nadir gururludur, nadir bitirimce bi delikanlıdır filan feşmekan. bu adam bizim için tanrılarla ve rolex’lerle aynı kategoriye giriyor; ancak varlığına inanmakla yetinebiliyoruz, hiçbir zaman görüp temas kuramıyoruz:) nadir bi yere kadar tanrısal derecede iyidir, bir yerde tamemen kötü olur vs. sonuç kötü bir oyun, iyi bir müsamere:(
    --- spoiler ---
  • yer yer güldürebilen eğlenceli bir devlet tiyatrosu oyunu. oyuncunun performansının hakkını vermek gerek kolay değil o kadar şekilden şekile girip öylesine uzun bir texti ezberleyebilmek. ilk etapta insan oyunun içine girmekte biraz zorlansa da oyunun akışıyla kapılıp gidebiliyor. tek kişilik performanslarda genco erkal’ı, erdal beşikçioğlu’nu, hakan meriçliler’i, olcay kavuzlu’yu izlediğimden belki bir tık daha iyi olabilir miydi acaba diye düşündüm ama oyunda eğlendim mi eğlendim, keyifli vakit geçirdim mi? fazlasıyla. o halde gidip izlenebilir derim. hele bu sezondaki son tango felaketinden sonra (emeğe saygısızlık ettiğim için suçlu hissediyorum şu an kendimi, evet) önce kontrabas ardından eyvah nadir iyi geldi bünyeye.
  • bu kadar zamandır oynamasına rağmen hala müzik sesini bir kişinin çıkıp ayarlamıyor olması gerçekten enterasan. her şeyden önce sahnedeki sanatçının emeğine yazık ve gelen seyirciye büyük saygısızlık.

    maalesef bu sene sergilenen birçok oyunda bariz ya ses ya ışık sorunları vardı. genel bir boş vermişlik gözlemliyorum.

    oyuna gelince, sıkmayan çerezlik bir oyun. sanatçı başarılı ama senaryo tırt biraz. ben nadir'den bir monolog beklerdim açıkcası. şu anki hali çok hafif kalmış oyun güzel bağlanmamış.
  • hayatımda izlediğim en kötü tiyatro oyunu. şive komedisi, kadın taklidi, kekeme taklidi gibi ortalama seyirciden ucuz kahkaha koparmanın tüm yolları deneniyor ne yazık ki. seyirci kaçmasın diye tek perde yaptıklarını dahi düşündüm, varın siz anlayın nasıl kötü bir senaryo.
  • yüksek beklentileri olanlar ne umdu bu tek kişilik oyundan bilemiyorum .seyirciyle uzayan diyalog esnasında benim önümde oturan dört,beş kişi öfleye püfleye çıkıp gitti.ama hafta sonu ankara'da yapılabilecek etkinlikler içerisinde ortalama bir seçimin üzerindedir tiyatro .bu nedenle bahse konu oyunun o kadar da yerin dibine sokulmayı haketmediğini düşünüyorum.ukalalık yapmak gibi bir niyetim yok ama üç otuz paraya pazar gününüz kültürleniyor. sanata ve emeğe saygı lütfen.

    --- spoiler ---

    orhan ,sabaha kadar ne demek ?
    --- spoiler ---

    orhan abimize selamlar.

    düzeltme:imla