şükela:  tümü | bugün soru sor
  • turkce rap tarihindeki med cezir'den sonra en iyi albumu yapmis demek icin, iki turkce rap albumu dinlemis olmak lazim.

    1- med cezir.

    2- muptezhel.

    bu mantikla turkce rap'in en boktan albumunu yapmistir da diyebiliriz.
  • hakkında nitelikli eleştiri yok denmiş. başlayayım
    öncelikle bu adam yapınca kötü 50 cent yapınca iyi diye bir şey yok. 50 cent yapınca da bok gibi iş, ona özenip bir tane varoş bebe yapınca da bok gibi iş.

    her şeyden önce emeksiz bir tarz bu. bütün beatler birbirine benziyor, zerre yaratıcılık yok, tüm şarkıların ana yapısı aynı da bunun üzerindeki melodiler değişiyor gibi. bunu keş herifler bir tür iltifat sayacak ama sözleri ingilizce olsa bir ezhel şarkısını aynı türde bir ingilizce şarkıdan ayırmak imkanımız olmayacak.

    arabesk rapten kurtuluş olarak nitelendirilmiş bu adamın yaptığı. hadi müzikal açıdan dediğinizi yuttuk diyelim, lirikal açıdan ne farkı var la arabesk rapten? arabesk dediğimiz sadece bir müzik türünü değil bir duruşu sembolize eder türkiye'de bu bağlamda ezhel denen adamın yazdığı sözler de sapına kadar arabesktir. vay kafalarımız çok güzel, vay durmadan ota vuruyoruz, vay cebimizden para yok marketten salam çalıyoruz. e bu arabesk işte salak? sen ne sanıyorsun arabeski?

    özgün olmadığını daha önce de belirttim ama bu salakların kafasına iyice bir vurmak gerek. adam özgün değil hatta ve hatta adamın yaptığı müzik tarzı özgün değil. türkçe poptan bir farkı yok bu türün özgünlük bağlamında. hep birbirinin aynısı, derinlikten yoksun sözler, akıldan yoksun melodiler. wiz khalifa'da bu ezhel de bu anasını satayım kıvırmanın alemi yok. ha diyorsan ki benim kafam buna yetiyor, ot çekip eroin vurmaktan beynim erik kurusuna döndü tamam kaarşim derim.

    şunu belirtmek gerek ki esrarla bir sıkıntım yok. kullanmam, hiç kullanmadım ama kulanılmasını da sıkıntı etmem seks ile sıkıntım zaten neden olsun? ama bir sanat eserini sadece esrar kullanıyorum ve seks yapıyorum teması üzerine kurmak zavallıca bir hareket. demiyorum ki her sanat eseri toplumsal konulara değinsin, müthiş kaliteli tespitler yapsın, felsefe parçalasın sadece istiyorum ki hayatımın üç dakikasını vereceğim şey müzikal olarak bana bir şey sunmuyor bari lirikal olarak bir işime yarasın

    autotune mevzuuna ayrıca değinmek ihtiyacı duyuyorum bu arada. bir şarkıda autotune kullanıyorsundur eyvallah, bir kaç şarkının tamamında kullanır bununla bir konsept bütünlüğüne varmak istersin bunda da sıkıntı yok e ama gerizekalı ağzından çıkan her ses autotune filtersinden geçip bana geliyorsa ben bundan işkillenirim. zira autotune ile herkes şarkıcı amk

    klip mevzusuna gelirsek. bu kliple kime neye karşı duruyormuş bu bebe anlamadım? youtube ekranında göt meme gösterince mi sansüre karşı tepki koymuş oluyorsun? ot çekip, silahlı sahneler çekince mi? iki karıyı öpüştürünce mi? anamız babamız yok deriz diye bir şarkı bu şarkının da bir klibi var davarlar hele bir izleyin. athena'nın ses etme şarkısının klibine bir bakın hele salak salak konuşmadan önce. mor ve ötesi'nin uyan klibine bir bak zeka içerikli klip nasıl yapılırmış oradan öğren.

    bu arada getto kültürünü anlatmak başka avam davranmak başkadır ha onu da öğrenin. getto kültürünün nasıl anlatılacağını merak ediyorsanız metin kaçan okuyun. dibine kadar altkültüre bulanmıştır ama bir sanatçı olmanın zerafetini hiç bir zaman kaybetmez.

    söyleyeceklerim bu kadar. daha söylenecek çok şey var ama bu keş müptezellere anlatamazsın.
  • "evimizin bahçesinde oğlumla şarkı söylerdik. ikimiz de en sevdiğimiz şarkıcılar olurduk. oğlum ben olurdu, ben de ezhel"

    müzeyyen senar
  • türkiye müziğine en fazla "abi burdan dümdüz git kime sorsan gösterirler" düzeyinde bir yön verdiğini düşündüğüm rapçi.
  • şimdi bir adamı uyuşturucuya ozendirdigi için içeri aldılar ve bu adamı hiç dinlememis olan yuzbinlerce kişi bu adamı sırf içeri alındığından dolayı dinledi. peki yargı kime hizmet etmiş oldu. ben anlamadım. bir yerde hata var.
  • çoluk çombalağın yeni heyecanı. zamanı gelince bu neymiş amk diyecekler.
  • türkiye’de müziğe yön veren isimlerden mi? * tabii canım hem de nasıl yön veriyor. o olmasaydı türkiye de müzik inanılmaz kötü bir halde olurdu (!)
  • şimdi gerçek bir gangsta olmuştur.
  • (bkz: orospu eyshan)
  • autotune'un kazandırdığı bir rapçi. son dönemde oldukça revaçta. genelde kadın dinleyiciye hitap ediyor. sulandırıyor galiba bilmiyorum. anlamıyorum. umut sarıkaya'ya sormak lazım bu tercihi.

    karakteri ya da görüntüsü hakkında asla olumsuz bir yorum yapmadan kıssadan hisse eleştiride bulunmak istiyorum. kaldı ki ne kendisini şahsen tanırım, ne de bahsedildiği gibi bir hilkat garibesi. alt kültürden kendine tarz edinebilmiş biri. bu sebeple başarılı. yani başarısının altında yatan en önemli neden bu. sesi ya da rhymları değil.

    1986 kadıköy doğumluyum. metalin kucağına doğdum denilebilir. bulunduğumuz apartman kalburüstü orta sınıftan insanlara ev sahipliği yapıyordu ve yaş ortalaması çok yüksekti. en genç olanları 20 leri çoktan devirmiş üniversitede takılıyorlardı falan. bense dünyaya yeni gözümü açmışım. bunun gereksiz bir detay olduğunu düşünebilirsiniz ama değil. metalciyim yani. rock marketle büyüdüm, level dergisinin son 2 sayfasını okumak için kendimi gizliyordum.

    böyle bir adamken, lise 1'de çok sevdiğim bir arkadaşım benden bluejeans'in verdiği özel metallica klip cd'sini istedi, karşılığında da bana 3 tane pico marka cd verdi.

    bu cd'nin içinde daha ceza'nın adı yokken aldığı amatör kayıtları, demoları, underground atışmaları ve hatta amr. uzantılı mini röportajları vardı. yanında yine sagopa, fuchs, germ, bektaş, sırtlan, fuat, sahtiyan gibi bu gün çok bilindik isimlerin amatör kayıtları bulunuyordu. raphaber.com yeni kurulmuştu, kuvvet mira henüz toparlanıyordu. böyle bir ortamda bu isimler devamlı olarak birbirlerine diss atmakta, küfretmekte sonra barışmakta ve kanka olmakta, sonra yine bir diss ve arkasından kavga etmekteydiler. çünkü sagopa hariç kendi yaşları da baya bir genç sayılırdı.

    şimdi bunu niye anlatıyorum. bir müzik sever olarak bu cd benim için altın değerindeydi. dinlediğim demoların yıllar yıllar sonra albüm haline getirilip gençlerin ağzında duymuş olmanın verdiği keyfi tarif edemem. yine bir gün makina'yı izlerken karşımda fuat ve ceza'yı gördüğümde mutlu olmuştum.

    şimdi bunları neden anlatıyorum.

    bu ne lan? bu rap mi? ismail yk ve cankan'ı da yerden yere vurmayın o zaman bi zahmet. cartel'den gelinen noktaya bak. autotune egzoz lastik plastik fantastik. bu mu rhym birader? ya siz kime ne laf anlatıyosunuz? yani bu yukarda saydığım isimlerden en siktiriboktan rap yapanı fuattı, ona bile sorulduğunda ben bilinç akışı yapıyorum abi diyodu. bu napıyo? adına ezhel demiş bir de. sanırsın bizans imparatoru. egzoz lastik ooo bu kız çok güzel yeee. esrar kafası uuu autotune bas baba ses kaçtı çıkaramıyom.