şükela:  tümü | bugün
  • unkle dan bir ian brown remixi. tipki dolphins were monkeys gibin.
  • (bkz: the fear)
  • oyunun screenshotları, görüntüleri gördükten sonra gerçekten şöyle bir f.e.a.r.'layabilirsiniz(sonra ekran kartınız aklınıza gelince ikinci f.e.a.r. da kapıda demektir).
    http://www.gamespot.com/…tion/fear/screenindex.html
  • bullet time ve uçan tekme gibi özellikler içeren yenilikçi fps. aynı zamanda sanırım buzlu cam efektinin de ilk kullanıldığı fps bu olacak.
  • sadece unkle mix ini dinlediğim ve "bir şarkı bundan daha güzel olamaz" diyerek orijinal versiyonunu dinlemeyi hiç aklımdan geçirmediğim şarkı..
  • yayıncısı sierra olan, sonbaharda çıkması beklenen ama oyunun çıkış tarihi yaza aksıyan çok mükemmel olacağı tahmin edilen fps oyunu...
  • minimum system required

    · windows® xp or 2000 with latest service pack installed

    · directx® 9.0c (april edition) (included)

    · pentium® 4 1.7 ghz or equivalent processor

    · 512 mb of ram

    · 64 mb geforce™ 4 ti or ati® radeon® 9600 or equivalent with hardware t&l and pixel shader support

    · 5.0 gb free hard drive space for installation

    · 4x cd-rom drive (for director’s edition, this will have to be dvd-rom)

    · 16-bit directx® 9.0 compliant sound card with support for eax™ 2.0

    · internet connection required

    · mouse

    · keyboard

    recommended hardware

    · pentium® 4 3.0 ghz or equivalent processor

    · 1 gb ram

    · a 256 mb radeon® 9800 pro or equivalent directx® 9 compliant video card with hardware t&l and pixel shader 2.0 support

    supported chipsets

    nvidia geforce™ 4ti, geforce™ fx 5900, fx 5900 ultra, 6800, 6800 gt, 6800 ultra

    ati® radeon® 9600, 9600 pro, 9600 xt, 9700, 9700 pro, 9800 pro, x700 xt, x800 xt, x850 xt

    anasının amı dedirten oyundur kendisi.
  • bugün tsi 23 gibi single-player demosu yayınlanacak.

    http://www.whatisfear.com/
  • demosunu az once bitirdim. izlenimlerim şöyle

    performans
    p 4 2.4ghz 1gb ram geforce 6600 gt'ye sahip sistemde oyun otomatik olarak 1024x768 çözünürlük ve tüm belli başlı ayarlar maksimuma ayarladı kendini, ses etmedim. demo versiyonu oldugundan oyun kodunun daha tam olarak optimize edilmemesi beklenebilir ama buna rağmen yağ gibi aktı gitti oyun, aferim ki aferim. oyun doom 3'den 1.5 yil sonra cikmasina ragmen ayni sistemde doom 3 den daha performansli çalışıyor. (tabi bu çok dallama bi kıyaslama oldu, neyse.) half life 2 derseniz o tnt 2 de bile çalışıyor onla ne kıyaslayacam.

    grafikler
    2005 senesindeyiz, en son bir bilgisayar oyunu için "grafikleri kötü" dediğim zamanı unuttum bile. ama anlat anlat derseniz doom 3'ü çok andırıyor derim. çatışma sahnelerini saymazsak bir doom 3 modu oynuyor gibiyiz sanki. gölgelendirmeler güzel işliyor ama dumüç kadar gerçekçi değil göze batıyor. bölüm dizaynları pespaye, level editörden çıktığı gibi koymuşlar oyuna detaya özen yok, kaplamalar bekledigim kadar yüksek çözünürlükte değil (full versiyona düzeltilebilir belki). karakterlere özenilmiş, yüz ifadeleri duruma göre değişiyor, ama lip-sync hl2 ayarında değil.

    fizik
    doom 3 den iyi hl2 den kötü. fizik, oynanışa artı veya eksi bir değer katmıyor ama göze de batmıyor. objelerle etkileşim var ama işte geliştircinin "bunu elle, bunu elleşme" şeklinde kotardığı bir etkileşme. hl2 deki gibi yüzde yüz serbestlik yok.
    ragdoll fiziği mükemmel. partikül fiziği güzel değil artık abartılmış. oyuna en renk katan unsurlar da bu ikisi zaten.

    çatışma yapay zekası
    mükemmel. çılgın atacaksınız oynarken. şu ana kadar yapılmış fps'ler arasında en iyisi. (hepsini oynadim ya!)

    oynanabilirlik - oynanış
    kontroller bilindik. oynanabilirlik bakimindan gözebatan bir artı veya eksi göremedim. rainbow six oyunlarındaki gibi lean yapabiliyosunuz o güzel. mouse sol tuş ateş mesela o iyi.

    konu:
    demoda yoldan çıkmış bir askeri timi yola getirmeye çalışıyorsunuz. demo işte ne beklersin bu kadar.

    başka oyunlarda olmayan ne var?
    bullet time: evet max payne'de vardı ama geçiniz bu başka bir şey kardeşim. ben böyle birşey görmedim, hıncal uluç gibi bayildim bayildim bayildim. animasyonlar falan anlatmayım kendiniz görün.

    korku unsurları: sadakonun yandan yemişi bir kizcagiz oyunun öcüsünü oynuyor. ürkünç yerlerde karakteriniz de korkudan inlemeye tıslamaya başlıyor ki cidden etkileyici. ama doom3 ü korkudan günde 15er dakika oynayabilen birinin görüşü bu, sallamamanızı anlayışla karşılarım.

    p.s. demoda öyle bir yer var ki ben o sahnede götü korkudan tavana vurmayan, omuriliği üzerinden 450 volt akım geçirmeyen, tüyleri kirpi şekli almayan insana insan demem direk iblis derim. (bunu da ekleyeyim dedim)
  • bullet time dedigimiz ozellik oyundaki karakterin reflekslerinin pek mi pek, cok mu cok gelismis oldugu sebebiyle "reflex time" olarak da adlandiriliyor. oyun icinde refleks barinizi full dolduran reflex booster'lar da mevcut. ayrica telepatik gucleri oldugu muhtemel, arada sirada gorunup kaybolan, bir yandan kikirdeyen ufak bir kizimiz var ki ebesi o kizin, odumu patlatti be..

    http://learn.whatisfear.com/ da tadindan yenilmez, kaliteli flashlarla bezenmis baska bir adres efem

    do you know the true meaning of f.e.a.r.? sloganiyla su an itibariyle cikis tarihi 14 ekim 2005 olarak belirtilmis.
    donlarimizi sicak korku dolu diskilarla doldura doldura, kalp spazmlari gecire gecire oynamali derim.*