• hindistan'da sinemada ilk hintce film izleme deneyimime konu olmus film. (gerisi tufan seklinde geldi zaten..) anlar miyiz anlamaz miyiz diye bayaa bi kasilmistik da, aramizda hic hintli olmamasina ragmen grupta kimsenin anlamadigi bi nokta kalmamisti..

    --- spoiler ---
    esas kizin dogustan kor olmasi, sonra ameliyatla actirmalari filan, bollywood-yesilcam iliskisi uzerine daha en basta dusuncelere gark etmistir beni.
    ayrica kesmir sorunu uzerine beni rahatsiz edici derecede hint propagandasi yapan bi filmdir. esas kiz kesmir'li bir hintlidir, esas oglan mucahit, haliyle bir araya gelemezler. bu acidan dil se'ye benzetildigi de olur..
    --- spoiler ---

    soundtrack'ten chand sifarish, mere haath mein, guzel sarkilardir.

    fanaa urdu dilinde perisan olmak, mahvolmak, yok olmak gibi anlamlara geliyormus, hintli arkadaslardan bunu da ogrenmistik.

    bi de kesmir diye gosterilen karli ortam, yani filmin ikinci yarisinin tamami, polonya'da cekilmistir. beraber izledigimiz polonyali arkadaslar, kapanista gecen polonyali crew isimlerine isliklarla eslik etmislerdi.
  • uluslararası politikalar kapsamında düşününce çok içten pazarlıklı bir filmdir. hatta baya baya dıştan pazarlıklıdır. ama müzikleri güzeldir, filmdeki küçük çocuk izlerken insanın içini ısıtır, kullandıkları ingilizce, arapça, farsça karışımı dil gariptir, haa bir de çok uzun bir filmdir ama yine de tavsiye edilebilir.
  • başrolde aamir khan'ın oynadığı bollywood yapımı film. hindistan-pakistan arasındaki sorunlu bölge olan keşmir sorununu da dile getirmiştir.

    filmin soundtrackları son derece iyidir.
  • sırf aamir khan için oturup izlediğim film. oturmaz olaydım! kötü manada söylemiyorum, adamın hangi filmini izlesem belli bir standardın üzerinde ama ben bu kadar gel-git'in olduğu film görmedim. yapılan hint propagandasını ve bazı sahnelerdeki abartıyı kenara koyarsak her saniye sizi içine çeken bir film. işin garibi romantik komedi gibi başlayan film, bildiğimiz şarkılı türkülü hint filmleri gibi ilerlerken birden aksiyon filmi oluyor, sonra korku ve gerilime selam çaktıktan sonra geri aşk filmi oluyor ve nihayetinde dram filmi olarak son buluyor.
    bu kadar şarkıyla türküyle nasıl oluyor da böyle bir film yapılıyor hayret.

    edit: ayrıca filmdeki en güzel şarkı içün (bkz: chand sifarish)
  • eğer ki lagaan, 3 idiots, rang de basanti, taare zameen par gibi aamir khan filmlerini izledikten sonra bu filmi izlerseniz sizi tam anlamıyla tatmin etmeyecek hint filmidir. ama yine de izlenesidir.

    filmde geçen bir anne öğüdü ise hiç unutulmaması gereken sözlerdendir:
    -" sana aşık olan birine hayatını ver. onurunu, haysiyetini verirsen aşkın yok olup gider."
  • 3 idiots filmiyle keşfettiğim aamir khan'ın şahane dramatik filmi.

    adam resmen binbir surat yahu, filmin ilk kısmında sempatik bi çapkınken 2. kısmında devamlı öldürücü bakışlar atan birine dönüşüyor, rehaan'a mı üzüleyim yoksa umutsuz aşkıyla hayatına devam eden zooni'ye mi bilemedim. hele ki sonunda resmen bu adam aslında şimdi paraya para demiyor kızım sen niye kendini paralıyorsun diye kendimi teselli bile etmeye çalışırken buldum ahh ahh aşk sürünüdüyor işte fanaa mod..

    he bir de filmi izledikten sonra devamlı dinlenesi şarkıları vardır ki devamlı çevrendeki insanlarda bilsin dinlesin, zevk alsın istersin bir süre sonra aslında filmi izlemeden bu şarkıların o kadar da etki etmediğini farkedersin felan fisman..
  • filme damgasını vuran şarkılar mere haath main ve chanda chamke'dir.
  • öncelikle şunu söyleyeyim bollywood filmlerine karşı bir sempatim vardır, tabi özellikle de aamir khan'ın filmleri gayet hoş oluyor. ancak bu seferki tutarsızlıklarla dolu bir senaryoya sahip biraz da çekim yönünden sıkıntıları olan bir film olmuş.

    --- spoiler ---

    senaryo sıradan bir şekilde başlamışken kahramanımızın aslında devletin en büyük düşmanlarından biri olduğu ortaya çıkıyor ve bu noktada biraz kopukluk oluşuyor.

    kör kızımız rehan'ı gözleri açıldıktan sonra ilk kez gördüğünde "rehan" diye bağırıyor ve izleyicide "aha nası tanıdı lan direk" edası oluşturuyor. fakat sonra anlıyoruz ki aslında bunu aynı isimli çocuğa söylemekte. bunu orada kullanıp bıraksalardı iyiydi. fakat aynı şeyi bir kere de yemek masasında kullanıyorlar ve bu da olmuyor tabi.

    yalnızca sesini ve tenini bildiği bir kişiye aşık olan esas kızımız, gözleri açılınca esas oğlanı sesinden veya teninden tanıyamıyor. daha sonra "aslında tahmin etmiştim yüüeee" tarzı aforizmalara girişmesine rağmen bunun sırf filmi uzatmak için yapılmış bir hamle olduğu aşikar.

    ayrıca o dedenin uçurumdan uçma sahnesi neydi allah aşkına? paintten hazırlamışlar herhalde.
    --- spoiler ---

    sonuç olarak gidin 3 idiots izleyin, my name is khan izleyin ama bu filmi izlemeyin, zaman kaybı.
  • duygusallığın, romantikliğin dibine vurmuş filmdir. ağlamaktan gözleriniz şişebilir. olaylar hiç beklenmedik şekilde gelişiyor ve saniyesinde yeni bir şok yaşatıyor.
  • aamir khan ın baş-rollerde sahne aldığı film. klasik bir yeşilçam filmi havası var. filmin yarısı (tabii ki abartı var burada) klip havasında geçiyor. bu sahneler bana anormal derecede komik geliyor. film boyunca karizma yapmış koca koca adamları ceee yapar gibi hareketlerle şarkı söylerken görünce bu ne lan oluyorsunuz. şimdi kültürdür en nihayetinde. abartılmadığı sürece olsun bu klibimsi partlar ama böyle yarısına yayılmasın filmin.
    daldan dala bir hava var film boyunca. yorumları okudum valla tespit edildiği gibi romantik komedi midir korku mudur dram mıdır gerilim mi işin içinden çıkamazsınız. yönetmenin kafası karışmış olmalı zira sentezi ilginç. söz konusu olan aşk için bir sahne bekliyorsunuz böyle doyursun sizi ama o sahne gelmiyor benim için öyle bir sahne yoktu yani. hint filmlerini bana sevdiren biraz da adamların samimiyeti sanıyorum. aamir khan'ın taare zameen par'ından daha iyi değildi. ama oyunculuk yine çok iyi. ben beğendim filmi. zaman kaybı olarak görmüyorum kesinlikle. hele atlamalı zıplamalı her rolün egosunun tavan yaptığı amerikan filmlerine bin basar. arada bir izleyin farklı kültür filmlerini. içiniz açılır. selamlar.