• türkiye'de örnekleme(sampling) tekniğini en başarılı şekilde kullanan ve altyapılarını yapan müzisyen.

    bir çok mc ile çalışmasına rağmen özellikle gına grubundan kayra'yla ortak yaptıkları sarhoş palavraları ve nahoş nidalar, sarhoş palavraları ve bekar evinde kör sinekler adında iki albüm, yerel radyo adında mixtape ile kendini kanıtlamıştır.

    geçtiğimiz günlerde instrumentals volume 1 adında albümünü yayınlayarak, bugüne kadar yaptığı altyapıları enstrumental olarak yayınlamıştır.

    last.fm
    myspace
  • gerçek olduğu henüz kesin olmayan... varsayım...
  • bir gün galaksiler arası beat yarışması yapılırsa samanyolu galaksisini temsil etmesi gereken müzisyen
  • türkçe rap'in ve doğal olarak altyapısının gittiği abuk subuk yönde çölde vaha gibi. sana maddi olarak katkım 0, çizgini değiştirecek olsan bile bir şey diyemem ama büyüklük yine de sende kalsın bizim gibi ruhu bitap beleşçileri beslersen sevap pointler yazılır.
  • tdk kaynaklarina gore farazi:bir varsayima dayanan varsayimsal hipotetik.
  • hukuken haklı olabilir, kendince haklı olabilir, tanrıların önünde haklı olabilir... yine de niye be dost? 2007'den beri dinliyorum lan sizi. hiçbir manitanız sizi bu kadar dinlememiştir. ki kayra'yı daha da eskiden dinliyorum.

    şimdi bakıyorum spotify'a, enstrümantaller var, kayra'nın verseler yok. abi hadi yaa. en son dinleyeli belki seneler olmuş bazı şarkıları, ama hâlâ açtığımda ezbere söylüyorum. :(

    özellikle, lise son yıllarımda çıkmıştı bu sarhoş palavraları ve nahoş nidalar. o zamanlar toksik türkçe rap arşivimi silmiştim. sadece bu albümü dinledim uzun bir süre. dershaneye gidip geliyordum haftasonları 1-1buçuk saat sürüyordu. gidiş yolunda, dönüş yolunda, alsancak'ta dolaşırken, eve geldiğimde, uyumadan önce, uyandıktan sonra... sürekli albümü dinliyordum. farazi'nin süpersonik beatlerine kayra'nın söyledikleri bana yeni ufuklar açıyordu. bir anadolu liseli genç için fazlasıyla yeni referanslar, bilinmedik öyküler, keşfedilecek imajlar vardı her satırda. pal sokağı çocukları, kinyas ve kayra gibi kitapları bile kayra referansları sayesinde öğrenmiş ve okumuştum ve daha niceleri...

    alsancak tren garının karşısındaki parkta bir banka yatmış kulaklığımda bir günlük öldürün beni'yi dinliyordum. sınav senesinin o boktan kaygı ve mutsuzluk dolu zamanlarımda beni yalnız hissettirmeyen tek şey bu müzikti. öteki olmanın ne demek olduğunu öğrenmeye başlayan ve bununla yüzleşen biri olarak...

    belki anlamıyorsunuz, ama seyirciyle kurulan bağ tahmin edemeyeceğiniz kadar anı barındırıyor. buna sadece maddi yönüyle bakmak çok yüzeysel olur. bu proje ikinizi de büyüten, ikinize de ayrı ayrı değer veren bir projeydi. ne yapıp edip bunu korumanızı isterdim. peace out.
  • sorgu ve birkaç mc ile beraber yeni albümü yayınlamış beatmaker.(bkz: anti-kahraman 90 nesil) yine mükemmel bir albüm. sorgu hakkını vermiş. sound o kadar güzel ki içinde kayboluyorsun.

    ama gözüm kayra'yı aradı. uzun zamandır birlikte iş yapmamışlar. araları mı bozuk bilen varsa yazmasını isterim. edit: araları bozuk değilmiş neyse ki. bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler.
  • sampling tekniği ile yaptığı altyapılardan,çok geniş bir müzik arşivine sahip olduğunu düşündüğüm güzide beatmaker.kayra'yla bir olduklarında ise efsaneler yaratıyorlar
  • gerek sözlükte gerek diğer mecralarda farazi diyince sadece unutulanlar yazılması biraz can sıkıcı. unutulanlar, farazinin ilk 5'ine zor girer.
  • yav kardeşim sizin kayra ile olan kavganız yüzünden neden biz müziklerinizden mahrum kalıyoruz. hayır birlikte iş yapmamanıza mı üzülelim yoksa parçaların platformlardan uçtuğuna mı.
hesabın var mı? giriş yap