• hayatın içine giremeyip onu bi köşe başından izleyen elleri ceplerinde olan şapkalı çocukların şairleri.
    söz ve müzik uyumu, tank gibi sağlam.
    türkiye'nin en başarılı rap sanatçıları.
  • yeşilçam havaları, sokak jargonu, 2000'ler, mahalle aşkları, mahalle abileri, eski dostluklar, unutulmaz maç günleri, radyo ve plaklar, eski türkçe, geçmişteki sefil günler, bilardo, gri, karabük sokakları, kaset, sigara, çanak uydu, atakan, pazar günleri, rakı masaları, trt, soba, halısaha, kareli gömlek, çay, paydos, kahvehane, beyaz atlet, iş hanları, üç kitap, mertel kasetçilik, akmar, kovboy filmleri, memleket, bekar evinde kör sinekler, tutmayan kuponlar, mevsim olmayan mekanlar, farazi ve kayra.

    öyle maziyiz ki kimse görmez.
  • ay yapacağınız işi sikeyim ya.

    türkçe rapte gelmiş geçmiş en iyi albümdür benim için hayalet ıslığı.

    yüzlerce kez dinledim. enstrümental hali de çok hoş ayrıca.
    yapmayın etmeyin 3 günlük dünya neden para, ego sokuyorsunuz işin içine.
    allah aşkına ya.

    bir gün ölecek en sevdiğim türkçe rap şarkısı.
    kaldırmışsınız spotify'dan ayıp ya. bize saygısızlık.
  • ama halıda araba gezdiren çocuklar boyuna gülecek demiştiniz.
  • sagopa kajmer şiirlerinin arkasına sample ve scratch ekleyerek yeteneğini icra ederdi bir zamanlar. ama bu adamlar kayranın öyküleri üzerine bir şeyler yapıyorlar. olayda orda vuku buluyor. hep başka bir hikaye bazen kendilerinden bazen de başkalarınınkinden sait faiki hatırlatıyorlar bana. selam olsun onlara.

    (bkz: mesela yani)
    (bkz: alt geçit)
    (bkz: muhterem hayalet)
    (bkz: dobro vecer)
  • şarkılarında doksanları, o zamanların sıcaklığını en içten hissettiren kaliteli ikilidir. sözleri çok anlamldır *. kullandıkları altyapılar çok başarılı ve az bilinen şarkıların sample'larından oluşmaktadır. ayrıca şarkılarında sık sık film replikleri kullanarak farklı bir hava katıyorlar.
  • şu şarkı ile gecemi sikip atmışlardır.

    "seni uyandıran ne? bütün sabahları"
  • bir rapsever olmayan beni hayalet ıslığıyla kendilerine bağlamış grup.
    (bkz: kendilerine bağladılar)
  • postmodern bağlamda "sınır aşımlarının" ve bunun sağladığı "özgürlüğün" farkında olan farazi'nin, bir çok türdeşinin aksine, icra ettiği sanatının kavramsal olarak da bilincinde olduğunu kanıtlayan söyleşisini izledikten sonra kayra'yla beraber yarattıkları bir günlük öldürün beni parçalarını dinledim. rap konusunda çok bilgi birikimine sahip değilim, ancak "tını" ayrımlarını yapabilecek kadar yetkinliğim mevcut. edebi bakımdan ise, "kaliteli" olmadıklarını söylemek çok ayıp olur. acaip ayıp olur. çatımda radyoları dinledikten sonra, ki kullandıkları sample benim gibi konformist bir insan için çok uygundu, kendinerine duyduğum saygı daha da arttı. bu insanlar sayesinde türkiye'deki rapin kitsch örneklerini aslolanlarından ayıklamanın çok daha kolaylaştığını söylemek mümkün.
  • olayın iç yüzünü derinlemesine bilmesek de bana sorsanız bu olay 100 kez yaşansa 100'ünde de onur abi haklıdır. farazi çok iyi bir beatmaker bunda şüphe yok fakat kayra gibi bir rapçi bir daha zor gelir bu topraklara. bırakın da üç beş kuruş da o kazansın be kardeşim.

    tanım: mazide hoş anılarda kalmış bir ikiliydi, ta ki bugüne kadar. keşke hep öyle kalsalardı.
hesabın var mı? giriş yap