şükela:  tümü | bugün
  • fark ettirmenle nefes alış veriş düzenim bozuldu.
  • (bkz: ondine'in laneti)

    malesef var böyle bir durum.

    soluk alma merkezi alt beyin sapında medullada bulunur. medullada bir felç meydana gelmişse düşünerek nefes almak zorunda kalırız. ve solumayı düşünmediğimizde de solunum durur.

    ondine yunan mitolojisinde tanrıları kızdıran bir peri. zeus tarafından her soluk alışını düşünerek yapma cezasına çarptırılmıstı. bir daha asla uyumamalıydı çünkü uyku onun için ölüm demekti.

    edit: sözlüğün bütün hipokondriyaklarını başıma topladım sanırım. beyin sapı felci mi geçiriyorum diye soran var. allah iyiliğinizi versin demek istiyorum.

    ben organik kökenli hastalık olanından bahsettim ama sizlerin bahsettiğiniz daha çok psikolojik kaynaklı bir durum olarak gözüküyor. nefes tutmakla ölünecek olsaydı intihar etmek pek bir zahmetsiz olmaz mıydı? istersen hiç nefes alma. en fazla bayılırsın, hatta bu bile olmaz ya neyse oldu diyelim. otonom sinir sistemi kortexi yani beynin düşünen kısmını devre dışı bırakır, kontrolü tekrar ele alır ve nefes alıp vermeye devam edersin. siz enerjinizi başka şeyler düşünmeye ve yapmaya harcayın. böyle şeyleri bizim için halledecek otomatik pilot donanımına sahibiz zaten.
  • panik atak hastalığının ne olduğundan bihaber insanların dalga geçtiği durum.
  • vücudum otomatik pilottan manuele geçti. nefes almak zorunda mıyım? şeklinde bir eyleme dönüştü
  • çocukluğumdan beri* yaptığım bir nevi deneydir.
    oha ya resmen ufkum genişledi.
    çünkü bunu benden başka yapan var mı diye düşünür dururdum yıllardır.
    başlığını görünce sadist bir mutluluk kapladı içimi.

    (bkz: başka yapan var mıdır dedirten şeyler)
    ahah bak niye bu başlığa yazmadım ben bunu yahu, 2. entrysi de bana ait halbuki :)

    yalnız konuya dönersek; belki de 32353453 denemişimdir ancak hiç birinde başarılı olamadım.
    ne zaman nefes alıp vermeyi veya sadece nefes sözcüğünü düşünsem, ciğerlerimden geçen o havayı hissediyorum.
    insanı hafiften tırsıtmıyor değil hani.

    inception filminin başlarında şöyle bir sahne vardır:

    --- spoiler gibi değil gibi ---
    cobb: bizden ne istiyorsun?
    saito: başlangıç.** bu mümkün mü?
    arthur: tabii ki değil.
    saito: birinden fikir çalmak yerine neden bir fikir ekemiyorsunuz?
    arthur: tamam. senin aklına bir fikir ekeyim; "filleri düşünme" diyorum. ne düşünüyorsun?
    saito: (şaşırarak) filleri?
    --- spoiler gibi değil gibi ---

    yani, herhalde bunun gibi bir şey. tam bilemedim.
  • basligi gorunce yaptigimiz olay. simdi kafami baska bir seyle mesgul edip, otomatige baglatmam gerek.
  • başlığı gördükten sonra içine girmediğim olay.

    ancak arada sırada bana da olur. refleksif olarak bu davranıştan nefesimi tutarak kurtulacağımı sandığımı gözlemledim, garip.