• sahsen bende taklaya gelmiş(bkz: taklaya gelmek) iki denyonun vegasa tripli yolculuğu şeklinde izlemiştim filmi ama arzachın söylediği gibi filmi izlemeden önce fikir sahibi olunması gereken gonzo gazeteciliği diye bir mevzu varmış.gonzo gazeteciliği hunter thompson adlı zatın uyuşturucu ve alkolu gazeteciliğe tercihi sonucu doğmuş.filmde olduğu gibi bir dergi tarafından motorsiklet yarışını (otomobilde yarışıda olabilir) izlemeye gönderilen thompson alabildiğine drug takılıyor ve son anda da yarışla ilgili yada ilgisiz notlarını kaleme alaraktan dergiye yolluyor dergiye yolladığı kişide hiç edit etmeden yazıyı yayımlıyor...gonzo gazeteciliğin alkol ve uyuşturucunun etkisiyle gerçeği abartarak gerçeğin ötesine geçen saçmalamaya açık ve de argo bir anlatım uslubu var...bir amerikan paradileştirmesi.mesela las vegasın çöldeki eğlence kalesi olarak bilinmesinin aksine bu süs ve gösteriş şehrinin lsd almaksızın bile gerçeği nasılda çarpıttığından ya da 60 ların sevgi,barış,kardeşlik kisvesi altında depoladığı düşünülen şiddetten
    bahsedebiliyor söz gelimi charles manson cinayetleri...filmde de thompsonun sevdiği jefferson airplanein,bob dylanın parçaları çalınıyor.(bkz: white rabbit)
  • filmi henüz izlememiş olanlara tavsiye:

    filmi dvd player'ınıza koyun, sakin kafayla izlemeye başlayın. ufak kağıt parçasındaki asidi yalayın ve yirmi dakika bekleyin.

    yirmi dakika sonra filmi baştan başlatın. yarasaları göreceksiniz.
  • izledigim drug filmleri arasindaki en asiri dozdaki film.
  • politik icerige sahip bir filmdir soyle ki,
    filmin ortasinda ve sonunda sahneye dis ses olarak cikan j.depp,
    iki farkli doneme isaret ederek, uyusturucunun bu donemlere ait degisik kullanimindan bahsederek,
    anlatimi aslinda bir karsitlik uzerine kurmaktadir.

    ozetce, gonderme yapilan 68 kusaginda ("bizde, iyi ve dogru yaptimiza dair bir inanc vardi, bu evrensel bir itkiydi, belki de bundan guc aliyorduk" sozleriyle tanimladigi),
    uyusturucu kullanmak bir amactan cok bir aracti. nihayetinde, o kusagin inandigi / beslendigi degerler mevcuttu ve de eylemsellikleri vardi.
    bunun da otesinde, sanatsal bir uretim mevcuttu.

    bu filmde ise, "amerikan rüyasi" tanimlamasiyla guclendirilmek istenen anlam; kurgudan ibaret olan ve gercekligi
    bulunmayan bir rüyaya, ancak uyusturucu araciligiyla ulasilabilecegi, ancak bu sekilde farkli bir gerceklik / anlam kurulabilecegidir.
    bu kisisel tatminin formülüdür, mutlulugun degil.

    nihayetinde hicciligin derin sularinda yuzen insanlar icin uyusturu kullanimi, gecmis donemin aksine, bir arac olmaktan cok amactir.

    filmde, requim for a dream deki uyusturucu kullaniminin kutsanmasi tavrindan cok, isaret edilen doneme ait bir yasamin
    nasil olabilecegini gosterme saiki var.

    karakter, diyalog ve goruntuler son derece basarili.

    filmin kaygisi son bolumde daha net anlasilmaktadir :

    "o inananlar barışı ve anlayışı tek vuruşta 3 dolara
    alabileceklerini sanan tüm o acınası derecede istekli
    asit manyaklarıydı"
  • kitaptan bagimsiz olarak ozellikle johnny depp ve delilerin $ahi benicio del toro'nun enfes oyunculuk gosterileri ve nuktelerle bezeli olan film. en akut ariza sahnelerden biri olan asansor (hatirlayalim cameron diaz) flashback sahnesinde dr. gonzo efendi'nin "yeah, big ones...i ride the big fuckers" repligi ile acilan $ov, gonzo'nun "i think we have an ignorant chicken shit...move over man" mizansen'i ile $aha kalkacak, pembe gomlegine ragmen "pink motherfucker" saldirisinda ise $ahika yapacaktir, ardindan bicak saplama hareketi ile le grand finale gercekle$ecektir.

    yine muhte$em etudlerden birinde, yari$ alanina dalan duke, kendisine "buraya park edemezsin arkada$im" edasi ile gelen polise basin kartini cikartip yuzunu bile cevirmeden "fuck off" demesi, basinin isterse ananizin amina parkedeceginin, buna da basin karti ile gelen imtiyazla sahip olduklarinin profili verilmi$ 10 saniye icinde (ya da sadece komik olsun diye cekmi$ler, ben fazla derine verdim kendimi). duvarda yansiyan goruntusunde carpet bombing endam eden bir b 52 icin duke'un, "(kill him) not yet, i want to study its habits" demesi bile saniyelik bir artbeyin parlamasi gibi.

    yine de kafaya baglanan mikrofon, ardi arkasi gelmeyen bir paranoya (they changed the fuckin' lock on us man), basin forsu ile asla odenmeyen faturalar anlik cakan fikirleri ile sava$, toplum ve uyu$turucu hakkinda bir deneme tadinda yakalanan kitap uyarlamasi olmu$, hastasiyiz gilliam bey'in. as your attorney, i would advise you to....
  • aynı saniyelerde trt1de pulp fiction'ın da yayınlanıyor olması dünyanın sonunun geldiğine dalalettir.
  • johnny depp'in sanırım en güzel oyunculuk sergilediği filmdir, üzgünüm kızlar, son dönem filmleri gibi yakışıklı ve karizmatik değil evet, ama tim burton ıvır zıvırlarının yanında nevada güneşi gibi parlıyor. ve belkide o spesifik dönemi anlatmaya çalışan keyif verici maddeler odaklı en sağlam filmdir, düz kafayla izleyeni bile kendisine benzetir.

    roman olanı ise tam anlamıyla yazarları tarafından ortaya sıçılan ve sonrasında şaheser olan romanlardandır.

    "feed your head. feed your head. feed your head."
  • raoul duke, dr. gonzo için:

    ''yaşamak için çok garip, ölmek için ender biri.''
  • terry gilliam filmi, johnny depp ve benicio del toro baş roldeler. video cd den seyrettim pek bişi anlayamadım ingilizcesinden gerçekten bi acaipti, las vegas a bir dergi için bi yazı yazmaya giden 2 adamın fazla uyuşturucu kullanmaktan geldikleri nokta anlatılıor çok rahatsız edici boyutta saçmalık görmek için birebir :).
  • benicio del toronun kesinlikle oscarı hakettiği film.
hesabın var mı? giriş yap