şükela:  tümü | bugün
  • klasik gitarla alaylı olmaktan bir adım bile olsa ileriye geçebilmiş olan herkesin bildiği bir besteci, yazdıklarının çoğunu etüt diye çaldırırlar nedense

    la guitarra a musical journey through spainde julian bream biraz küçümseyerek anlatmıştır sor'u. çağdaşları daha komplike şeylerle tekniklerle vesairle uğraşırken o daha basit ve sade şeyleri tercih edermiş, eserleri çok derin izler bırakmamış falan filan diyordu yanlış hatırlamıyorsam. yalnız yiğidi öldür, hakkını ver hesabı, bream onun aşmış bir eserinden bahseder, hatta akabinde çalar (bkz: variations on a theme from mozart)
  • si minör etüdü (etude 6) vardı bu adamın bir adet , cok mükemmeldi.
  • klasik gitar edebiyatında, klasik dönem bestecilerinden biri, belki de en önemlisidir.

    ispanya' da doğmuş, ailesinin etkisiyle orduya katılmıştır..19. yüzyıl başında fransa'nın ispanya' yı işgali sırasında epik temalar içeren eserler bestelemiş, fakat fransa' nın galibiyeti üzerine "dün dündür, bugun düğündür" zihniyetiyle fransız saflarına katılmıştır.

    ispanyolların, fransız ordusunu mağlup edip göndermeleri üzerine, mecburen fransa' ya gitmiştir..

    isabet de olmuştur..zira en değerli eserlerini bu dönemde vermiştir. o vakitler pek yaygın olmamasına rağmen, üstün başarısıyla ismini duyurmuş, ve tüm avrupa ve rusya' da konserler vermiştir.

    her ne kadar piano, opera ve bale eserleri de bestelemiş olsa da, gönüllere gitar eserleriyle taht kurmuştur..

    gitar çalmaya heves eden herkesin ilk duraklarından biridir..
    etüdleri hem basit hem de melodik olarak zengindir..aynı zamanda teknik anlamda oldukça öğreticidir..

    en bilinen eseri olan op.9 variations on a theme from mozart haricinde (ki pek müstesnadır), varyasyonları, fantasie' leri (özellikle fantaisie elegiaque) , menuet' leri takdire şayandır.

    hatta menuet' leri, gitar edebiyatında çalacak birşeyi kalmayanların eninde sonunda dönüp dolaşıp geldikleri eserlerdir.
  • klasik gitar öğrenmeye başlayanların ilk tanıdığı bestecilerden biri. dinleyin: fantaisie pour guitare seule, op.58, fantaisie elegiaque, op.59, op.60 (25 progressive studies)
  • gitar öğreniminde estudioları atlanmaması gereken besteci.

    çünkü beyimizin bu eserlerinde sadece tekniğe önem vermemiştir. ayrıca;

    "sor'un etüdleri bize müzik yapmayı öğretir" *

    ayrıca klasik gitarın müzik çevrelerinde ciddi bir enstrüman olarak görülmeye başlanması fernando sor'un sayesindedir, sadece bu sebepten bile takdirler bırakılmadan geçilmemelidir.
  • op 35 no22 adlı eseri bm (si minör) tonundadır, ve oldukça tatlıdır, içlidir.
    estudio no 5 diye de bilinir (andres segovia sayesinde)
  • villa lobos'un kazık etudlerinden (etud no.7, etud no.2 vs) önce fernando sor etutleri çalışılarak hazırlık yapılabilir. ayrıca etudlerinin bir çoğu prelude gibi, çalması keyifli çalışmalardır.

    nihayetinde villa lobos etudlerine geçiş yapıp, etudlerinin tamamının çalınması teknik bazda yeterli olabilmek için önemlidir.
  • klasik dönem bestecilerindendir. etüdleri yalın, basit, kolay öğrenebilir düzeydedir.
  • üretkenliğinin çoğunu fransa'da gerçekleştiren ispanyol müzik adamı. estudio'ların çoğu melodik zenginlik içerir ama buna rağmen portrede okuması kolaydır. müziğinde barok döneme ait izler taşır. çaldığı gitar ise barok gitar ile günümüz klasik gitaarının arasında bir yerdedir. gövdesi daha küçüktür, sırtı hafif bombelidir ve akort kulakçıkları headstock'un arkasında yer alır. sesi daha parlak ve keskin verir. gitarıyla da, eserleriyle de farklıdır bu adam.