şükela:  tümü | bugün
  • emrinde sürüyle mafya olmasına rağmen gazete ve banka sahibi olan oğuz, kendi halinde bir arabesk şarkıcısı olan orhan'ın arazisini satın alıp kirli işleri için bir parsel olarak kullanmak istemektedir, bizim orhan ise bu arazi üzerinde eli yüzü düzgün bi huzurevi yapmak istemektedir, tam da bu arada devreye müjde ar girmesin mi ?

    orhan abü'nün asıl mafyanın kim olduğunu irdelediği bir filmidir ortamına göre...
  • (bkz: hatasiz kul olmaz)'in bir mısrasıdır aynı zamanda.
  • medya'nın etki ajanlığına nasıl kaydığını, ama 'örgütlü' bir halkın bunun üstesinden gelebileceğini gösterir bu film. 2000'ler türkiyesinde olacakları 80'lerin henüz başında ön görmüş başarılı bir yapımdır. iki yüzlü namus/ahlâk anlayışı, para'nın toplumu yönlendirecek konuma gelmesi, bunu yaparken de sanat( siyaset-bilim) dünyasını kullanması anlatılmıştır. yer yer klasik orhan gencebay filmlerinde sıkça başvurulan kitleleri galeyana getirme maksatlı söylemlere sarılmasa daha da iyi olamacakmış hissi verir. müjde ar, orhan gencebay ve nuri alço başrollerde.
  • bana kasabaların yazlık sinemalarından uzaktan gelen müzik sesini hatırlatan şarkı cümlesi.

    biz parka gidiyor oluruz. yazlık sinemanın olduğu sokağa yakın bi yerden geçiyoruzdur. orada orhan baba'nın filmi oynamaktadır. ilk gece çok kalabalık olacağı için ikinci geceye hevesimizi saklamışızdır. ama evde oturmanın da bir manası yoktur temmuz akşamında.
    evden çıkılmıştır işte. çitlembik ağaçlarının altında havuz kenarında fıskiye sesleri arasında oturmanın yaz akşamına yakışacağını biliriz.

    bir de şunu biliriz: bu gece ve yarın gece sinemaya girişte üst baş araması yapılacaktır. orhan'lı ferdi'li filmler oynadığı akşamlarda içeriye şarap sokan var mı diye arama tarama yapılmaktadır.
    zira esas çocuk efkarlanıp şarkıya durduğunda seyircimiz hafiften hafiften çektiği şarabın şişesini beyaz perdeye atacaktır. buna önlem alınmıştır bu gece, alınacaktır da yarın gece.

    amaaaaa unutulan bi şey var: gazoz şişesi de aynı işlevi görür...
    yazlık sinema sahibi o gecelerdeki hasılatı düşünerek gazoz satmaktan da vaz geçecektir orhan'lı ferdi'li filmler oynadığı akşamlarda...
  • gecenin bir yarısı kanal değiştirirken rast geldiğim özellikle gece çekimlerinde oyuncuların görünmediği film. müjde ar'a tecavüz eden oyuncuların alttan fantastik çekimleri olsun, nuri alço abimizin bıyıksız hali olsun(ki yeşilçam'daki ilk filmiymiş bu) bayağı bir eğlendirmiştir beni.
  • toplum mühendisliğine teeee 1981'de değinmiş zamanına göre iddialı film
  • nuri alço'nun bir baronu canlandırdığı bir film, diyebiliriz.
  • bir kaç repliğini izledim bugün. replikleri ile günümüze mi gönderme yapmaktadır, her güne mi bilemem. ama nuri alço bile o çılgın havasıyla ilgili baronları canlandırmada yetersizdir. ama tamamını izleme isteği duyurdu birden.