şükela:  tümü | bugün
  • atatürk'ün en ünlü portrelerini çizen ressamımız...
    (bkz: atatürk portreleri)
  • galatasaray lisesi mezunu, bir donem paris'te de ya$ayan unlu ressamimiz. istanbul universitesi iktisat fakultesi ek binanin yanindaki evi dr. nur taviloglu tarafindan restore edilmi$ ve muze haline getirilmi$tir....
  • özellikle portreleriyle tanınan ve 14 kuşağı sanatçıları arasında yer alıp, bu kuşağın izlenimciliğine bağlı resimler üretmiş sanatçımız.
  • mihri müşfik'in ittihat ve terakkicilerle olan dostluğunun, istanbul'un işgali yıllarında başına dert açması nedeniyle bir yıllığına italya'ya gittiği dönemde, inas sanayi-i nefise mektebi'nde hocalık yapmıştır. başlangıçta mihri müşfik'in yerine ibrahim çallı getirilecektir fakat çallı'dan çapkın olduğu ve çok içtiği gerekçesiyle vazgeçilip feyhaman duran'da karar kılınır. feyhaman bey'in de daha sonra öğrencisi olan güzin duran ile evlenmesi, sanayi-i nefise mektebi'nde dedikoluların artmasına neden olur.

    (bkz: sözlü tarih)
  • ilk türk portre ressamı olduğu söylenir.
  • feyhaman duran (d. 1886, kadıköy, istanbul, türkiye - ö. 6 mayıs 1970 istanbul), türk ressam ve hattat.
    feyhaman duran, xx. yüzyılın ünlü ressamlarındandır. portrele­riyle şöhret yapmıştır. 1886' da doğan feyhaman duran, galatasaray son sınıfı­na kadar öğrenimine devam etmiş, sonra­dan bu okulun öğretim üyeleri arasına ka­tılarak 5 yıl süren resim ve hat öğret­menliği görevinde bulunmuştur. 1910 yı­lında, prens abbas halim paşa'nın güzel sanatların çeşitli bölümlerinde başarı gös­terenler arasından yaptığı seçimle, avru­pa'ya gönderttiği gruba feyhaman da ka­tıldı ve paris'te, academie juliand ile ecole des beaux arts'da resim öğrenimini tamamladı.http://dusunmekvepaylasmak.blogspot.com/…duran.html
  • 1886, istanbul doğumlu ressam. babası da sultan abdülaziz döneminde sarayda hattat ve şairdir, babasını genç yaşta kaybettikten sonra dedesi duran çavuş'un desteği ile ögrenim hayatını devam ettiren ressam, galatasaray'da ögretmenlik yaptıgı yıllarda mısırlı prens abbas halim paşa'nın sayesinde paris'e gitme imkanı bulmuştur. paris'te olduğu yıllarda empresyonizm akımından etkilenen feyhaman bey, ülkemizde bu alanda en önemli portre sanatçısı kabul edilmektedir. atatürk ve inönü portrelerinin yanı sıra; sami yetik, ibrahim çallı, şevket dağ ve hikmet onat'ı resmettiği ressamlar grubu adlı portre çalışması da en ünlü eserlerindendir.
    sadece portre değil natürmort ve nü eserler de çizmiştir, evini istanbul üniversitesi'ne bağışlayan ressamın evi bugün üniversite tarafından kültür ve sanat evi olarak hizmet vermektedir.
  • temmuz sonuna kadar sakıp sabancı müzesi'ne konuk oluyor.
  • yıllar yılı sınıflarımızda bulunan atatürk portrelerinin sağ altında feykamun mu feyhamun mu ne olduğunu tam anlayamadığım imzaya benzer birşey vardı. o portreleri çizen kişinin feyhaman duran olduğunu, o feykamun diye okuduğum yazının onun imzası olduğunu 2013'te ankara resim ve heykel müzesi'ne gittiğimde öğrenebilmiştim. benim için çok aydınlatıcı olmuştu.

    tanım: cumhuriyet tarihinin önemli ressamlarından. eserleri gidilip görülesi.
  • 1914 kuşağındandır (çallı kuşağı da denir). bilmeyenler için özet geçeyim. güzel sanatlar'ın 1910 yılında açtığı sınavla yurtdışına giden ancak ı. dünya savaşı’ndan dolayı 1914 yılında istanbul’a dönen bir grup sanatçı için kullanılıyor bu tabir.

    manzara resimlerinde özellikle izlenimciliğin etkilerini görmek mümkün. dönem itibariyle gayet normal. kendisi çabuk çabuk çalışırmış, resimlerdeki kalın fırça darbelerinin izlerini görünce "hııı bundanmış" diyor insan. renk seçimleri de öyle alaca bulaca ortaya karışık değil. resimlerinde ilk dikkati çeken özellik bu. en azından benim dikkatimi çektiydi. başkalarının dikkati adına konuşmayayım tabi.

    bir yandan da hat sanatçısı, çeşitli üsluplarda birçok levhası var. onlar ayrıca güzel.

    sağlığında takdir görmesi bakımından hem şanslı hem mutlu bi sanatçı. üstelik vaktiyle öğrencisi olan eşi ona hem model, hem can yoldaşı olmuş. birlikte çalışmışlar, sergilere katılmışlar. yani insan daha ne ister. rabbisi bizi de gör.

    sabancı müzesi'nin ev sahipliği yaptığı sergide sanat hayatının nasıl geliştiği şahane biçimde gösterilmiş. alamet-i farikası portreleri ve onların yanı sıra natürmortları, nüleri, manzara çalışmaları... çok geniş bir koleksiyon, kesinlikle dar vakitte gidilmemeli. üstelik kişisel eşyaları ve hatta beyazıt'taki evinin odaları ve atölyesi de yerleştirme usulü sergileniyor. imkanı olan gitsin.