şükela:  tümü | bugün soru sor
  • göründüğü gibi olmayan kaliteli ticari araç.
  • şunca yıllık hayatımda gerek öğrencilik yılları, gerek çalışma yılları, gerek gezme tozma olsun her türden otobüs minibüs araba vs'ye binmişimdir heralde. fiat, peugeot, citroen, mercedes, mitsubishi, ford... heralde 150 farklı marka sayabilirim.
    işte bunca marka bunca model içinde bindiğim en konforsuz en kötü araçtır fiat ducato.

    koltukları özel olarak en anti ergonomik olacak şekilde dizayn edilmiştir ki, düzenli biniyorsanız bel ve sırt ağrıları yapabilsin.
    süspansiyon sistemi de siz yollardaki en ufak tümsek çukur bozukluğu sonuna kadar hissedip paris dakar rallisi tadı yakalayabilin diye dışardan gelen tüm etkiyi içeri katlanarak aktaracak şekilde geliştirilmiştir.
    koltuklar zaten hobbitler için dizayn edildiği için koltuklar arası mesafeye eğer hobbitseniz rahat rahat sığabilir keyifli bir yolculuk sürebilirsiniz shire'dan mordor'a kadar.
    arabanın kendi gacırtısı gucurtusu o kadar ahenklidir ki herhangi bir müzik sistemine gerek duymaz, her tarafından ayrı ses gelen aracın içindeki senfonik havayla kendinizden geçebilirsiniz.
    düz yolda giderken bile titreyen sarsılan aracın içinde yaşadığınız heyecan ve salgıladığınız adrenalin sayesinde hayata artık farklı gözlerle bakabileceksiniz.

    eşşeğe binin o bile daha konforlu

    burdan bu aracın tasarlanması geliştirilmesi aşamalarına katkıda bulunan tüm italyan arkadaşlara selamımı iletiyor bir önceki cümledeki eşşek tarafından kovalanmalarını ve çıkmaz bir sokakta sıkıştırılmalarını temenni ediyorum.
  • kullanımında paneline asr tuşu yerleştirilmiş fakat sadece bastığınızda üzerinde lamba yanmasından ibaret olan ticari araç.
  • toptan markette uyguladıkları çevrel yerleştirme için ducato önünü raf yanına yerleştirmişler.

    http://www.bigumigu.com/…anilmaz-yukleme-kapasitesi
  • sadece kaporta olarak satılıp kullanıcı adına herhangi bir konforun düşünülmediği ama fiat bokuna satılan araç. ikinci eli yoktur!
  • fiat ve psa peugeot citroen'in ortaklaşa oluşturdukları ve sevel adlı firmaya imal ettirdikleri araçtır.
  • berrrr-battt bir ticari araç (müsveddesi). haftanın altı günü illa bir hatta bazen iki kere, servis ayağına binmek zorunda kalıyorum bu ucubeye. allah'ım içim dışıma çıktı. bir de sondaki duraktan bindiğim için en arkaya oturuyorum, elim mahkum. sürekli bir zıplama, en ufak bir çukurda ya da kasiste beşik gibi sallanma. zaten koltuk araları 3 santimetre olduğundan diz kapaklarım çürük içinde. gacırtı gucurtusu, kapının lastiğinin ara ara düşmesi falan da cabası. bir de bizim manyak şoför haldır huldur dalıyor her yola. zira ön tarafta sarsıntı minimum hissedildiğinden arkada olan biten umrunda değil herifin.
  • ısyeri servisimin markasi. olmaz olsun boyle servis. sanki direkt kaportanin uzerinde yolculuk yapiyorum. ssrvisten her indigimde dizlerim aciyor mutlaka. gercekten berbat.
  • bizim işyerine servis çeken firma bunun en son modelinden aldı. koltukların şekli zaten efsane, sparco falan halt yemiş, süper konforlu.
    mor/mavi pavyon ışığı gibi gece aydınlatması var, korkunç.
    ve en kötü yanı ise yolcu minibüsünün süspansiyon sistemi bildiğin balkon demiri formatında...
    çukur ya da kasisten geçince arka tekerin iki sıra önündeki adam dahi koltuğundan zıplıyor.
    hatta geçen gece mesai çıkışı bu servise bindim, ulan dedim ne güzel lan herkes emniyet kemerini takıyor arabada, güzel yerde çalışıyorum lan ben dedim, bende taktım zaten.
    peşine yola çıkınca anladım neden herkesin taktığını, zira en ufak bir kasiste dahi araba içindeki herkes yerinden oynuyor ve onları emniyet kemeri sabit tutuyor, sanırım sırf bu yüzden fiat emniyet kemerini klasik omuz ve belden destekli stilde yapmış, sadece belden bağlamalı versiyondan koymamış.
    özetle bu minibüsle 20km'den fazla yolu türkiye şartlarında gitmek kalıcı sağlık sorunu yaratabilir.
    ha bak aynı yolu volkswagen volt ve crafter ile de gittim, mercedes sprinter'le de ve hiç bu kadar bariz fark yaşayacağımı düşünmemiştim.
  • kendini, farlarıyla önde giden aracın gözlerini becermeye adamış ticari araç. o farları aracın nerdeyse tepesine diken mühendise diploma veren fakülteyi...