şükela:  tümü | bugün
  • ayrıca elit sözlük yazarlarımız bu türü sevmiyor. bakıyorum kaliteli, imdb notu 8.0 üzeri olan film noir'lere, 4-5 tane entry var. ayıp, hiç yakıştıramadım...
  • çok talihsiz bir detaydir ki, türkiye'de film noir çekecekseniz, (ki çok süperleri çekilmiştir zannımca) bu film noir'lere en çok uyan şarkıyı ferdi özbeğen "gülmek için yaratılmış bu gözlerdeki yaşlar niye?" şeklinde söylemiştir..

    hava bir uğursuzluğu taşımak istemez gibi durgun ve sıcakken, git gide yaklaşan topuk seslerini duyarsınız odanızda, kapı açılır birden. kapidan ilk önce kokusu girer kadının, sonra kendisi. hiç ses cikarmazsiniz, kadın bir yaprak gibi süzülür sandalyelerden birine bir sigara yakar, nefesini içine çeker ve dumanla birlikte konuşur

    "sanırım kocam beni aldatıyor..."

    birden radyo çalmaya başlar: sevmesini bilmiyorsan/bakma sakın gözlerime/mutlu olmak istiyorsan/inan inan sözlerime..

    http://www.youtube.com/watch?v=jyaomkjon7o
  • cograyfa uzerinden bir ayrim yapilmazsa wong kar wai'nin filmleri de film noir'in 90'lardaki en iyi ornekleri arasinda sayilabilir.

    ozellikle duo luo tian shi'daki* psikolojik gerilim, kahramanlarin karanlik kisilikleri ve cinematografideki agir gece atmosferi neo-noir turunde oldugu iddiasindaki cogu hollywood filminin fersah fersah otesinde.
  • genellikle siyah-beyaz olur bu kara filmler.akıllıca işlenen cinayetleri konu alır.çoğu örnekte filmin sonunda dedektifle birlikte siz de olayı çözersiniz.heyecan yaratır.sigara dumanları içinde yaşanır olaylar.trenckot, fedora ve takım elbiseler şık ve karizmatik erkek karakterlerin vazgeçilmezleridir.kadınlar ise femme fatale dirler.müzik olarak jazz daha çok tercih edilir.
  • bu türe ait filmleri ayırt etmek için ekşi sözlükteki tanımlardan yola çıkarsanız şimdiye kadar çevrilmiş bütün filmlerin yüzde 90'ının filan film noir olduğunu görebilirsiniz. ya sözlükçüler salladıkça sallıyor ya da bu dünyanın en boktan sınıflandırma kriterlerinden biri.
  • yalnızlar rıhtımı zannımca en iyi türk örneklerinden birisidir
  • türün isminin fransızca' dan gelmesi bu tipteki filmlere amerikalılar tarafından çok değer verilmemesinden ve çekildiği dönemlerde göz ardı edilmesindendir. zira fransızlar tarafından keşfedilen türe ismini vermek de yine fransızlara düşmüştür. akabinde avrupalı örnekleri peşi sıra gelmeye başlamıştır.

    (bkz: jean-pierre melville)
    (bkz: le samouraï)
    (bkz: alain delon)
  • (bkz: drive)
  • toplumun, gerçekliğin bir ürünüdür fransızların deyimiyle "film noir". kendine has bir üslubu olmasına rağmen keskin çizgilerle ayırt edilmesi mümkün değildir.
    yani bir filmi bu bir kara film ya da değil diye katogorize etmek zordur.

    büyük buhran dönemindeki çalkantılı süreçten, karamsar havadan etkilenmiştir.ikinci dünya savaşından sonra daha çok gelişmiştir.
    suçlusundan memuruna, polisinden dedektifine herkesin bir suç dosyasını oluşturmuştur bu tür.
    kara filmlerdeki suçun işlenişi geniş bir şekilde ele alınır.

    gerçekliğin en acı yansımasıdır. mutluluk pek resmedilimez. genelde karanlık, soğuk, ürpertici bir havası vardır. kahramanların sempatik olma çabası yoktur. yani göründüğü gibi olduklarından ya da olduğu gibi göründüklerinden dolayı bir sempati duyabilir seyirci.

    korkunun, kaygının, karamsarlığın, mutsuzluğun resmidir kara film.
    bu yüzden kaygılı, karamsar bir hava hakimdir hep.
    karakterler tutarsızdır, sorunludur çoğu zaman çelişkildir. hep acılar içinde kıvranan bir yaşamın kıyısında dolaşırlar.
    filmin müzüikleri de karamsar havayla doğru orantılı olarak gider.
    önce yavaş yavaş aşina olursunuz sonra aniden yükselen gerilimin içinde bulursunuz kendinizi.