şükela:  tümü | bugün
  • jean luc godard'ın yeni filmi. 19 mayıs'ta fransa'da gösterilme girecek, büyük ihtimalle ilk gösterim cannes'da olur. film, godard'ın hd kamera teknolojisiyle çektiği ilk film olma özelliği taşıdığı gibi bu zibidi ve gereksiz nitelikten ziyade filmin fragmandaki görüntülerinin güzelliği olağanüstü ve heyecan verici.
  • filmekimi 2010 kapsamında gösterilecek olan jean luc godard filmi.
  • jean-luc godard'ın bu seneki filmekimi'nde de gösterilecek olan filmi. 2010 fransız-isviçre ortak yapımı.
    http://www.iksv.org/…010/filmekimi.asp?day=4&fid=17
  • film ekimi beni çekim çekim çekti bu filmle. şöyle bir açıklaması var, link mink karıştırmadan vereyim:

    ''yönetmen: jean-luc godard
    oyuncular: catherine tanvier, christian sinniger, jean-marc stehlé, patti smith, agatha couture, eye haïdara

    isviçre-fransa, 2010
    35 mm / renkli / 101'
    fransızca; türkçe altyazılı

    b 9 ct. 11.00 / a 10 pz. 19.00 / a 11 pt. 11.00 / gm2 12 sa. 11.00 / gm5 13 ça. 19.00
    bunun gibi şeyler -akdeniz'de yol alan bir yolcu gemisi. yolcular arasında geçen farklı dillerde farklı sohbetler... quo vadis europa -gece. bir kız ve erkek kardeşi, çocuklarının mahkemesinde tanıklık etmeleri için anne ve babalarını çağırır. özgürlük, eşitlik ve kardeşlik kavramlarının ciddi açıklamalarını talep ederler... insanlıklar -altı gerçek ya da yanlış mitos: mısır, filistin, odessa, hellas, napoli ve barselona... ünlü fransız filozof alain badiou ve efsane şarkıcı patti smith, üç bölümden oluşan bu senfonin bir parçası. godard'ın son şaheseri, "fikirler bizi ayırır, hayaller birleştirir" aforizmasından yola çıkıyor.''

    alain badiou, patti smith, godardla birleşmiş. film ekimi hoş gelmiş diye mani yazabilirdim ama kendime mani oldum
  • biletleri tükenmiş görünüyor biletix'de. ağlasam mı acaba diye düşünüyorum. emin değilim
  • bilet bulamadığımız, bulamadığımız için izleyemediğimiz, izleyemediğimiz için filmekimi ve iksv'ye serzenişte-ve biraz daha şiddetli kuvvede- bulunduğumuz godard filmidir.

    godard'da siyaset ve film kuramı parallelikleri için bu filmi izlemeden önce tekrardan şunları izlemeyi planlıyorum:
    (bkz: weekend)
    (bkz: la chinoise)
    (bkz: tout va bien)
    (bkz: letter to jane)
    (bkz: ici et ailleurs)

    bir de godard baba fikri mülkiyet haklarına karşı olduğundan ötürü filmin dvd'si çıktığı anda avax'tan olur, foriegnmovies'den olur, anında indireceğim. bu konudaki godard'a dair haber için bkz: http://www.nytimes.com/…logy/22iht-godard.html?_r=1
  • zar zor bilet bulabildim ben buna. 15 ekim'i iple çekiyorum. izledikten sonra, burada, godard'ın dehası izin verirse analiz filan yaparım. bir film eleştirmeni gibi ahkam keserim. sonra godard da bana kes der, sen sus, filmim konuşsun der.
  • filmekimi 2010'da bileti çıkar çıkmaz biten filmlerden. isminin sosyalizm olması ve jean luc godard yapımı olması ile çekiciydi fakat ilk gösterildiği seans olan cumartesi sabahı beyoğlu sineması'nda filmin ortalarına doğru salonun yarıya yakını sinemadan çıktı. hepsi ekşi sözlükçüydü sanırım. yarısında çıktım fenomenine uydular. filmin ikinci kısmı o kadar ağır tempodaydı ki dayanmak da zordu. yer yer güzelleşen film klasik godard tarzında resimden felsefeden kolajlardan oluşuyordu. bütünlük kurma gibi bir derdi de yoktu zaten godard'ın. genel olarak ağdalı sistem eleştirisi repliklerle film kotarılmaya çalışılmış ama başarılı olamamış. filmekimi'nin kötü filmlerinden biri daha kısaca.
  • filmin ismi kapitalizm ya da komunizm filan da olabilirmis.. iyi ki basina tesadufen 'film' koymus.
    dusundum de, birkac guzel replik disinda, pek bir seyini sevmedim. neydi bu filmin olayi? sorsan soyleyemem. godard'a sormak lazim derim. sunu da sor derim, adi niye sosyalizmdi? sosyalizm kelimesinin dolasimdaki alanini acmak icin mi? sinemayi patir patir terk eden 'layman'leri sosyalizmden sogutmak icin mi? haaha. mesela. ne bileyim. gosterenle gosterilenin baginin ne kadar "keyfi" oldugunu anlamamiz icin mi? yani, insanlarin kafasindaki dusuncenin sosyalizmle nasil bir ilgisi yoksa, adi sosyalizm olan rahatsiz edici bir filmin de sosyalizmle ilgisi olmamali midir? ilgi nerde kurulur? alakadarlik, iliskililik, geometride mi, sosyalizmde mi? filmlere sadece kendi sinapslarimizda kurulmus alakalari ne kadar dayatmaliyiz? metnin anlattigi yazanini a$iyorsa, beni hayli hayli mi asar? hepimizi mi asar? nereye yaklasir? karanlikta yolumuzu aydinlatan yildiz mi olurlar misal? sosyalizmi boktan/guzel bir sey saniyorsunuz, nasil sosyalizmin sizin dusunduklerinizle bir ilgisi yoksa, adina sosyalizm verip bilerek rahatsiz edici ve yabancilastirici bir etkiyle kusattigim bu filmin de, anlatacagini sandiginiz seyle, sosyalizmle bir ilgisi yok. kafanizdaki "sosyalizm"e ait imgenin, sosyalizmle bagini koparin ilkin. mi demek istiyor godar? ne demek istiyorsun godar? nasil kis kis guluyorsun. elimizdeki tek veri, soru sordurtmak istedigin. cevabini kendinin de bilmedigin sorular. cunku film seni asar. cok uzun boylu filmin. sevmedim sevemedim.