şükela:  tümü | bugün
  • tsrın en çok kazandıran-para getiren setting'i. deli gibi kitap üretilir fr için yıllardır ancak çok azı işe yarar düzeydedir. yaratıcılığın yanına fazlaca yaklaşmayan setting her şeyi içine koyalım zihniyeti ile zaman zaman kontrolden çıkarcasına büyütlür de büyütülür. güç dengeleri üzerine bairz bir problem vardır, her nowell başka bir iddia,sav atar ortaya. en büyük sorunlarından biri de ortada dolaşan süper kahramanlardır**. tsr'ın diğer settinglerinin aksine pek bir özgünlük içermez aksine 1.edition zamanında yazarların dünyaya koymak isteyip yapamadıkları tüm fantezileri için mekan sağlayan bir çeşit çorbadır.

    daima kitaplarında komplo ağları, dalavereler geçer böylece yazarlar kaotik bir dünya yarattığını sanırlar lakiniyi kötü savaşı ve çevresinde ki klişelerden en fazla bir iki adım uzaklaşabilirler.

    tüm bunlara rağmen eğer sistem yeterince elden geçirilir ise çok güzel oyunlar ortaya çıkabilir çünkü çok fazla kaynak vardır. lakin bunun için baya bir efor gerekir. unutmamalı ki kötü oyun değil kötü yönetilen oyun vardır.

    oyun yöneticisine bir kaç öneri vermek gerekirse;

    *bu sizin oyununuzdur, kitaplar ve kurallar sadece size yardım etmek için vardır. kuralcı olmayın ve dilediğiniz şekilde değiştirin dünyanızı.
    *super hero olarak yaratılmış karakterleri oyununuza sokmayın, hatta onları yok sayın. göreceksiniz tsrın saçmalıklarından arınınca çok daha mükemmel olacaktır oyun.
    *bu bir role play oyunudur, statlarla oynana geliişmiş bir kızma birader değil. oyuncular power play'e kayıyorsa bunun için kullandıkları kaynakları yok edin. halen bir şey değişmiyorsa oyuncuyta bir adet diablo cd 'si hediye edin, gitsin evinde onu oynasın siz de rahat edin.
    *nerde çokluk orada bokluk derler, gerçekten de doğrudur. biraz realist olmalı oyuncular kara-turdaki maceradan cormyr'e oradan waterdeep'e gitmesin, herşeyi kullanacağım diye kasmayın kendinizi, suyu çıkar.
    *oyun high level campaign'e dönüştüğünde(level 12 ve üstü) artık zevk veremiyorsa ve mortal combatlaşmaya başladı ise bu dünyayı daha fazla zorlamayın artık, macera fkirlerinizi planescape adlı olağanüstü settinge taşıyın, mutlu olun, mesut olun.
    *eğer oyuncular oyunu beğenmediyse fr settingi ç.ok kötü ben napiim diye bok atın, genelde yerler.
    *ya da en güzeli satın şu ibiş tsrın kitaplarını, ona harcadığınız parayı biriktirin araba falan alın, evlenin, aile kurun.

    (5 yıl sonra gelen edit); olm evlendim ben, öyle abartıldığı gibi bir şey değilmiş, uğraşmayın aile kuracağım diye, çok gerekiyorsa ben legodan yaparım aile size. valla bak, bir sürü manasız sorun çıkıyor. gidin oyun oynayın siz, yada sevişin rahatlarsınız. ne bileyim. yıl 2008 olmuş sen hala fr'a bakıyorsun allahın manyağı!
  • ed greenwood'un ilk fikrine göre dünyamıza portallarla bağlıdır toril. bazen oradan yaratıklar gelmiştir buraya, fakat artık gelmemektedirler. işte o zamanlardan da insanların zihninde ejderha, cin, peri hikayeleri kalmıştır. insanlar bunların gerçek olduğunu unuttukları için unutulmuştur diyarlar.
  • "frp sadece adam kesip hazine bulmak diildir" dedirten dünya
  • 4th edition ile beraber iyiyle kötünün son savaşı modeline giren fantastik alem. a grand history of the realms isimli kitapta bombalar ardı ardına patlatılmış lakin bunlar nasıl olucak hiç belli değil. birçok bilinen gerçeklik ya tamamen yok sayılıcak yada klasik wizards tekniği ile bunlar yanlış anlatılmış hikayeler bakın bu böle denilicek. misal başka ırklara özel pantheonlar tamamen kalkıyor gibi laflar dolanıyor. yani mesela bir elf güzellik tanrıçası güzellik tanrıçası sune'un elfler arasındaki adı olarak geçicek. paladinlerin başı olan kutsal tyr , kız meseli yüzünden helm'i hacamat edip fallen olucak. ayrıca bir paladin tanrısının fallen olması nasıl bir olaydır o ayrı mevzu.cyric baş düşmanı mystra'yı mystra'nın kendi plane'inde yani sınırsız güce sahip olduğu mekanda shar'ın desteği ile öldürecek ki bu tam akıllara zarar. bir insanı kendi yarattığı ve gücünün sınırsız olduğu mekanda nasıl öldürürsün üstelik büyü tanrıçasını lan. kudretli cormyr krallığı bir çok düşmanın ortak hedefi olup arada kalacak. tamamen yok olmasa bölünüp ayrı lordlar tarafından yönetilecek. torpilli mystra chosenlarının çoğu mefta olacak.shade'ler ortamlara çıkıp alemi dağıtıcak. zhentarim ve bane rakipleri cyric'in uzun süreli bir ceza almasından dolayı(mystra'yı öldürmesinden sebep)çok büyük bir yükselişe geçicek.faerun'un büyük kısmı kötülerin kontrolüne girecek.benim en sevdiğim yenilikler ise drowlardan geldi.frp oynayıpta yeryüzünde drow olarak zor günler geçirmeye son. drow tanrılarından sadece lolth ve eilistraee kalacak. drowların %40'ı chaotic good olup bu tanrıçaya kayacak ve drowlar yeryüzünde yaşamaya başlayacak.hemde büyük bir güçle. şimdilik duyumlar ve dedikodular bu kadar.
  • unutulmaması gereken diyarlar. çorba olması en sevdiğim özelliği, çok fazla güç odağı var..
  • fr nin önemli tanrilari bunlardir; ancak bir kamyon daha vardir....

    greater powers
    akadia; neutral - gezi, rüzgar vs.
    bane; lawful evil - tiranlik, güç
    chauntea; neutral good - tarim, toprak, hasat, büyüyen seyler
    cyric; chaotic evil - cinayet, yalan, ilüzyon, hiyanet, (az biraz hirsizlik) tanrisi (bkz: prince of lies)
    grumbar; neutral - toprak, yeminler
    kelemvor*; lawful neutral - ölüler, adil yargilanma, dürüstlük
    kossuth; lawful neutral - ates, ve atesin yoketme ve yaratma gücü
    lathander; neutral good - safak lordu, dogum, gençlik, spor, bahar, yaraticilik ...
    mystra; neutral good - büyü tanriçasi
    oghma; neutral - bilgelik, kitaplar ve bardlar
    shar; neutral evil - gece, karanlik, unutkanlik
    silvanus; neutral - druidler, ormanlar, doga
    sune; chaotic good - ask mesk güzellik tutku
    talos;chaotic evil - firtina ve kaos
    tempus; chaotic neutral - savas savas savas
    tyr; lawful good - adalet esitlik

    intermediate powers
    beshaba; chaotic evil - kötü sans, kötü raslanti
    gond; neutral - craftman tanrisi
    helm; lawful neutral - koruma, adalet, gardiyan tanri
    ilmater; lawful good - aci çekme, kendini arindirma, saflik
    iyachtu xvim; lawful evil - tiranlik vs (bkz: bane)
    mielikki; neutral good - ormanlar rangerlar av (bkz: drizzt)
    selune;neutral good - ay yildizlar gemiciler
    tymora; chaotic good - iyi sans
    umberlee; chaotic evil - deniz rüzgarlari akintilari vs

    lesser powers
    auril; neutral evil - kis tanriçasi
    azuth; neutral - büyücüler
    eilistraee; chaotic good - iyi drowlar, dans, ay
    lliira; chaotic good - festival dans eglence mutluluk
    loviatar; lawful evil - iskence, aci
    malar;chaotic evil - anlamsiz av, canavarlar
    mask; neutral evil - gölge ve hirsiz
    red knight; lawful neutral - stateji, taktik
    shaundakul; chaotic good - arastirma, haritalar
    talona; chaotic evil - hastalik ve zehir
    torm; lawful good - paladin, görev, sadakat
  • hakkında unutulmaması gereken bir şey vardır bu d&d'nin en eski ve detaylı dünyasının: eğer klişeleri yaratan kaynak buysa, klişe suçlamaları ne kadr haklıdır?
  • 4th ed. a geçişte tamamen yok edilip; sadece ismi bırakılan wotc dünyası. 4th ed. kitapları wowhead misali "buranın canavarı budur, dungeon ı şudur." şeklinde olan dünya.
  • ad&d dünyasının en eskilerinden olan "unutulmuş diyarlar"ı konu alan bi dolu kitap ve oyun wardır, yeni başlayanlar için birebirdir, büyük tehlikeler, sonsuz hazineler ziyaret edenleri beklemektedir, hazine ve şöhret için mücadelenin doruğa çıktığı dünyada, irili ufaklı bi zürü devlet, bi zürü ırk, hazineler ve araştırılmamış bi dolu mahzen wardır... mecbur denenmesi gerekir.
  • rich magic bir dünyadır. etrafta büyücüler ve büyülü malzeme bolca bulunur ki silahçıdan rahatlıkla +2 long sword alabilirsiniz.
hesabın var mı? giriş yap