şükela:  tümü | bugün
  • 4th edition ile beraber iyiyle kötünün son savaşı modeline giren fantastik alem. a grand history of the realms isimli kitapta bombalar ardı ardına patlatılmış lakin bunlar nasıl olucak hiç belli değil. birçok bilinen gerçeklik ya tamamen yok sayılıcak yada klasik wizards tekniği ile bunlar yanlış anlatılmış hikayeler bakın bu böle denilicek. misal başka ırklara özel pantheonlar tamamen kalkıyor gibi laflar dolanıyor. yani mesela bir elf güzellik tanrıçası güzellik tanrıçası sune'un elfler arasındaki adı olarak geçicek. paladinlerin başı olan kutsal tyr , kız meseli yüzünden helm'i hacamat edip fallen olucak. ayrıca bir paladin tanrısının fallen olması nasıl bir olaydır o ayrı mevzu.cyric baş düşmanı mystra'yı mystra'nın kendi plane'inde yani sınırsız güce sahip olduğu mekanda shar'ın desteği ile öldürecek ki bu tam akıllara zarar. bir insanı kendi yarattığı ve gücünün sınırsız olduğu mekanda nasıl öldürürsün üstelik büyü tanrıçasını lan. kudretli cormyr krallığı bir çok düşmanın ortak hedefi olup arada kalacak. tamamen yok olmasa bölünüp ayrı lordlar tarafından yönetilecek. torpilli mystra chosenlarının çoğu mefta olacak.shade'ler ortamlara çıkıp alemi dağıtıcak. zhentarim ve bane rakipleri cyric'in uzun süreli bir ceza almasından dolayı(mystra'yı öldürmesinden sebep)çok büyük bir yükselişe geçicek.faerun'un büyük kısmı kötülerin kontrolüne girecek.benim en sevdiğim yenilikler ise drowlardan geldi.frp oynayıpta yeryüzünde drow olarak zor günler geçirmeye son. drow tanrılarından sadece lolth ve eilistraee kalacak. drowların %40'ı chaotic good olup bu tanrıçaya kayacak ve drowlar yeryüzünde yaşamaya başlayacak.hemde büyük bir güçle. şimdilik duyumlar ve dedikodular bu kadar.
  • ülkemizde r a salvatore ve drizzt do'urden ikilisi ile tanınmasına rağmen daha bir sürü kitap ve karakter barındıran dev dünya... en iyilerden biri, ve belki, hatta en iyisi
  • 4th ed. a geçişte tamamen yok edilip; sadece ismi bırakılan wotc dünyası. 4th ed. kitapları wowhead misali "buranın canavarı budur, dungeon ı şudur." şeklinde olan dünya.
  • acayip , garip gurup olmuş kurgu dünyası. yahu dodo the bird ile eski bir mesajlaşmamızı hatırladım bu the spellplague olayı ne olur mealinde bir şeyler sormuştu ben de bir şey olmaz times of troubles gibi olur ortalık şenlenir gibi bir şey demiştim. şimdi romanlar falan çıktıkça baktım ki öyle olmamış neredeyse forgotten realms ı kökünden sökmüş wotc. sırf spellplague ortalığı gerçek manasıyla yarıp geçiyor üstüne orası patlıyor burası çatlıyor şurda karışıklık burda savaş derken yemişler diyarı. nasıl desem hani marlon brando nun gençlik halini görürmüşsüzdür eski filmlerde sonra yaşlılığında oynadığı bir filmdeki halini görürsünüz öyle bir şey olmuş bu değişim. thay var mesela yeni romanlardan the haunted lands üçlemesine konu olan. thay yüksek seviyeli karakterler için bir macera yeri iken yeni haliyle düşük yüksek seviye demeden girilip çıkılmayacak bir yer haline gelmiş. ne red wizard ne zulkir ne macera kalmış . daha çok söyleyecek şey var da ya ben lan neyse bisey demiyorum .
  • dragonlance'a göre içinde daha çok karater barındıran fantezi dünyasıdır. fantastik kurgu severlere drizzt do'urden gibi bir karakteri kazandırmış ve neverwinter nights gibi bir oyunla insanı monitör karşına kilitlemiştir. forgotten realms'in popülerleşmesinde drizzt do'urden'in ve neverwinter nights'ın dolayısı ile r.a. salvatore'un katıkısı çok büyüktür.
  • hakkında unutulmaması gereken bir şey vardır bu d&d'nin en eski ve detaylı dünyasının: eğer klişeleri yaratan kaynak buysa, klişe suçlamaları ne kadr haklıdır?
  • şöyle bir uyuşmazlık buldum bu diyarda. salvatore'nin kitaplarında matron baenre'nin ölümünden hemen sonra quenthel baenre'nin de öldüğü açık bir şekilde belirtilmiş. (bkz: karanlığın kuşatması) lakin ayaklanma olsun dağılma olsun salvatore'nin yazmadığı kitaplarda ise matron baenre öldükten sonra yerine triel baenre geçmiş, akademi'nin hanımı ise quenthel olmuştur.

    genç yazarlar dikkat etsin lüffen.
  • daha fazla kitabının türkçeye çevrilmesini umduğum fantastik dünya..
  • unutulmaması gereken diyarlar. çorba olması en sevdiğim özelliği, çok fazla güç odağı var..
hesabın var mı? giriş yap