şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: ff) (kşz: fortissimo possibile)
  • mümkün olan en kuvvetli şekilde demektir. müzikte genellikle tutti olarak yani orkestradaki enstrümanların hepsinin beraber çalmasıyla icra edilir.
    maalesef tıp biliminde kullanımı yoktur...
  • bir mina mazzini şarkısı.

    pianissimo ile başlayan kısımlardaki anlatımın süründürürcesine yumuşaklığına, fortissimo ile başlayan kısımlardaki sesin kudreti ve şiddetine dikkat çekemeden edemedim. yoruma hayran olmamak mümkün değil.

    pianissimo
    te lo dico pianissimo
    il mio piccolo ciao
    sottovoce
    cosi nessuno capiri
    niente
    e tu, solamente tu capirai
    quanto sono innamorata
    di te.
    pianissimo
    devo dirlo pianissimo
    questo piccolo ciao
    mi dispiace
    doverti dire solo ciao
    mentre
    in mezzo alla gente
    vorrei gridare fortissimo
    che ti amo
    fortissimo
    che ti amo di piu
    di ogni cosa
    al mondo amore
    amo te
  • nadja kossinskaja (ukrayna), yuliya lonskaya (beyaz rusya), oksana shelyazhenko (ukrayna), ve anna bragina'nın (rusya) kurduğu gitar dörtlüsü. 2008 de anna yerine dmitri illarionov dörtlüye dahil olmuştur.

    http://www.4-tissimo.info/

    http://www.4-tissimo.info/gallery.html

    http://www.youtube.com/watch?v=vo-opqs2zdq
  • soft to very loud
  • "....caz konserlerinde alkış vardır. alkışlamanın anlamı şudur: seni dikkatle dinledim ve şimdi sana saygı gösteriyorum. rock adı verilen müzik durumu değiştirdi. önemli olgu: rock konserlerinde bu türden alkış yoktur. alkışlamak ve böylece çalan ile dinleyen arasındaki tehlikeli uzaklığı görünür kılmak neredeyse bir günahtır; rock müziğinin dinleyicisi konsere yargılamak ve beğenmek için değil, müziğe teslim olmak için, müzisyenlerle birlikte bağırmak ve onlara karışmak için gelir; burada zevk değil özdeşleşme aranır; mutluluk değil içini dökme aranır. rock konserinde insan kendinden geçer; ritm çok şiddetli ve düzenlidir, kısa ezgisel motifler durmadan tekrarlanır, dinamik karşıtlıklar yoktur, her şey fortissimo'dur, en tiz katmanları yeğleyen şarkı bir çığlığa benzer. müziğin çiftleri kendi içlerine kapattığı küçük dansinglerde değildir insan; insanların üst üste yığıldığı büyük salonlar, stadyumlar söz konusudur ve dans ediliyorsa, herkes aynı zamanda hem tek başına, hem de herkesle birliktedir, tek başına kendi hareketlerini yapar. müzik, bireyleri bir tek ortak gövdeye dönüştürür: burada bireycilik ve hedonizmden söz etmek, kendisini olduğundan başka görmek isteyen (zaten bütün dönemler bunu istemiştir) çağımızın kendini aldatmalarından biridir yalnızca..."**