• saniye başına kare sayısı. televisyonlar saniyede 30 kare oynatırlar. insan gözü de fazlasını algılayamaz zaten, o kadar algılamak istiyosan sökersin bi kediden köpekten, takarsın, algılarsın.
  • ya da 9 fps cektigimiz bir goruntuyu, 18 fps oynatisak fast motion yapmis oluruz.hatta time lapse cekimlerde bu oran saniyede bir kareye, 10 dakika da bir kareye cekilebilir ki, inanc dunyasinda ziv diye acan gul bu yontemle cekilmistir.
  • bir olayı istediğimiz kadar kısa aralıklara bölebileceğim aklıma geldiğinde yani hayatın sonsuz frame per second olduğunu düşündüğümde 20-30 fps'nin ne kadar az olduğu ortaya çıkar ama daha fazlasına gerek var mıdır, elbette yoktur.

    gün geçmiyor ki yeni bir şeyler öğrenmeyelim sevgili okuyucular: (bkz: planck zamani), ha neymiş bir olayı öyle istediğimiz kadar kısa aralıklara bölemezmişiz.
  • konu hakkında çok aydınlatıcı bir video;
    https://www.youtube.com/watch?v=sygecsethw0
  • (bkz: doom gibin)
  • first person shooterlarda oyunun zevkine varabilmeniz açisinden önemli bir birim. görüntü kalitesi ne kadar iyile$irseo kadar dü$er genelde.. ekran kartlari burada devreye girer
    (bkz: quake)
    (bkz: unreal)
    (bkz: opengl)
  • kisaca projeksiyon yapacak makinelerin hiziyla cekim hizini(camera speed) senkronize etmek uzere standartlastirmak icin bulunmus standarttir.insan gozu algiliyor algilayamiyordan cok dogalligin yakalanmasi icin getirilmis bir cozumdur.misal super 8mm cameralar saniye 36 kare ceker, amma size bunu 18 fps de oynatirsaniz slow motion olur.oysa ki 18 silent super 8mm de 18 kare cekimiyle dogal goruntu yakalayabiliyorduk.
  • bilgisayar üzerine konu$ulurken birini sinir etme aracı olarak kullanılabilinir. özellikle bu ki$i iddialıysa daha zevkli hale getirir.

    -fps ne demek peki?
    -first person shooter
    -hayır frame per second idi.

    hangisi cevap olarak gelirse bu ikiliden, digeri kullanılır*.
  • akıcı bir görüntünün bir saniyelik süresi içerisindeki değişim miktarını belirtebilmek için oturtulmuş birim. yanılmıyorsam insan gözü 1 saniyelik süre içerisinde en fazla 20 değişimi algılayabilir. yani 20fps lik bir akıcı görüntü insan gözünü rahatsız etmeyecek kadar hızlıdır. bunun en basit örneği 20hz frekansta yanıp sönen bir ışığı insan gözünün sürekli yanıyormuş gibi görmesidir.
hesabın var mı? giriş yap