şükela:  tümü | bugün
  • isvicreli yazar
    yemin, yargıc ve cellad, suphe, bashlıca kitapları arasındadır.
    kitapları turkiyede inklap kitapevinden chıkmıshtır
  • 1921 yilinda konolfingende (isvicre) dunyaya gelip, 1990'da neuchatelde olen zat-i muhterem...
    bizde pek fazla taninmaz, ama almanca egitim veren bilimum okulda, 'ille de alman edebiyatini ogretecegiz' sevdasiyla zorunlu olarak okutulur. fakat son derece basarilidir- kitabi okuyup bitirdikten sonra gulmekten yikilirsiniz ama bir yaniniz da allak bullak olmustur. yabancilastirmayi oyunlarinda ustaca kullananir durrenmatt. sinsi sinsi tarih kokar kitaplarin satir aralari;savasin izlerini bulursunuz pek cok oyununda. 'ne alaka' diye sordugunuz her sorunun bir cevabi vardir aslinda- detaylari kesfettikce daha bir tutkuyla okursunuz. tarihsel baglamdan kopardiginiz takdirde ise pek cok seyi iskalarsiniz. die physiker(fizikciler), der richter und sein henker (yargic ve celladi), der besuch der alten dame (bunun nasil cevrildigini bilmiyorum, cevirmeye de gucum yetmiyor maalesef ) son derece keyifle okunan oyunlarindandir.
  • oğlak burcu olan yazar.
  • ahlak, toplum vicdanı, yargısız infaz, hukuk ve yargı gibi kavramları acımasızca kullanan, kelimelere olan hakimiyeti dolayısıyla büyük üstatlık seviyesinde bir yazar. die panne, der richter und sein henker ve der besuch der alten dame romanlarıyla haklı bir üne sahiptir.
    polisiye roman klasmanına koyanlar godoştur.
  • (bkz: buyuk romulus)
  • (bkz: uyarca)
    (bkz: duruşma gecesi)
    (bkz: şüphe)
    (bkz: yemin)
  • en iyi romanlarından olan yemin de, tamamen tutku yu anlatır...nefis bir kitaptır...nobakov un lolitasından sonra kanımca tutku üzerine yazılmış en tuhaf eserlerden biridir.
  • (bkz: visit)
  • bertolt brecht'ten çok etkilendiğini her fırsatta dile getirmiş ve bunu tüm eserlerine de yansıtmış yazar.oyunları topluma,düzene eleştirilerle donatılmıştır,sağlam bir dramaturji çalışması gerektirmektedir,ancak çok uzun tiradların varlığı sahnelemeyi zorlaştırmaktadır.oyunları okumak içindir sanki daha ziyade...sergilendiğinde ille de bir parçası eksik kalır,metnin ruhu sahneye tam olarak yansıtılamaz.bu özelliğiyle bir brecht oyununu sergilemekten de zordur dürrenmatt oyunu sergilemek.
    (bkz: babil'e bir melek iniyor)