şükela:  tümü | bugün
  • bazi banka subelerinin duvarlarinda (tabi eger hala mimari olarak yenilenmemislerse) eserlerini gorebileceginiz seramik sanatcisi.
  • su meshur sakir pasa sanatcıgil ailesinden bir seramik sanatcisi teyzemiz,ayse kulinin fureya adlı kitabına konu olusturmustur,ailesine mensup kisilerin cogunlugu onemli,hadsafha mevkilere ulasmıslardandır bu sadrazam soyunda,fahrunissa zeid ve cevat sakir kabaagaclı,biri teyzesi biri dayısı olur,ayrıca ilişkileri atatürke bile uzar bu cumhuriyet tarihinde oldukça onemli yer tutan kadının,ailecekde oldukça kitaba konu oluşturmuşlardır,cevat paşa ve şakir paşa soyuna ait bir cok kitap halen yazılmaktadır ve satılmaktadır,kendisi pariste calısmalarda bulunmustur ve turkiyedede bir cok sergi vs yapmıs bir cumhuriyet tarihi modern kadın ikonlarındandır.
  • seramik yapmaya, tuberkuloz tedavisi gordugu sanatoryumda baslamistir. fikir de, onu oyalamak, biraz daha hayata baglamak isteyen teyzesi fahrunnisa zeid'den cikmistir.
  • unkapani imcnin buyuk girisindeki seramik duvari yapan insandir.
  • ayşe kulin 'in hayatını kitaplaştırdığı, kırk yaşına yakın başladığı seramik alanındaki çalışmalarla 40.sanat yılını kutlama başarısı göstermiş seramik sanatçımız. 1910 ve 1997 yılları arasında yaşamış ve bir müddet kılıç ali ile evli kalmıştır. gölge oyunu adlı filmde oynadığı rolle son yıllardaki görüntüsü elimizde hoş bir anıdır. sanatçı kimliğinin verdiği bütün uçuklukları bünyesinde barındıran bir ailenin ömrünü sanata adamış bir ferdiydi. panolarının olduğu tüm mekanlar adını yaşatıyor.
  • kendisi ve ailesi hakkında daha çok şey bilmek için, ayşe kulin'in füreya adlı kitabı da okunabilir.
  • türkiye'de sanat seramiğini başlatan kişidir. ilk seramik sanatçıları o'nun atölyesinden yetişmiştir.
  • "...istiyorum ki yaptigim cini tabakta en fakir ev yemek yesin. benim cinilerim herkesin olsun. yaptigim masa her evde bulunsun. yaptigimiz masalar yahut da. bir ocak yapmaliyim ciniden. guzel bir merdiven basi. kahve fincanlarim olsun butun kahvelerde. zengin fakir, iyi kotu butun evlerde. genc ihtiyar butun ellerde. sanati muzelerde hapsetmek yok. o sanat olu sanattir. cagimiza yakismaz. eski yunanlilar, sanati hayatlarina karsitirmislar. o uniformali muzelerde gordugumuz yunan canagi sarap icmek icindi. guzelim testi su koymak, guzelim tas su icmek icindi. heykeller meydanlari doldurmustu.
    (...) yasayacaksin, nefes almak gibi, su icmek gibi, gulmek, konusmak gibi, gormek gibi birsey olacak. boylesine hayatina karisacak sanat. sanatcinin hayatina karsitigi gibi, halkin hayatina da karisacak..."
  • türkiyeye seramiği getirip çinileri yeniden yorumlamış olan şakirpaşa ailesine mensup bir hanım efendidir. osmanlıdan türkiye geçişte başarılı kadını gösterir bize. kemanıyla istediği yerlere gelemeyeceğini anladığında kemanı bırakmıştır. dame de sionda liseyi bitirmiş ardından da keman hocasının bilgilerinden de etkilenerek felsefe eğitimi almıştır. başından 2 evlilik (birisi de kılıç ali) sayısız aşk geçmiştir.
    seramiğe isviçrede verem tedavisi gördüğü sırada teyzesi fahrinüsa zeidin oyalanması için yollaladığı oyun hamuru tarzındaki bi zımbıtıyla başlamış sonra hayatını çamurla arasına kimsenin giremeyeceği biçimde yönlendirmiştir. fransada işin tekniğini öğrenmiş yurt dışında çeşitli mansiyonlar kazanmış bir çok sergi açmıştır kendine.40 yaşlarında başladığı seramikte arkasından gelen gençleriyle beraber 40. yılınıda doldurmuştur. 1997 yılında vefat etmiş babası tarafından yaptırılan büyükada müslüman mezarlığına gömülmüştür