şükela:  tümü | bugün
  • bu aralar cikan galactic civilizations'in 2. oyunu. master of orion, imperium galactica, stars!, civilization ve star control gibi bi cok oyundan parcalar tasimakta..
  • oyunun stardock central sürümünün ne kadar gudubet,ne kadar acı veren,ne kadar kahredici olduğunu haykıran insanların imdadına reloaded yetişmiş,''copy crack,paste onto original exe file and enjoy'' rahatlığında bir sürüm çıkarıp acıları dindirmiştir.
  • sıra tabanlı galaksi stratejisi. vakti zamanında galakside precursor adı verilen bilimde aşmış bir ırk yaşarmış. sonra bu ırk iç savaşa tutuşmuş ve iki taraf birbirini yoketmiş(strateji bu rpg değil senaryo zenginliği aranmaz). aradan geçen binlerce yıl içinde galakside yaşayan diğer ırklar belli bir zeka düzeyine erişmişler ve uzaya açılmışlar. tabi çok ilkel teknolojilerle uzayda seyahat gayet zormuş. derken terranlar(insanlar) hyper drive adlı motor teknolojisini geliştirip, uzayda uzak mesafelere gitmenin yolunu bulmuşlar. ve galaksi ırkları(genç ırklar diye geçiyor) daha fazla ilişkiye girmişler. oyun tam burda başlıyor. yeni bir oyuna başlanmadan önce galaksi ayarları ekranında gerekli ayarlar yapılıyor(galaksi büyüklüğü, gezegen sayısı, yıldız kümelenmeleri vs.), sonra ırk seçimi yapılıyor. ırk seçimi önemli, çünkü seçilen ırka göre bir zafer stratejisi geliştirmek lazım ayrıca temel ırklar kesmezse custom bir ırk yaratılabiliyor ki gerçekten çok güzel bir özellik. son olarak rakip ırklar ve zorluk seviyesi(leri) seçilip oyuna akılıyor. başlangıçta bir adet homeworld, bir adet koloni gemisi ve bir adet araştırma gemisi var. araştırma gemisinin asıl amacı precursorlardan kalan anomalileri(galakside dağınık halde) çözüp, yönetilen ırka bonus sağlamak. koloni gemisi adından da anlaşılacağı üzere yeni gezegenleri kolonize etmeye yarıyor. fakat her gezegen kolonize edilmiyor(minimapte içi boş olanlar edilemez) yani kolonize edilebilecek gezegenler classı 0'dan büyük olanlar kısaca. bir gezegen ilk kolonize edildiğinde, gezegenin büyüklüğüne göre belli miktarda boş alan içermekte. bu alanlar gezegenin kullanım amacına göre dolduruluyor(üretim gezegeni için fabrikalar, bilim gezegeni için akademiler, para gezegeni için tarla -ki para için nüfus lazım, nüfus için tarla lazım-). galakside yaşanılabilir gezegenler haricinde, faydalı nesneler anomaliler ve kaynaklar. anomaliler kısaca precursor kalıntıları, bunları flagshipler çözerek birtakım kalıcı bonuslar sağlıyor. kaynaklar(resource) ise üzerine mining starbase kurularak çeşitli bonuslar kazandırıyor(askeri, iktisadi, moral ve kültür). yalnız kaynak bonusları starbasein varlığı süresince geçerli, yani biri gelip starbasei patlatırsa bonus falan kalmıyor haliyle. oyunda çeşitli amaçlara yönelik gemiler var(askeri, inşaat, koloni vs.). bir gezegende gemi üretmek için öncelikle o gezegende bir shipyarda ihtiyaç var. inşaat gemileri starbase kurmak(kaynak, askeri, ekonomi, kültür-influence-) ve geliştirmeye(bonus artırımı ve savunma) yarıyor. koloni gemileri zaten belli. taşıma gemileri askeri işgal için asker taşımaya yarıyor. ticaret gemileri başka ırklarla ticaret yapmaya yarıyor. askeri gemiler ise savaşmaya yarıyor. her geminin belli bir lojistik götürüsü var. lojistik seviyesine göre gemiler biraraya toplanıp filolar oluşturulabiliniyor. lojistik götürü geminin büyüklüğüne göre değişmekte. hafif gemiler daha az götürüye sahipken, ağır gemiler daha fazla götürüye sahip. lojistik destek teknoloji vesilesiyle artıyor. savaş gemilerinin üç farklı saldırı değeri var. missile, mass driver ve beam. bunlara karşı da üç farklı savunma değerleri var. gemiler haricinde yine gemi sınıfında olan sabit starbaseler var. starbaseler inşaat gemileri sayesinde kurulup geliştiriliyor(constructer). kaynak için olanları, üzerine kurulduğu kaynağın cinsine göre bonus vermekte. askeri kaynak gemilerin saldırı ve savunma değerlerine bonus vermekte. moral kaynağı halkın mutluluğunu artırıyor. ekonomi kaynağı alınan vergiye bonus ekliyor. influence(etki,kültür) kaynağı ise influence bonusu veriyor. askeri starbaseler menzil içindeki askeri gemilere çeşitli savaş bonusları katmaktayken, ekonomik starbaseler menzili dahilindeki gezegenlere ve ticaret yollarına bonus vermekte. influence starbaseleri ise kültürün eriştiği sınırı artırarak galaksideki sınırları genişletiyor. starbaseler iki yönde geliştirilebiliyor, bonus artırımı ve savunma brimleri. bu geliştirmeleri yapmak için ekstradan inşaat gemileri gerekmekte. starbase savunması çok önemli çünkü ilk kuruldukları zaman tamamen savunmasız durumdalar ayrıca olası savaş durumlarında düşmanın ilk hedefi starbaseler oluyor. ırklara değinmek gerekirse, ırkların bir sürü bonusu var ama bunlardan en önemlisi ırkın tuttuğu yol(aligment). yani iyi, kötü, nötral. iyi ırklar birbiriyle iyi anlaşırken, kötü ırklar birbiriyle iyi anlaşıyor. kötü ırklar ve iyi ırklar anlaşamıyor. nötral ırkların da oyun içinde çeşitli olaylarla izledikleri yol değişebiliyor. gerekli teknoloji araştırıldıktan dönüşü olmaz bir şekilde kesin aligment seçiliyor. seçilen aligmentın ırk üzerine ayrıca bonusları da mevcut. diplomasi ekranı civ gibi. ai den birşeyler istenirken, aradaki samimiyet, askeri güç, teknolojik seviye önemli. ekonomi ekranında vergiler ve harcamalar ayarlanıyor, ticaret işleri kontrol ediliyor. ayrıca bu ekranda approval rating de gözlenebilmekte. approval rating yani halkın mutluluğu vergiler ve moral bonusuyla birebir alakalı. yüksek vergiler mutluluğu düşürürken, moral bonusları artırmakta. bunu artırmanın bir diğer yolu da ortalamayı düşüren gezegenlere eğlence binaları yapmak. uygarlık ekranında koloniler ve genel yönetim şekilleriyle ilgili ayarlar var. oyunda ayrıca bir galaksi birliği bulunmakta, ve belli aralıklarla toplanıp oy birliğiyle çeşitli kararlar almakta. bir uygarlığın verebileceği oy onun sınırlarıyla doğrudan alakalı. bu galaksi birliğinden ayrılmak mümkün ama geri dönmek mümkün değil. kolonilerin yoğunlaşabileceği üç adet üretim şekli var. bunlar sosyal üretim(binaları üretmek için), askeri üretim(gemileri üretmek için) ve bilim(bilim puanı üretmek için). burda tavsiyem spesifik koloniler geliştirmek. tarım için ayrı, bilim için ayrı, askeri üretim için ayrı. tarım kolonilerinde nüfus fazla olduğundan moral çok düşük oluyor ve artırmak için ekstradan eğlence binaları gerekiyor, arta kalan alanlara fabrika kurulsa bile üretim yeterli olmamakta. tarım harici kolonilerde nüfus 5 milyarda sabitlenirken moral sorunu yaşanmıyor. tarım gezegenlerinde ise gezegenin büyüklüğüne göre üç haneli milyarları görmek mümkün. tarım gezegenlerinin başlıca amacı nüfusu artırıp, daha çok vergi toplamak ki para bu oyunda herşey demek. koloniler ayrıca nüfusa bağlı olarak belli bir influence yaymakta. influence galaksideki sınırları belirlemekle beraber, morali düşük olan ve sınırlar dahilinde olan rakip gezegenlerin isyan edip taraf değiştirmesine yarıyor. ayrıca galaksi birliğinde daha fazla söz sahibi yapıyor. oyundaki teknoloji ağacı çok büyük ve birsürü kategoriye ayrılmış durumda. teknolojiler sayesinde başta influence, moral, ekonomi, askerlik, lojistik ve diplomasi olmak üzere pek çok bonus kazanılabiliniyor. tabi yeni gemiler, silahlar ve starbase savunma sistemleri de. hatta oyunu bilimsel zaferle sonlandırmak için uzunca bir dal da var. teknoloji dalalrından biri de ticaretle ilgili. bu dalda araştırılan teknolojiler ekstradan ticaret kapasitesi sağlamakta. ticaret yapmak için bir ticaret gemisini rakibin bir gezegenine yollamak yeterli, sonra ticaret gemisi otomatik olarak gidip geliyor ve izlediği rotanın uzunluğuna göre ek gelir sağlıyor. ticaretin ek geliri yanında, ticaret yapılan uygarlıkla olan diplomatik ilişkiyi güçlendirmesi gibi durum da söz konusu. ek gelirlerden biri de turizm geliri. sahip olunan sınırların büyüklüğüne göre belli miktarda turizm geliri de söz konusu. oyunda ana uygarlıkların yanında ayrıca küçük uygarlıklar da var. bunlar tek bir gezegende yaşayan ufak tefek uygarlıkçıklar, gezegenleri genelde cillop gibi olmakta ve işgal edilmeleri farz. gezegenlere standart binaların yanında çeşitli bonuslar veren süper projeler(uygarlık başına sadece bir adet), galaktik projeler(wonder hesabı galakside sadece bir adet) ve iyi, kötü, nötral ırklar için bir adet temple gibi ekstradan pahalı binalar da inşaa edilebilir. bu arada oyunun ai aşmış. ilerlyen zorluk seviyelerinde hile yapmadan oyuncuları zorluyor. tavsiyem beginnerda öğrenip, kademe kademe zorluğu artırmak. oyunun dört farklı bitiş şekli var. bunlardan ilki bilimsel. bilimde belli raddeye gelince artık galaksi falan hikaye oluyor, uygarlık aşıyor ve oyun bitiyor. ikincisi diplomatik, var olan bütün uygarlıklarla kurulacak bir ittifak oyunu sonlandırıyor ya da ittifağın dışında kalan uygarlıkların tarumar edilmesiyle zafer geliyor. üçüncüsü influence. kültür emperyalizmi kısaca. influence galaksinin belli bir yüzdesine yayılınca kültür zaferi kaçınılmaz. ve son olarak askeri zafer. canlı herhangibir uygarlık kalmayana kadar uzay işgal ediliyor. oyun hakkında daha anlatılacak veya atladığım pek çok şey var. stardock çok iyi iş yapmış. gerçekten bir klasik master of orion sevdalılarının özellikler edinmesi gerek. ilk başlarda biraz itici gelse de(moo2'den sonra) zamanla ısınmak, sevmek ve dahası aşık olmak olası.
  • master of orion'dan sonra benzerleri ve devam oyunları içerisinde de en başarılılardan biri gibi gözüktü gözüme, yine de güneş sistemleri daha mantıklı gözükebilirmiş, uzay 3 boyutlu olabilirmiş, falanmış filanmış... daha yeni kurdum, oynadıkça eklerim görüş ve deneyimlerimi, ama olsun ilk izlenim gayet iyi, netekim böyle oyunlar çıkmaya devam etsin. aldığı notlar helal olsun... (8-9 arası)

    hakkında bir kuple ön bilgi:
    http://pc.ign.com/objects/724/724223.html

    burası da resmi sitesi:
    http://www.galciv2.com/

    update:
    şimdii, oynadım ve hakettiğinden fazla puan aldığına kanaat getirdim, geri alıyorum helalimi... birincisi savaşlar savaş değil bikbik şeklinde, çok sinir oldum, nerde master of orion'un ayrıca savaşılan ekranları, nerde bu kadar 3d ortam yapıp gezegen yanına gelince bikbik bum yapan efektler... yani abiler, bu teknolojiyle iş yapmışınız bu mudur yani? yazık yazık... ikincisi her olay çok yüzeysel, master of orion'da bile (birincide evet) delicesine detay vardı ve gayet mantıklı noktalardaydı... araştırma olayı fena değil ama gemi tasarlamaca saçma sapan olmuş. uninstall ettim, bunu da beğenmedim... empire at war hüsranından sonra bir de bu.. eh yani... kaç sene önceki oyundan feyz alamadınız bunca senedir, kendi yapımcıları dahil. ne diyim ben daha?
  • starforce'un, yapimcisi stardock'tan ozur dilemesine sebep olmus oyun. bu sahsiyetsizler forumlarinda galciv2'nin torrentlerine link veren bir admini bulundurmaktadirlar - bu olay slashdot, digg ve reddit'te yer alinca elemanlar mesaj bombardimanina ugramis ve sonunda ozur dilemislerdir.
    starforce korur, korumazsa torrentlere link verir... ne guzel ya...
  • ai olayı bitirmiş bir oyun. savaşmadan da gayet başarılı olabileceğiniz ama bunun için bile hayvanlar gibi ordu sahibi olmanız gereken oyun. trade ve diplomasi her şey bu oyunda. komple dalarım yıkarım dediniz mi halkınızın ebesinden bile vergi almanız lazım ki dronigan denen ırk ya da mal topluluk bunu yapıp paso sıçmakta.

    ilk oyunu açtığınızda "ben süperim moo2 nin dibine de indiydim ne ki bu" demeyin beginner seviyesinde açın ve üzülmeyin, kalbinizi kırmasınlar.

    bunların yanında hızlı gelişim için en en başta daha turn e basmadan bir adet koloni gemisi yapmak iyi geliyor. şöyle çift motorlusundan. ayrıca sakın koloni gemisine minibüs muamelesi de yapmayın, 250 kişiyle de kalkar ve iş yapar. her tarafa constructor yollayın base yapın, economy base yapın, influence yapın durmayın yapın. tabi para olayına da dikkat edin. yoksa ai ters düz girer hiç affetmez. şerefsizler sırf çok sağlam iş bağladığınız için de dalmayabilirler. ayrıca ekonominiz canavarsa savaşı rahatlıkla kaldırabileceğinizden size bulaşmaktan da kaçınabilirler. böyle karmaşık bi oyun işte bu bok.
  • "though" denen zorluk seviyesinde elinizde yeterli resource yoksa harcadığınız vakti elinize almanızı sağlayan oyun. ayrıca altarian denen yavşaklara drengin'lerle barışın dediğimde bana verdiği "sitir lan askeri gücün kadar konuş" cevabını bizzat ana gezegenlerinde horon teperken ağzına tıktığım oyun olmuştur bu. ardından öpüşüp barıştılar tabi yavşakoğluyavşaklar da ne gereği vardı birbirimizin kalbini kırmanın?

    ayrıca yeterince babatorik bir uygarlık olduysanız ve müttefik de edindiyseniz utanmadan sıkılmadan herifin götünü bile isteyin zira donuna kadar isteyince veriyorlar.neymiş? diplomasi şartmış bu oyunda da.
  • "suicidal" zorluk seviyesinde hem normalini, hem expansion'ını* bitirdiğim oyun. bir dolu zorluk seviyesi koymuşlar ama en zorunda bile aptal bi yapay zeka mevcut. haliyle böyle bir yapay zeka ile diplomatik ilişkiler kurmanın pek bi önemi yok. diğer ırklar yalnızca teknoloji alım-satımına yarıyor o kadar. ben, şu ana kadar götümü kurtaran bi ally görmedim.
  • 10 sezon stargate sg-1 izledikten sonra daha bi zevk alarak oynadigim oyun.
  • star trek ve star wars evrenlerinden esinlenilerek yapılmış bir oyun. hatta arada verilen ufak bilgilerde hafiften tiye almaktadır bu oyunları. örneğin death star'dan esinlenilen terror star yapıldığında "...blablabla ısı çıkış boşluğuna dikkat edin yeter" şeklinde bir alt bilgi vermektedir.

    oyundaki en güzel şey kesinlikle kendi uzay gemilerini kendinizin tasarlamasıdır. hayır, görsellik için değil strateji için. baktın düşmanlar hep lazer tabanlı silahlar geliştirmiş, basacaksın güç kalkanını gemilerine apışıp kalacak adamlar. ama dikkatli olun, çünkü yapay zeka da mal değil. baktılarki sen savunmada güç kalkanını saldırıda darbe tabanlı silahlar geliştirmişsin, 20-30 tur sonra karşında tamamen sana uygun olarak değiştirilmiş silah ve savunma sistemleriyle eline veriyorlar gemilerini, üzülüyorsun.

    ancak kötü tarafları da var. örneğin araştırmaların aşırı fazla olması. tamam oyuna çeşitlilik ve strateji derinliği olsun diye yapılmış bu kadar. hatta çok iyi detaylandırılmış, insan kendini star trek evreninde hissediyor. ammalakinki öyle değildir. 26 gezegende yüze yakın tam donanımlı araştırma merkezim olmasına rağmen yarısını bile bitiremedim hiçbir zaman. üstelik çoğu zaman sıçıyorsun seçim yaparken. dur lan tarımı biraz daha geliştireyim ekonomi düzelsin silahlara sonra bakarız deyince kafana yiyorsun düşman lazerlerini ve her şey için çok geç olmuş oluyor.

    diğer kötü tarafı da animasyon tipi grafikleri. ben gerçek grafikler beklerdim şahsen. sonuçta star trek/wars karışımı bir oyun yapıyorsun usta, toparlak toparlak, parlayan düşman görmek istemiyorum. heroes of might and magic serisinde de maalesef bu boku yediler ve 15 yıllık oyunun içine ettiler. bari siz yapmasaydınız.

    kanımca oyunda başarılı olmanın sırrı diplomasi. götünü koruyacak kadar bir silah yapacaksın, diğer taraftan influence(etkileme) ve diplomasinin dibine vuracaksın. millet sana saygıda kusur etmeyeceğinden başkalarına dalacak, o ara sen de gelişimini tamamlayıp ya allah diyerek yükleneceksin aniden silaha. başka türlü kaç kere denedim, olmuyor anasını satayım. ekonomin süperleşiyor ama düşman her biri 120 vuran 5-6 gemilik muhrip filolarıyla gelince elindeki sadece 10 vuran hafif avcılarınla apışıp kalıyorsun. filoya abansan bu sefer ekonomin yetmiyor. para bitiyor, araştırma yapamıyorsun, halk isyan ediyor. savaşta da "bu çok güçlendi lan" şeklinde uzaylılar birlik olup seni püskürtüyor. yapay zekanın en sevdiğim olaylarından biri de bu.

    gel gelelim güzel oyundur. zaten yeni çıkan bir alternatifi de yok. niye yok onu da anlamam. super power 2 var aynı bu tarz bir strateji, alternatifi kıt olan ve yenisi çıkmayan.