• dün resmen antik vakasının benzerini yaşadım.

    bi tane efsane dövüş oyunu yaptım şirket 3 milyon dolar kazandı. sonra ikincisi için baya research yaptım çok uğraştım. aşmış grafikler, süper oyun motoru, multiplayer, soundtrack, çok derin hikaye. hiç satmadı. sebebi de "eskisi çıkalı yeni oldu". koca şirket battı lan! adi kapitalizm.
  • benim gibi eski zamanlara takintiliysaniz ilk basta feci batabilirsiniz bu oyunda.

    govodore 64 ya da kisaca g64 diye uyarladiklari commodore 64 yani c64'u batmaktan kurtarayim diye yapmadigim sey kalmadi. sirketi iflas ettirme pahasina butun oyunlari sadece govodor'a yaptim ama ise yaramadi. adamlar degismez olarak kodlamislar piyasadan cekilme isini, goz yaslari icinde izlemekten baska birsey yapamiyorsunuz.

    bunu ogrendikten sonra oynayinca zaten eski ekol bir oyuncunun basarisiz olma ihtimali yok. butun tutacak oyun turlerini tahmin edip oyunun ana isleyisini kavramak son derece kolay. en son 2 milyar para piyasanin %65'ini elinde tutan "komodor ulan!" (inat olsun diye) adli son teknoloji konsol ve 50'ye yakin 10/10/10/10 oyun, sonuna kadar egitilmis elemanlar ile birakmistim oynamayi.

    evet cok kisa surede kendini tuketmesi ve yeniden oynanabilirlik ihtimalinin cok dusuk olmasi uzucu ama oyun yapma konusunu bu kadar gercekci islemesi hos bence. ozellikle garaj atmosferinde baslayan oyun cok rahat isindiriyor o sirin grafiklerle (o araba delorean mi lan acaba?). sonra tekrar ayni geyigi cevirmeye sebep oluyor. "garaj yoktu bizde garaj. olsaydi dunyayi bile ele gecirirdik yeminle".
  • tycoon serisi oyunlar arasında (ara: tycoon) oyun geliştirme şirketi simülasyonu yapanı.

    güzel tarafı tabi yapan abilerin oyunun kendi çıkardıkları korsan kopyasına oyuncuların yaptıkları oyunun çabuk korsanlanmasına yol açan kod koymuş olmaları:

    http://www.pcgamer.com/…te-of-their-own-torrenting/

    oyun fena değil ama kendi organik gerçekliğini yaratmaktan ziyade tarihin akışında sizi sürükleyip tarihe ve kendi doğrularına uygun oynamanızı gerektiriyor. mesela "casual surgery game" diye bir şey yapmama izin vermedi (yani verdi de review'lar kötü geldi) halbuki marketlerde "operation" adında satılan bir şeyi bilgisayara adapte ediyorum. öte yandan yetişkinler için dövüş oyunu (mortal kombat) yapınca çok tutuyor.

    firmanın an itibariyle çökmüş olan sitesi: http://www.greenheartgames.com/
  • oyun iki şekilde sonlanıyor. ya thq oluyorsunuz ya valve.
  • işçinin emekçinin bayramını kutlayarak lafa başlarsak, koskoca psygnosis'i günümüze getireyim dedim o kadar araştırma o kadar debelenme sonucunda 13. yılda dükkanı kapattım gittim arkadaş. yok yani o 4 dergiyi 80lerde mutlu ediyorsunuz sonra bir anda tepetaklak gidiyor herşey.

    yeminle herşey o garajdan çıkmakla başladı, o ofisi tutmayacaktık. tek tabanca iyiydi ortam :/
  • tycoon oyunlarında en sevmediğim algoritmayı kullanan oyun.
    evet bir oyun yaratmak için sayısız seçenek var, alternatif var fakat bunların hepsi tuzak. oyun yapma sırasında esas oyunumuzun daha önceden belirlediği kombinasyonların dışına çıktığımız vakit ürettiğimiz oyun başarısız oluyor, satmıyor. yani istediğiniz özelliklerde, o hayallerinizdeki oyunu yapıp da başarılı olma şansınız yok. oyun ne istiyorsa onu yapacaksanız.
  • sadık fanlarım ve ben 15 yıldır hayatımıza devam ediyoruz. düzenli çıkardığım fantasy/rpg ve medieval/rpg türünden mükemmel oyunlarım ile erkeksi gözyaşları içinde, onur ve gurur ile şahane zararlar edip o ara popüler olan konsol için yaptığım aptal salak aksiyon oyunları ile kaybettiğim zararı kurtarıyorum.
    böylece ne ea gibi şerefsiz ne de black isle gibi saftirik oluyorum. dünya bana güzel.
  • bülent başgan adlı mmo ile 13 milyar satıp oyunun amına koydum. daha önceden de bahsedildiği gibi oyunun başları zevkli, gerisi gerçekten kolay. mesela 2d oyun motoruyla 30 yıl idare edebiliyorsunuz. oyunların satması teknolojiden öte; fan sayınız, doğru genre kombinasyonu ve oyunu ürettiğiniz aletin piyasa payıyla ilgili. ps4'e werewolf/simulation 2d joystickli oyun yapıp 30 milyon sattığınızı görünce oyundan soğuyorsunuz.
  • 2 gündür aralıksız oynuyorum...yaklaşık 10 milyon param, 4 programcım,büyük bir ofisim ve tanrı var... 15. yılıma geldim. fuarda açtığım standa 500.000 kişi geldi.ama hala 10/10 alamadım...en yüksek aldığım puan 9,75... doğru kombinasyonu bulabilmek oldukça zor..mesela bir oyun yaptınız 9 puan aldı kült oldu devamını yapıp başka platforma,yeni motorla arayüzle çıkarttığınızda 5/10 alabiliyorsunuz...ama belirli bir hayran kitlesine ulaştığınızda(bende 75k) şu anda en kötü oyununuz 1.1 milyona mal olup size 200-300k kar bırakabiliyor.ama gelecek oyun için beklentiler dolayısıyla cirolarda düşüklük gözleniyor... kendinizi düşünüp oyun yapmayacaksınız bu oyunda onu anladım ben..mesela rpg oyununda ne ararım, sağlam motor ararım,grafik ararım,güzel ses olsun ve en önemlisi senaryo muhteşem olsun..oyunu yaratırken bunları yaptığınızda çok başarılı puanlar alamayıp zarar edebiliyorsunuz...

    sonuç olarak bağımlılık yapabilecek güzel oyun...
  • komikmiş. 97% of game dev tycoon players pirated the game - then complains the game is too hard because of piracy.

    http://www.reddit.com/…on_players_pirated_the_game/
hesabın var mı? giriş yap