şükela:  tümü | bugün
  • game development i$iyle ugra$an, oyun yaratan, yazan ki$iler. en me$hurlarindan bazilari john carmack, sid meier'dir..
  • deli gibi oyun oynayan herkesin çocukken olmayı istediği şeydir... lakin bir kısmı sadece gamer olurken, bir kısmıda coder olur... bazı bilgisayar mühendisi olmuş programcıların olabileceklerini iddia ettikleride görülmüştür... lakin dil bilmekle, grafik yada animasyon hazırlayabilmekle, bir civilization'ı yaratmak aynı şey değildir...
  • i$e ba$layacaklar hemen "first person shooter projesi" veya "mmorpg projesi" diye buyuk adimlar atmamalidir. zorlu, hani derler ya "dikenli" bir yoldur.
  • türkçe'si oyun geliştiricidir. öyle midir gerçekten, tam karşılar mı, yoksa ingilizcesi'ni kullanmak daha kolay mı geliyor da böyle mi direk girmiştir/girecektir bilinmez. gamer yerine oyuncu veya oyun takipçisi demek gibi, veya coder yerine kodcu kullanmak gibi, acayip gibi gibi...

    (bkz: o kadar strong bir presence var ki)

    düzeltme: imlalar.
  • oyunda hoşa gitmeyen updateler olduğu veya serverlar sıçtığında sık sık küfredilen kişiler.
  • oyun developerlar kaba tabirle grafik ve kod olarak ikiye ayrılır. bunların yazılım tarafında olan tayfa net anlamda mal. (elimizle toplasak türkiye'de bir elin parmağını geçmeyecek kadar istisna vardır.) bu mal olan kesimin çoğu patron kafalamak üzerine ihtisas yapmakla birlikte bu çabanın yarısını yazılımdaki düz mantıklarına verseler, kod'un ne kadar kıvrak bir şey olduğunu anlayacaklar. tabi beyin kıvrımı ile eş orantılı olduğu için g.tlerinin yemediğini düşünmekteyim.
    yazılımın bodozlama bir mantıkla çalıştığını ve grafiğin buna göre şekillendiği yalanına kendileri dahi inandırmış durumdalar. bir objeyi açma kapama zahmetine dahi katlanamayıp grafikçi adama 2. program kurdurup bir de onla denesen?'' diyecek kadar yüzsüzler.

    grafikçilere tavsiye: bir grafik tasarımcı olarak net anlamda grafik tasarımcı arkadaşlara tavsiyem bu kendini zeki sanan ve sikko sikko kod yazan arkadaşlara pabuç bırakmayıp kafanız varsa oturup yazılıma kendinizin abanın. üşeniyorsanız yakınmayın, gidin bu tiplerin tıpış tıpış lafını uygulayın, revizelerinizi yapın.

    patronlara tavsiye: yazılımcıların çoğu zeki değildir, normal insandır. ''olmuyor bu olmaz yea'' dediği her şeye inanmayın. sizi kafalıyorlar. aptal aptal olmayın. pc dili olan ''0,1'' konusunda bir iki fikirleri olduğu için kendilerini robot dilinden konuşan ''terminatör'' sanmaları, sizin de öyle sanmanız gerektiği anlamına gelmiyor. şunlarla iş yapmadan önce adam gibi yazılım bilgilerini ölçün. ölçemiyorsanız lütfen şu işe girmeyin. her para olan sektöre balıklama girmek zorunda değilsiniz. (kime diyorum...) gelip lütfen diğer çalışanlarınıza papağan gibi yazılımcılarınızın ağzından çıkan kelimeleri tekrarlamayın. yazılımcıların ayakçısı olmayı bırakın.

    yazılımcılara tavsiye: öküz olmayın açın interneti iki paragraf metin okuyun, kendinizi geliştirin. olmaz dediğiniz her bok internette var. ben bu halimle kod bilmeden araştırıp buluyorum. demo indiriyorum, insan var ve olmaz dediğin şeyi yapıyor. kodu modifye etmek yerine grafikçi bireylerin sırtına abanıp 20 kere işi revize ettirmeyi bırakın itler. (kendi işini gerçekten düzgün yapan adama lafım yok. ama o adamlardan da neredeyse hiç yok.)

    deep not: ( "hello, world!" dedi laağn ohaa pc'yi konuşturdum abi çok zekiyim!)
  • how this game dev sold 200,000 copies of his game
    game

    6 secrets to great game ıdeas
    ideas
  • kendini böyle tanımlayan bir tanıdığım var. adam yurt dışı eğitimli vs. mobile oyunlar tasarlıyor. kurgu teması oluşturuyor kendince, 10 slaytlık paint resimleri next dokunuşlarıyla ilerliyor, bazen farklı seçenekler sunuyor, herseçenek 3-5 görsel sonra sona eriyor. ben anlamıyorum bazı işleri, insanlar babadan mı zengin, bu işlerin para ettiği bir nüans var da ben mi kavrayamıyorum...