şükela:  tümü | bugün
  • her ne kadar türkiye'de egitimi verilen bir bölüm olmasa da, türkiye ve dünya'da birçok ki$i tarafindan zevk ve/veya para amaçli olarak icra edilen meslege verilen ingilizce ad. türkçesi oyun geli$tirme olmaktadir. genellikle yaraticilik, sivrilik, delilik gibi birtakim özelliklere sahip $ahislarin takintisi olur.
  • bilgisayar sektörünün her alanında olduğu gibi öğrenilmek için okula ihtiyaç duyulmayan, ülkemizde prematüre bile olmayan branş.
  • profesyonel olarak yapildiginda da zevk verebilen bir seydir.

    (bkz: game developer)
  • ruyanizda deadlinelar gorursunuz, kabusunuz olur kimi zaman.
  • yazilim sektorunun en zor alanlarindan bir tanesi. teknik zorluklarinin basinda performans kaygisi ve degisken donanim pazari etkilidir. genellikle dar zaman araliklarinda bitirilmesi gerekir. multi disipliner bir alan oldugu icin takim problemlerine de neden olur. programcilarin genel inanisinin aksine en buyuk problem oyun dizayninda yasanir. cunku yine programcilarinin dusundugunun tersine programcilar iyi dizayn yapamazlar.
    gelistirmenin baska problemlerinden biri etkilesimin cok fazla olmasindan kaynaklanir. pek cok oyun inanilmaz cok sayida durumda bulunabilir. bu durumlara gecisler icin kullaniciyla cok genis arabirim sunulmasi gerekir. ayni zaman bu bir eglence araci oldugu icin kullanim yeterince kolay ve keyifli olmalidir. ayrica cok sayida durumun bulunmasi testleri cok zorlastirir.
    cok buyuk miktarlarda coklu ortam ogesi kullanildigi icin oyun yazilimlarinin yuksek performans ve gunumuzde hemen her zaman gercek zamanli yazilimlar olmasi beklenir. bu da teknik problemlerin katlanmasina yol acar.
    oldukca zevkli bir istir, ancak tek basina bu isi goturme donemi ne yazik ki gecmistir. rekabet edebilir bir yazilim yazmak bir ekip isidir.
    yeni baslayanlarin directx/opengl gibi ciddi yuksek performans sistemler yerine daha kullanici dostu flash/macromedia gibi ortamlari secmesi onerilir. her genc programci bir kere bu tip islere bulasmistir. cok azi basarili olmustur(bkz: mevlut dinc). www.gamasutra.com ve www.gamedev.net ortamlari vardir.
  • cok eglenceli, bir o kadar da gelistirme sureci bakimindan sancili ama sonucunu gorunce tum sancilari unutturan yazilim turu. aglatir ama sonunda sevinc gozyaslarina engel olamazsiniz...

    turkce kaynak olarak http://www.brainoid.com/
  • başka bir kaynak için;

    (bkz: thegamecreators com)
  • oyun geliştirme ile ilgili türkçe forumlarda ufak bir gezinti, bu disiplinin neden hala prematüre bile olamadığını görmek açısından güzel bir öğleden sonrası aktivitesi olacaktır. yüzlerce defa cevaplanmış nasıl başlarım sorusunu 101. defa sormakta ısrar edenler, başka oyunlara ait ekran görüntülerine, posterlere türk bayrağı yapıştırıp "işte son projem ölüm akademisi" diyenler, programlama bilmeden doom 4 yapmaya kalkanlar hatta fiyatını falan belirleyenler. çok basit, temel bir noktayı kaçırıyorlar. programlama bilmeden, pong, breakout, pac man, mario klonu yapmadan tek başına doom 4 yapamazsın. ya da korsan kullandığın mmorpg motorları ile o iş olmaz. game maker, fps creator gibi programlarla ancak kendini tatmin edersin.
  • odtü enfrmatik enstitüsünde game technologies bölümünde yüksek lisans eğitimi olarak verilmektedir.
    http://www.ii.metu.edu.tr/…rogram/game-technologies
  • (bkz: gdc)