şükela:  tümü | bugün
  • real player'dan bile igrenc olmus bir program. eskiden de igrencti ama bu kadar degildi diye hatirliyorum.
  • eskiden kendimiz download edip install ederdik günümüzde oyun instalları sonunda abi istersen kurayım ha ne dersin? şeklinde makinama girmeye çalışan yapışkanware..
    böle giderse bunun hakkından ad aware gelecek.
  • web sitesinin her bi yeri reklam kayniyo. basit bi screenshot'a bakmak icin bile once reklam ekranina katlaniosunuz, sonra "devam et, ac $u resmi" diye bi buton'a tikliyosunuz. ne kadar guzel degil mi.
  • mohaa serverleri çökmüş vaziyette, online oyun oynamak söz konusu bile değil. multiplayer modu yalan oldu artık.

    edit:, server in ip sini biliyorsanız, gamespy a gerek yok. show must go on. *
  • battlefield serverleride çökmüş site.. sanırım yeniden yapılıyormuş.. yeniden kullanana kadar xfire'den de mohaa ve bf oynanabilir.
  • sessiz sedasız aramızdan ayrılmış, kepenk kapatmış sitedir. şunu paylaştılar, alıntılıyorum:

    --- alıntı ---

    goodbye, and thank you from the gamespy team
    by dan stapleton | feb 21, 2013
    ıt's been fun!

    gamespy, as we know it, began in 1999. today, 14 years later, it has reached the end of the road. we had a good run, and we want to sincerely thank all of you for reading and joining in discussions with us. ıt's been fantastic.

    just to be clear, we're not being shut down because pc gaming isn't a big, important, and growing thing -- because it is. that's not even debatable. ıt's not even because the gamespy staff did a bad job of talking about it. hell, from where ı'm sitting we did an awesome job, particularly in covering the technical quality of pc versions of cross-platform games in our port authority features, reality-checking the hype of about-to-be-released big games with our questions & concerns series, delving into the nuances of mmorpgs, strategy, mobas, and simulations in our columns, regularly checking up on free-to-play games in free agent, calling out microsoft's neglect of pc gamers, mocking ubisoft's claims of a day-and-date pc release of assassin's creed 3, breaking the news on simcity's lack of save/reload, and of course our amazingly bizarre the war z interview.

    why is this closure happening, then? ıt's a business thing, and like most business things it's not easy to explain or understand unless you spend all day crunching numbers and paying bills. which ı don't. so here's the simple version that even ı can comprehend: ziff davis wants to run an efficient, focused company, and managing several different sites that all cover videogames isn't exactly the model of efficiency. even though gamespy had its own unique voice that was separate and distinct from those of our sister sites, and there has always been value in that, it's hard to argue with that logic. even if it does totally suck.

    the silver lining is that the value of all of the voices and opinions of our staff and writers won't just go away. we'll still be out there talking and writing about the great things happening in the world of pc gaming, both at ıgn and other places around the internet, because it's what we love to do. ıt's why we wanted to work at gamespy in the first place. we hope you'll keep reading and watching and talking about pc games with us.

    on that note, here's a list of the people -- and associated twitter names -- who helped make gamespy the fun and insightful pc gaming site it's been for the past year. ı think you'll find there's more where that came from.

    - dan stapleton, editor in chief

    dan stapleton
    matthew rorie
    mike sharkey
    mike nelson
    katie williams
    taylor cocke
    leif johnson
    rob zacny
    ryan scott
    nathan grayson
    richard cobbett
    phill cameron

    --- alıntı ---
  • en içten bir "güle güle" demek istediğim oluşumdur..
  • (bkz: revora.net)
  • anılarımızı depreştiren online oyun yardımcısı. zamanında ota boka her oyunda olurdu multiplayer oynamak istiyorsanız bu naneyi yükleyin yoksa olmaz diye. sonra yanlış hatırlamıyorsam cd-key girdikten sonra sizi servera alıyorlardı. red alert, battlefield, mohaa gibi oyunları oynayamaz olmuştuk. sonra gameranger falan vardı ama her cdde beni yükle diye bekleyen setupla gamespy unutulmaz.

    steam için ilk çıktığında 1.6 zamanı demosunu oynamıştım, onun için gerekliydi ve haki yeşil bir arayüzü vardı. demiştim gamespy çakması diye o zamanlar. öngörüsüzmüşüm. ibneler half-life 2'yi bronz, gümüş, altın diye paketlerde satıyorlardı. bronz paketle aldığımda 50 dolar vermiştik. pahalı pakedinde şapka poster falan vermişlerdi.

    gamespy bugünün oyun dünyasında çok etkili olmuştur. insanlar evlerinden online oyun keyfini ilk gamespy ile yaşamıştır.