şükela:  tümü | bugün
  • tasavvufta , insanlara zor anlarinda yetisip yardim eden ulu kimseleri niteleyen sifattir.
  • islam tasavvufuna göre kainatın yönetiminden sorumlu olduğuna inanılan veliler örgütünün başı.
  • gürcü dilinde, benzemek fiilinin 3 tekil şahsa göre şimdiki zamanda çekilmiş hali.
    gavs: benziyor.
  • osmanlı padişahlarından abdulhamid hz. leri..
  • gavs, kendisine iltica edilen(yardimina ba$vurulan) ki$iye denilir, bu vakitler di$inda gavs olarak isimlendirilemez...

    ayrica, kaynagina gore;

    --- spoiler ---

    gavs, insanlarin mecburiyet aninda sirlari aciklama konusunda ihtiyac duyduklari ve kendisinden dua taleb ettikleri buyuk kutub, aziz ve kerim efendiden ibarettir.. cunku, bu insanin duasi makbuldur. allah uzerine yemin etse, allah, muhakkak onun yeminin geregini yapar.. gavs, bu sifatlar kendisinde bulunmadikca gavs olamaz..

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    allah ona kendi katindan en buyuk tilsimi vermi$tir.. o, ruhun bedende dola$masi gibi kainatta, zahir ve batin aynlarda dola$ir... umumi feyzin terazisi elindedir. ölçüsü, bilgisine... bilgisi, hakkin ilmine... hakkin ilmi de yaratilmi$ olmayan mahiyetlere tabidir...

    --- spoiler ---

    bir de: #11549028
  • çoktanrıcılığa giriş.
  • cümle içinde kullanımı:

    "hazret-i gavs şeyh osman nuri-yi bağdadi (r.a.) bir rivayette bu olayın tanığı olan gelinlerinin anlattıklarından hareketle şöyle bir olayı aktarmıştır: “şeyhi ziyarete seksen, doksan yaşlarında bir teyze gelmişti. şeyh oğluyla içeriye girdi. bu arada o köylü kadın yüzünü peçeyle örtüp, neredeyse yerlere yapıştı.” şeyh: “teyze biz de senin oğlun yaşındayız. bizden ne mahcup olursun!” dedi.. kadın mahcubiyetinden neredeyse yere yatacaktı. şeyhe çay getirdik. çayı üzümle içiyordu. o yıllarda şeker çok az bulunan bir şeydi. ve konuşmaya başladı... teyze sen on beş on altı yaşlarındaydın... hava sıcaktı... damda yatıyordun... birdenbire zikir sesi duydun ve uyandın... hz.nebi (s.a.v), al ve ashabı, ricalül gayb erleri zikrederek geçiyorlardı... sen onları gördüğünde dehşetten bayılacak gibi oldun...” demiş... bu esnada teyze hayretle yerinden doğrulup yüzünü açarak şeyhe bakmaya başlarken şeyh devam etmiş: “kendini kaybedip tam aşağı düşecekken bir gaybi el seni tuttu... yerine koydu...” dedi ve gülerek sustu. kadının hayretten ağzı açık kalmıştı. şeyhe çok dikkatli bir şekilde baktı... baktı... ve haykırdı: “o beni tutan kişi sendin, aman allah'ım sendin!” diye ağlamaya başlarken, şeyh osman nuri-yi bağdadi (r.a.): “evet... o bizdik...” diyerek gülümsedi. (bu olay olduğunda hazret'i gavs'ın (r.a.) o kadınla aynı yaş diliminde olmadığı, aşağı yukarı 30-40 sene önce dünyaya gelmeden ruhaniyatıyla bu tasarrufu yaptığı oldukça açıktır.)"
    kaynak: http://serserhan.blogcu.com/

    bu devirde bu "üstün insan" lara inanan binlerce, onbinlerce insanın olması, bu üstün insanların ırak' ta yüzbinler abd zulmü ve sabotajları ile ölürken pek bir varlık gösterememesi, bu "üstün insan" ların genelde damdan düşeni tutma, rüyalara girme gibi olaylarda "keramet" göstermeleri beni mest ediyor.
  • bir zatin gavs olup olmadigini anlamanin en iyi yolu, yagmurda islanip islanmadigina bakmanizdir. islaniyorsa bilin ki gavs degildir.
  • sofilerin baş mürşidlerine verdikleri unvan. özellikle nakşibendiler gavs'larına çok değer verir.
  • menzil şeyhine* böyle hitab ediyorlardı gördüğüm kadarıyla.