şükela:  tümü | bugün soru sor
  • islam alimleri arasında bir tartışma konusudur. itiraz edenlerin temel gerekçesi hz. muhammed'e inanmanın imanın koşulu olduğudur. aşağıdaki iki ayet konuyla ilgilidir.

    "şüphesiz iman edenler; yani yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. onlar için herhangi bir korku yoktur. onlar üzüntü çekmeyeceklerdir." diyanet çevirisi, bakara 62

    "onlar, yanlarındaki tevrat’ta ve incil’de yazılı buldukları resûle, o ümmî[229] peygambere uyan kimselerdir. o, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. onlara iyi ve temiz şeyleri helâl, kötü ve pis şeyleri haram kılar. üzerlerindeki ağır yükleri ve zincirleri kaldırır.[230] ona iman edenler, ona saygı gösterenler, ona yardım edenler ve ona indirilen nura (kur’an’a) uyanlar var ya, işte onlar kurtuluşa erenlerdir." diyanet çevirisi ar'af 157

    lakin, bugünlerde konu politikleşmiş, siyasal malzemeye dönüşmüştür. vallâhu gafûrun rahîm
  • konuyla ilgili aydınlatıcı bir yazı için: http://suphecimelek.wordpress.com/…te-gidebilir-mi/
  • cevabı kuran ayetlerinde verilmiş olan sorudur.

    allah kuran ayetlerinde hıristiyanların içine düştükleri şirk için asla affetmeyeceği bir günah derken, nasıl olur da hıristiyanlar cennete girebilir? peygamberimizi kabul etmeyen, kuran-ı kerim'i kabul etmeyen bir insanın cennete gitmesi mümkün olabilir ?

    böyle bir iddiada bulunmak, hıristiyanlara ve yahudilere müslüman olmanıza gerek yok demek anlamına gelir. allah katında çok büyük bir sorumluluğu olur.
  • müslümanken cevabı aklımı çok karıştırmış soru. cevap aslında pek belli değildir. muhammed'in siyasi oyunları yüzünden kuran'da çelişen cümleler vardır bu konuyla ilgili.

    bakara 62: "şüphe uok ki, iman edenler, yahudiler, hristiyanlar ve sabiiler, bunlardan her kim allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse, elbette rableri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir."

    bakara 112: "hayır, hayır! kim özü iyilik dolu olarak yüzünü allah'a teslim ederse, işte onun rabbi katında ecri vardır. onlara hiçbir korku yoktur ve mahzun da olacak değiller.

    bu iki ayeti incelediğimizde hristiyanların ve diğer imanlıların, ki yıldızlara tapan sabiiler de imanlı sayılmıştır, cennete gideceğini çıkarabiliriz.i

    ancak diğer taraftan;

    ali imran 85: "kim islam'dan başka din ararsa, ondan asla kabul edilmeyecek ve o ahirette zarar edenlerden olacaktır."

    bu ayete baktığımızdaysa diğer dinlerin kabul olmayacağı söyleniyor. ve hatırlayamadığım bir ayette de "allah katında tek din islam'dır." deniyor. böylece müslüman olmayanların cennete gidemeyeceği söyleniyor.

    elmalılı'nın tefsir'ine bakalım:

    "62- islâmiyet'e zahirde iman etmiş olanlar, yani, muhammed dinini dilleriyle ikrar ettiklerinden dolayı insanlar arasında müslüman sayılanlar, musa dinine mensup olan yahudiler, isa dinine mensup hıristiyanlar, bu üç dinin dışındaki dinlerden olanlar yani onlardan her kim, allah'a ve ahiret gününe, bu sûrenin başında beyan buyurulduğu üzere, gerçekten dış görünüşleriyle ve içyüzleriyle iman eder ve bu imana yaraşır şekilde iyi bir iş yaparsa şüphesiz bunların rableri katında ecir ve mükafatları vardır. bunlara korku yoktur ve bunlar mahzun da olacak değillerdir, yani, yapılan inzarlar, uyarı ve tehditler bunlar hakkında değildir."

    ancak bununla birlikte, muhammed'i kabul etmeyen kimsenin bu tanımlamaya uymadığını söylüyor. izleyelim.

    "böyle iken hz. muhammed'in peygamberliğinden sonra onu inkâr edenler arasında gerçek iman ehli bulunduğu varsayımına imkan kalır mı? allah'a ve hesap gününe imanı bulunan ve bu iman ile mütenasip salih amel işleyecek olan kimselerin hz. muhammed'in peygamberliğini inkâr etmelerine imkan tasavvur olunabilir mi?"

    all in all, ayetlerde çelişki var gibi duruyor, tefsir okuyunca ise çarpıtılmış bir açıklama ile karşılaşıyoruz.

    (bkz: aydınlat beni şakirt)
  • "islamiyet'e göre hristiyan ve yahudilerle yan yana yürümek yasak olduğundan mümkün olmayan değildir." şeklinde yanıtlanabilecek soru.
  • gideri var
  • islam, sonradan gelen bir dinin adı değildir. islam, teslim olmak demektir. tıpkı apple' in elma olması gibi. yani, ali imran 85'e göre kim "islam'dan başka din ararsa .. " cümlesini " kim allaha teslim olmak dışında şeylerle avunursa.. " olarak anlamak lazım değil , şarttır . tıpkı apple is red ' in elma kırmızıdır şeklinde anlaşılması gerektiği gibi.

    şunu okuyunuz: (bkz: adı teslim olmak olan din)

    bu arada dini inancım ismi geçenlerden değil . bu bilgi benim gerçeği ararken ulaştığım tespitlerden biri.
  • bir fıkıh sorusudur.
    el cevap: kuran-ı kerime göre hem gidebilirler hemde gidemezler.
    alimlerin ekserisine göre "gidemezler."
    bana göre, "gitsinler".
  • bu soruyu sadece dinler arası diyalogcular dışında da "evet" diye cevaplayan, özellikle, "cennete gidemez demem", "cehennemliktir demem" diyenlerin sayısı gittikçe artıyor.
  • içinde bir an bile olsa iman duygusu olan insanın cennete gireceği düşünüldüğünde olası gözüken durum. ancak burada insanların asıl karıştırdığı şey cehennemi görmeden ebedi cennet veya tam tersi şekilde cenneti görmeden ebedi cehennem hayatını yaşayacaklarını sanmaları sanırım. ya siyah ya beyaz bir ahiret yok, griden de beyaza dönebiliyor insanlar islam inancına göre.