şükela:  tümü | bugün
  • ülkemizde ne yazık ki "recep ivedik izleyip gülen hanzo" olarak algılansa da, dünyada (bkz: the shawshank redemption) , (bkz: benjamin button) , (bkz: piyanist) gibi çoğunluğun keyifle ve merakla izlediği filmleri beğenen izleyici çizgisidir.

    ülkemizde ne zaman bir film "genel izleyiciye hitap etmiyor" şeklinde bir eleştiri alsa o filmin izleyicileri ya da filmin hak sahipleri tarafından "siz gidin recep ivedik izleyin" gibi bir savuşturma cümlesi patlak vermekte. bu aşırı saçma. öncelikle recep ivedik genel sinema izleyicisi için gösterge olabilecek bir film değildi. çok gişe yapması herkesin izlediği, izleyip de beğendiği anlamına da gelmez. recep ivedik gişe başarısı olan bir filmdir ve gişede başarılı olan bir film iyi film demek değildir. bir reklam başarısı olarak algılanabilir. ki recep ivedik sinemaya taşınmadan önce yaklaşık 7-8 yıl televizyonlarda seyircisi hazırlanmış bir projedir. böyle bir filmin gişe yapması oldukça kestirilebilirdir.

    tüm bunlar genel sinema izleyicisi çizgisini etkilemez. tahminimce yerli filmler açısından türkiye'deki genel izleyici çizgisini belirleyen filmler (bkz: eşkıya) (bkz: mavi boncuk) (bkz: hababam sınıfı) (bkz: selvi boylum al yazmalım) gibi yapıtlardır. türkiye'de çekilen, çekilmiş bütün filmler izleyici çizgisini yakalayamama konusunda aldıkları eleştirileri kendilerini bu filmlerle kıyaslayarak değerlendirirlerse ortaya daha düzeyli bir sinema tartışması çıkar. ama "abi o filmler ayrı şimdi bizi onlarla karşılaştırmayın" deniyorsa zaten filmi sevenler ve filmin hak sahipleri kendi kendilerini recep ivedik çizgisine indirmiş olurlar.