şükela:  tümü | bugün
  • l'experiment interieur (ic deney) ve l'erotisme (erotizm) kitaplarinin yazari fransiz filozof.
    nietzche'nin takipcisidir. birey olmak icin bir ic deney(im)e girmek gerektigini savunur, fakat bu denye girebilmek icin oncelikle tanrı reddedilmelidir ona gore.
    olmekte=olan=ben in yaninda
    yasamakta=olan=ben onermesini de koymustur.
    ic deney'ini yky klasikler arsindan basmistir.
    erotizmi de var galiba ama eski basim.
    muhakkak okunmalidir.
  • kanaatimce en önemli eseri (bkz: gözün öyküsü)'nde varolan ne varsa, kafa göz yarma veyahut damı dötü dağıtma suretiyle parçalamanın yagane örneğine paraf atmış yazar..
  • yazarin imkansizı da unutulmamalidir.
  • (bkz: bataille)
  • "erotizm, ölüme kadar yaşamın olumlanmasıdır"
    "eğer iki aşığın birleşmesi tutkunun eseri ise, bu birleşme ölümü, intiharı ve cinayet arzusunu çağrıştırır. tutkunun belirttiği ölümdür. süreksiz (sonlu) kişinin sürekli tecavüze uğrama arzusuna cevap veren bu şiddetin altında ikili bir egoizm ve alışkanlıklar alanı başlıyor" (erotizm. s.24)
  • (bkz: ma mere)
  • 1897 billom doğumlu fransız yazar.1962 yılında öldü. hegel, nietzsche ve heidegger den etkilendi. batailllenin de, j. derrida, m. foucault, r. barthes gibi çağdaş fransız yazarları üzerinde önemli etkileri oldu.tüm eserleri 1972 de foucault un da desteği ile basıldı. bataille siyasal kimliği ile de ön safhalarda yer aldı. faşistlerin nietzscheyi yanlış yorumladıklarını ortaya koydu. bütün çalışmalarında psikanaliz ve diyalektik materyalizmin yöntemlerinden yararlandı.
  • “sanatçı aslında bir çilekeştir,fakat ters yönde işleyen bu çile, insanı bütün nimetlerden el çekmeye değil,tam tersine bütün yasakları, özelliklede iki büyük yasağı , yani şehvet ve ölümü aşmaya götürür.”
  • sade ile birlikte günümüz pornografisinin (müstehcenlik bağlamında anladığımız pornografi, gündelik olayların yeniden yorumlanmasıyla türetilebilecek bir pornografi değil) temellerini atmış yazar-düşünür vesairedir.
    görüntünün erotizmi kavradığı andan bu yana gelmiş geçmiş tüm normal er nesiller: yani mesela iki film birdenleri beyoğlu'nda, burdur'da, sivas'ta, giresun'da izleyenler; evlerine vhs teknolojisinin yerleşmesini fırsat bilerek videocuları günaşırı ziyaret edenler; gazete bayilerinden, evin yakınındaki marketten gizli kapaklı dergi peydahlayanlar; utana sıkıla vcd oynatıcısına kompakt disk arayanlar... hepsi, ama hepsi bataille'e teşekkür borçludurlar.
    bataille metinleri eşrefli saatte okunmaya gelebilen metinler değillerdir. hayal gücüne hayran bırakan bir kalem üstadı olan bataille, romanlarında ve öykülerinde baştan çıkardığı kadın-erkek karakterleri nasıl kaleminin ucunda oynattıysa okuyucusunu da kolaylıkla şehvete sürükleyebilir. dikkatli olunmalı, kağıt mendiller hazır edilmelidir.