• "günümüzde, bir insanın gerçekten kendisinin olan bir ses tonuyla konuşması ve bunun da kişisel bir yaşantıyı dile getirmesi pek az rastlanan bir durum."
    (günah üzerine tartışma'dan)
  • bilginin olmadigi yerde saf gerceklik durur. ice donus surecimiz, bilmemektir, animsamamaktir. ancak oze boyle varilabilir, dokunulablir der durur, bir seyler.
    karisi da gidip lacan ile evlenmistir, paparazi sundu.
  • "bataille'ın dehası pornografinin cinselliğe değil ölüme dair olduğunu anlamış olmasıdır," demiş susan sontag.
  • para sıkıntısı çekmediği bir gün olsun yaşamadı. sürekli sağlık sorunları vardı, sürekli depresyondaydı. intihar eğilimli bir anne ve frengili, felçli, kör bir babanın çocuğu olan bataille, "şeytanın metafizikçisi" olarak tanınır. sürrealist harekette "içerdeki düşman"dı. picasso'nun, max ernst ve miro'yla birlikte, sırf ona finansal destek sağlamak için tablolarını sattığı bir huzursuzdu.
  • "iyiliğin tuttuğu taraf boyun eğmenin, itaatin safıdır. özgürlük daima isyana açılan bir kapıdır, oysa iyilik kuralların katılığına sıkı sıkıya bağlıdır."

    georges bataille, edebiyat ve kötülük
  • l'experiment interieur (ic deney) ve l'erotisme (erotizm) kitaplarinin yazari fransiz filozof.
    nietzche'nin takipcisidir. birey olmak icin bir ic deney(im)e girmek gerektigini savunur, fakat bu denye girebilmek icin oncelikle tanrı reddedilmelidir ona gore.
    olmekte=olan=ben in yaninda
    yasamakta=olan=ben onermesini de koymustur.
    ic deney'ini yky klasikler arsindan basmistir.
    erotizmi de var galiba ama eski basim.
    muhakkak okunmalidir.
  • "erotizm, ölüme kadar yaşamın olumlanmasıdır"
    "eğer iki aşığın birleşmesi tutkunun eseri ise, bu birleşme ölümü, intiharı ve cinayet arzusunu çağrıştırır. tutkunun belirttiği ölümdür. süreksiz (sonlu) kişinin sürekli tecavüze uğrama arzusuna cevap veren bu şiddetin altında ikili bir egoizm ve alışkanlıklar alanı başlıyor" (erotizm. s.24)
  • “sanatçı aslında bir çilekeştir,fakat ters yönde işleyen bu çile, insanı bütün nimetlerden el çekmeye değil,tam tersine bütün yasakları, özelliklede iki büyük yasağı , yani şehvet ve ölümü aşmaya götürür.”
  • kanaatimce en önemli eseri (bkz: gözün öyküsü)'nde varolan ne varsa, kafa göz yarma veyahut damı dötü dağıtma suretiyle parçalamanın yagane örneğine paraf atmış yazar..
  • yazarin imkansizı da unutulmamalidir.
hesabın var mı? giriş yap