şükela:  tümü | bugün
  • son 20 senedir ozellikle vurgulanmasi gerekmis tanimlama. aci, ama gercek.
    (bkz: kemalizm)
  • sunlari der ataturk. buradan anlasilabilir bu konu:

    "1 mart günü büyük millet meclisi’nin beşinci çalışma yılı dolayısıyla verdiğim nutukta, şu üç noktayı özellikle belirttim: “

    1 — millet, cumhuriyetin bugün ve gelecekte bütün saldırılardan kesin ve ebedî olarak korunmasını istemektedir. milletin isteği, cumhuriyetin, tecrübe edilmiş ve müsbet neticeleri görülmüş olan bütün prensiplere bir an önce ve tam olarak dayandırılması şeklinde ifade edilebilir.

    2 — toplumda tesbit olunan eğitim ve öğretimin birleştirilmesi prensibinin bir an önce uygulanmasını gerekli görüyoruz.

    3 — ...islâm dininin, yüzyıllardan beri yapılageldiği gibi bir siyaset vasıtası olarak kullanılmaktan kurtarılması ve yüceltilmesinin şart olduğu hakikatini de tesbit ediyoruz.”
  • siyasete alet edilen, çirkin hesaplara malzeme edilen, kirletilen, halkın kandırılmasında kullanılan atatürkçülükten farklı, saf ve temiz anadolu insanının benimsediği ideal güzel has atatürkçülüktür. zaten bizim bu gerçek atatürkçülükle bir problemimiz yoktur. hükümetin, devletin iş yapmasına engel olan, terör örgütlerinin ideolojik olarak sömürdüğü sahte atatürkçülükle derdimiz. yoksa insanlar evlerinde, aile arasında, köylerinde gerçek atatürkçülüğe göre yaşayabilirler.
  • gerçek atatürkçülük olum var ya atatürkün istediği gibi yönetilse ülke her şey çok kıyak olur demektir. tıpkı hukukun adilliğine, ekonomik süreçlerin sömürüden bağımsızlığına inanmak gibidir. kavramın kendisiyle içinde bulunan gerçekliği birbirinden ayırt edememektir. ülkenin iyiliği için tarafsız bir akılla bakıldığında en iyisinin o olduğunun görüneceği iddia edilse de ideoljinin kralıdır.
  • öncelikle dogmalardan oluşan statik bir ideoloji falan değildir. dünya’ya ve değişen koşullara belli temellerden bakmayı gerektirir sadece. o temeller de aklın bilimin ışında seküler bir bakış açısı ve tam bağımsızlıkçı yaklaşımdır.
    mesela yıllarca savunulan ve kabul gören “atatürk’ün gösterdiği muasır medeniyetler seviyesi hedefi için avrupa birliği’ne girmemiz şarttır” tezi temelinden yanlıştır. atatürk asla egemenliğin bir kısmından feragat edilecek bir yapıya girmezdi üstelik milletler cemiyeti örneğinde olduğu gibi ezilerek yalvararak bekleyerek bir yere girmez aksine özel davetle giriliyorsa girerdi.

    bilimden, sekülerlikten ve tam bağımsızlık ilkesinden uzak hiç bir şey atatürkçülük ile bağdaşmaz.
    altıok ve benzeri ilkeler ise dönemin koşullarına göre değişebilir. bu nettir ve atatürk’ün vasiyet niteliğinde ki konuşmasında geçer.
    --- spoiler ---

    ben, manevî miras olarak hiçbir âyet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. benim manevî mirasım ilim ve akıldır. benden sonrakiler, bizim aşmak zorunda olduğumuz çetin ve köklü zorluklar karşısında belki gayelere tamamen erişemediğimizi, fakat asla taviz vermediğimizi, akıl ve ilmi rehber edindiğimizi tasdik edeceklerdir. benim türk milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevî mirasçılarım olurlar.
    --- spoiler ---