şükela:  tümü | bugün
  • ghost dog ya da way of the samurai. new york'da yaşayan, en iyi arkadaşı fransızca konuşan bir haitili olan zenci samurai ghost dog italyan bir mafya örgütünün tetikçiliğini yapmaktadır. ama hangi yöntemlerle?
    süper film. thanks to jim jarmusch, soundtrack'ı da thanks to rza ayrı bir güzel.
  • süpper coool! bi filmmiş...
    başrolde bu tipi bi filmlerden gözüm ısırıyor dedirten forest whitaker var...filmdede yakışır bir şekilde nigga gansgta samurai modeline adamısh dinginlik performansını koymush.evet ama ama hangi yöntemlerle?
    jim yarmuş ekolünde hissiyatlı,ilginç bakış açıları fonda arza hiphop trackleriyle ağırdan gidiyor...
  • gangsta abiler den samurai olurmu sorunsalinin tek cevabi
  • leonu anımsatan film
  • kimsenin review yapma kabiliyetine sahip olamadıı film..
  • altkültürlerin karışması sonucu assasin'lik mesleğini icra eden bir zencinin kendini samurai kabul etmesi ve doğu öğretilerine uygun hareket ederek yaşamasını konu alan çok sıkı bir film.
  • sayfa sayfa ilerleyen samuray öyküsü.. dinginlik, şiddet, güvercinler, dondurmacı, çatıda tekne yapan adam, bir babylon öyküsü, kim getirir bunları yan yana deseler, jarmusch sadece..
    bir sahne: çatıda biri fransızca diğer ingilizce konuşan, birbirlerini hiç anlamadan birbirlerinin sorularına ustalıkla cevap verebilen iki kişi, baktıkları üçüncü kişi apartmanın terasında tekne yapıyor nasıl aşağı indireceğini sorgulamadan ama bilerek, belki de yiten bişeylerin ardından sorulan bir sorudur: samuraylar ne yapar?
  • jarmush'un en iyi filmlerinden kanımca. parlak fikir budur. forest whitaker da rolün hakkını vermiştir.
  • ghost dog da şimdiye kadar diğer jarmusch filmlerinden alışmış olduğumuz gibi, özünde yabancılaşma, yabancı olma, öteki gibi kavramlar üzerine kurulu. yalnız burada diğer filmlerden farklı olan birkaç şey var, bunların en önemlisi kuşkusuz filmin baş karakterinin zenci olması, bu da film için oldukça gerekli, çünkü filmin hip-hop filmi olarak nitelendirilmesinde de önemli bir payı var. baş karakterin zenci olması filmi herşeyden önce bir zenci filmi yapıyor ki bu da bizi hip-hop a ulaştıracak olan esas nokta. yanlış anlaşılmasın, bu bir "aman da baş karakteri zenci, ne de güzel savaşıyor ırkçılarla" filmi değil, burada bizim için önemli olan ghost dog'un bütün alaya alınan mafyöz adamların arasındaki mistik duruşu.
    bu mistisizm aslında amerikalılaşmamış tüm zencilerde karşılaştığımız birşey. bu da bizi jah' ya, kral'ın efsane aslanlarına ve kuşkusuz bob marley ve rastafarian a götürüyor. bütün bunlar kendi içinde mistik olan afrika kültürünün popüler kısmını oluşturuyor. bunlara trend, tarz ya da moda da diyebilirdik belki ama pek uygun olmazdı. bu bir yaşam duruşu gibi gözüküyor daha çok ve jarmusch'un da ele aldığı zenci karakterini bu kültürden uzak tutması gerçeğe pek de yakın olmazdı sanırım.
  • oldukca ozgun bir anlatim ve ince espriler ile kurgulanmis, supriz niteliginde tatmin sunan amerikan filmi.

    public enemy dinleyen italyan modeli mafya babasi, adamimizin silahlarini samuray usulu kinina koymasi, muzikleri ve finali ile hatirlanacak nitelikli yapim.